Zelf online overschrijven tussen BE en PHIL?

Gestart door Fonzie3300, vrijdag 27 augustus 2010, 07:23:42

Vorige topic - Volgende topic

Kano

@Fons Je schrijft dat je naar Cebu gaat. De HSBC bank heeft, in elk geval hier in Makati,  een opname maximum van â,¬500 per dag, afhankelijk van de koers kun je het equivalent in pesos opnemen. 

:hoedjeaf:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Phille

CitaatFons Je schrijft dat je naar Cebu gaat. De HSBC bank heeft, in elk geval hier in Makati,  een opname maximum van â,¬500 per dag, afhankelijk van de koers kun je het equivalent in pesos opnemen. 

De 500â,¬ per dag zal wel kloppen, echter het bedrag per afname is beperkt tot 10.000,00 php, beetje afhankelijk van de koers zal 500 â,¬ in de buurt van 30.000 php liggen, zijn dus 3 transacties en de meeste banken vragen hier telkens 200 php voor, maal drie, is dus 600 pesos (10â,¬) en dat wordt dan toch wel erg duur hé ... ik denk dat Fons dat bedoeld.


Paring Belga

Ik denk, als je een ATM kaart van een westers land bezit, is het bedrag dat je kan afhalen uit de muur wel groter dan de P10.000 die vele locale filipijnse banken maar toelaten.  Gewoonlijk is het bedrag beslist vanuit BE (b.v.500 Euro/dag or week), zo je kunt wel degelijk P28.500 per dag/week overmaken vanuit een ATM in de Filipijnen.  Ik geloof dat HSBC en BPI nog geen transactiekosten vragen.

mira

Citaat van: Fonzie3300 op vrijdag 27 augustus 2010, 09:19:33
Citaat van: mira op vrijdag 27 augustus 2010, 07:50:13
bij citibank kan dat! voor 4 euro per maand. je moet een citibank rekning hebben in be en een in PH

Dank je wel Mira, maar ik heb net naar Citibank gebeld en daar zeggen ze me dat dit niet kan. Ze kunnen alleen maar me een automatische permanente maandelijkse overschrijving aanbieden waarbij mijn pensioen op een vast tijdstip overgemaakt wordt naar een rekening in de Filipijnen. Als ik de Citibank website nalees meen ik te begrijpen dat het echter wel mogelijk zou zijn met Citibank Global Transfer. Begrijpen wie begrijpen kan!

Fons


wij doen het in elk geval zo! Dus ik weet niet waarom ze bij citibank zeggen dat dat niet kan....

ruff rider

 :hoedjeaf:

Bij Dexia bank kan je via de berichten optie in Direct net (de online dienst van dexia) vragen om een overschrijving te maken naar je Filippijnse rekening mits je de juiste gegevens opgeeft, dus correct rekeningnummer, naam van de bank en de naam van de rekeninghouder.

greetz en  :welcome:

Ruff Rider

Fonzie3300

Ik heb net in de Post een rekening geopend. Ze verzekeren me dat het met PCbanking van de Post geen enkel probleem is om zelf online een internationale overschrijving te doen dus het probleem zou hiermee opgelost moeten zijn. :-)

HARTELIJK bedankt voor de hulp allemaal!

Fons

boldy

je kan als het goed is 2 of 3 keer 10000 peso per keer pinnen dus dat moet geen probleem zijn ,maar waarom wil je zo graag je geld op een filipijnse bankrekening hebben ???
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Fonzie3300

Citaat van: boldy op vrijdag 27 augustus 2010, 16:30:18
je kan als het goed is 2 of 3 keer 10000 peso per keer pinnen dus dat moet geen probleem zijn ,maar waarom wil je zo graag je geld op een filipijnse bankrekening hebben ???

Omdat ik daar de huur  wil van betalen en omdat ik liever niet met duizenden pesos in mijn zakken rondloop. :-)

ladgar

Citaat van: Fonzie3300 op vrijdag 27 augustus 2010, 17:08:52

Omdat ik daar de huur  wil van betalen en omdat ik liever niet met duizenden pesos in mijn zakken rondloop. :-)

Het giraal betalen van huur is niet zo vanzelfsprekend bij filippijnse banken. Dikwijls kunt u slechts (online) overschrijvingen doen enkel naar een rekening bij dezelfde bank , en is het onmogelijk stortingen te doen naar andere banken

Amice

Inderdaad is het niet zo vanzelfsprekend dat je huur etc. kunt overmaken met je filippijnse bankrekening, dienaangaande zijn de banken in de phils behoorlijke eigenheimers.

Gewoon de huur pinnen en de huurbaas het bij jou aan de deur laten innen of je geeft het op kantoor af, buiten de huur zul je toch moeten pinnen voor je dagelijkse budget aan voeding etc.

Bij HSBC kun je ineens het peso bedrag als equivalent van â,¬500 opnemen,aldus zeg P30000 ineens uit de atm halen en daar worden door de HSBC verder geen kosten voor berekend.

BPI berekend in manila nog steeds de P200 per transactie van iedere trek(p10000), als je dus 3xP10000 uit de bpi atm wilt halen kost je dat P600
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent