Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Filippijnse via internet

Gestart door Alexander355, donderdag 8 december 2011, 18:55:57

Vorige topic - Volgende topic

Rich

Citaat van: Phille op vrijdag 16 december 2011, 15:54:50

Ik hoor hier meer dan genoeg dat men op zoek moet gaan naar de man voor zijn handtekening wanneer er een anullement uitgevoerd wordt en wanneer er kinderen in het spel zijn men die ook eerst moet gaan zoeken voor zijn broodnodige handtekening.


Dit klopt niet helemaal Phille.
De handtekening van de ex is in sommige gevallen helemaal niet nodig  :neeneenee: Zelfs zijn aanwezigheid in de court is niet altijd nodig om annulment te bekomen.
Rich de Nederbelg.

balikbayan

Jalouzie is een manier om overwicht te verwerven.

Als je er geen aanleiding toe geeft moet je het niet accepteren en totaal negeren.

Er zijn meer dingen in de filippijnse cultuur waarvan ze vinden dat het vanzelfsprekend is maar ze moeten zich daarentegen ook realiseren dat ze met een westerse man zijn getrouwd en niet alleen dat wij rekening met hun moeten houden.

Dan komt het allemaal goed.

Maaarrrrrrrrrrrrr als ik ooit de Nl of de Be gasten zie waar men mee is getrouwd denk ik joh wat klaag je kijk eerst eens naar je eigen gedrag en houding die is nou ook niet bepaald best.

Ik daarentegen ben natuurlijk een voorbeeld van perfectie  :floet:


Phille

Citaat van: Rich op vrijdag 16 december 2011, 16:23:47
Citaat van: Phille op vrijdag 16 december 2011, 15:54:50

Ik hoor hier meer dan genoeg dat men op zoek moet gaan naar de man voor zijn handtekening wanneer er een anullement uitgevoerd wordt en wanneer er kinderen in het spel zijn men die ook eerst moet gaan zoeken voor zijn broodnodige handtekening.


Dit klopt niet helemaal Phille.
De handtekening van de ex is in sommige gevallen helemaal niet nodig  :neeneenee: Zelfs zijn aanwezigheid in de court is niet altijd nodig om annulment te bekomen.

Ook niet als er kinderen in het spel zijn?

Rich

Rich de Nederbelg.

innka3

Citaat van: boldy op vrijdag 16 december 2011, 14:35:12
Citaat van: Phille op vrijdag 16 december 2011, 12:38:23


... als je gaat scheiden dan ga ik ervan uit dat je kiest voor co-ouderschap. Net iets waar menig filipina het nogal moeilijk mee heeft daar ze dit fenomeen niet echt kennen in de filipijnen. Co-ouderschap houdt in dat je een minimaal contact met je ex zal onderhouden, wat een zekere jaloezie zal opwekken; want men begrijpt dit niet, het is toch je ex, waarom moet je daar nu perse contact mee houden. Je zal ook moeten zorgen voor alimentatie voor je kinderen, dit neemt een deel van je budget in beslag

ik weet niet hoe dat in belgie werkt maar bij mijn weten is dat als je co ouderschap heb je geen alimentatie moet betalen .

hier iets wat ''kano'' gepost heeft over dit item  http://www.filippijnen.org/index.php/topic,7605.0.html

klootzakken (voorheen Jens)

#65
dat heb je dan goed gelezen pepe, maar we willen je ook alleen maar waarschuwen voor wat je er zo al kunt tegen komen .
leer eerst eens iets over de kultuur van het land , de doorsnee filippijn denkt maar aan 1 ding, hoe krijg ik zo snel mogelijk de poen van die kano in mijn zak , je staat er versteld van wat ze er voor doen , de gehele trukendoos gaat op zijn kop , en ze schamen zich nergens voor. wat je daar allemaal mee maakt is met geen pen te beschrijven .

zelf denk ik dat 75 a 80 % van de dames wel te vertrouwen is , maar dan blijft er nog 20 a 25 % over die puur voor de poen gaan.

dwaas,  :neeneenee:  impulsief  :jajaja:  onmogelijk  :neeneenee: niets is onmogelijk , de aanhouder wint.
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Herbie

Citaat van: jens op zaterdag 17 december 2011, 08:54:06
dat heb je dan goed gelezen pepe, maar we willen je ook alleen maar waarschuwen voor wat je er zo al kunt tegen komen .

zelf denk ik dat 75 a 80 % van de dames wel te vertrouwen is , maar dan blijft er nog 20 a 25 % over die puur voor de poen gaan.

dwaas,  :neeneenee:  impulsief  :jajaja:  onmogelijk  :neeneenee: niets is onmogelijk , de aanhouder wint.

Dat is niet anders in  :belgiesmiley: of  :nederlandsevlag: vrouwen ruiken nu eenmaal :dollareyes:
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Phille

Citaat van: pepefrombelgium op zaterdag 17 december 2011, 06:41:04

ik ga eens bekijken hoe ze staat tegenover de punten die jullie hier aanhaalden, zoals de kinderen, contact met de ex, sturen van geld naar familie enz.
ze lijkt zeker te aanvaarden dat ik kinderen heb en hier deels dan verder voor zou zorgen, lijkt ook niet jaloers te zijn. maar dat kan je natuurlijk enkel
maar inschatten moest het ooit zo ver komen.


Dat zijn retorische vragen Pepe  :jajaja: Uiteraard gaat ze zeggen dat ze er geen probleem mee heeft. Wat anders kan je verwachten als ze haar kansen optimaal wilt houden?  :weetikniet:

Ik denk dat de vele waarschuwingen niks te maken hebben met het feit dat je gevallen bent voor een Filipina, dat is ons allemaal overkomen. Ik denk dat de goede commentaren eerder bedoeld zijn om je te waarschuwen over de manier waarop; een scheiding overwegen is toch niet bepaald een lichte beslissing, en als die beslissing dan gebaseerd is op puur chatten; dan zijn er velen onder ons die even  :ikkeniebegrijp: in hun haren krabben.

Je moet eens stil blijven staan bij het feit hoe de wereld er zal uitzien als de mist om je hoofd is verdwenen  :jajaja: en welke impact dit dus heeft op jou leven en vooral op het leven van je toch nog wel heel jonge kindjes.

In elk geval wensen ik je het beste, iedereen heeft recht op zijn portie geluk.

:daag:




Pjottr

Je kunt zo'n beslissing zo maar niet nemen Pepe. Ook zal zou je scheiden dan nog heb jij tijd nodig om een en ander emotioneel te verwerken.
Nu ben je verliefd en worden je emoties bedekt met mooie gevoelens,maar ik garandeer jou dat dit een flinterdun laag je is dat zo maar oplost als je in het proces van verwerken
terecht komt.
En... ontken het niet jongen dit is echt realiteit.Phille zegt het al. De "Roze Wolk"
Vervolgens jump je ineens in een andere relatie waar nog heel veel haken en ogen aan zitten.Om te beginnen zul je haar cultuur moeten kennen wil je deze samen kunnen vlechten met die van jou.
Ik  vertel je uit ervaring, dat de Filipijnse cultuur heel anders is. Het wordt nog lastiger als zij evt naar Belgie zou komen. Jij bent dan haar opvang, aanspreekpunt,haar kop van jut en dat zal echt blijken als zij het moeilijk heeft ( en dat is logisch) andere cultuur ander land) dan moet je alle zeilen bij zetten om dat op te vangen. Hier gaan totaal andere emoties een rol spelen.Emoties die je nooit eerder
hebt ervaren. Als je eigen proces niet hebt verwerkt dan wordt dat een lijdensweg en daar zijn je kidds ook niet bij gebaat.
Ten laatste is het niet eerlijk naar je zelf maar zeker ook naar haar toe. Zij heeft verwachtingen die geboren zijn door te kiezen voor jou. Die kun je nooit 100% waarmaken als je niet eerst
zelf een stabiele emotionele basis hebt.
Relatie opbouwen en zeker met iemand uit een andere cultuur is een kunst op zich en dat lukt je alleen als je zelf volledig met beide benen op de grond staat.
Gr
Pyotr


As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

innka3

Citaat van: pepefrombelgium op zaterdag 17 december 2011, 06:41:04
misschien toch nog een beetje meer verduidelijking;
ik ben zeker van de 'identiteit' van de persoon,
pepe,weet ze ook dat jij nog getrouwd bent ??? en zoja hoe  vindt ze dat heeft ze daar geen probleem mee??

ach voor de :nederlandsevlag:  hebben we dit http://www.scheidingsplanner.nl/   :biggrinn:  :haha: