Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Medicard health insurance

Gestart door Amice, maandag 9 januari 2012, 21:15:25

Vorige topic - Volgende topic

Amice

Voor diegene die er interesse in hebben.
Medicard is een aanvulling op de philhealth verzekering, maar kan ook zonder Philhealth membership afgesloten worden. Men betaalt dan wel zelf de kosten van hospitalisatie en professional fee(dokterskosten) zelf voor dat deel dat Philhealth normaliter zou betalen. example: Philhealth zou 30% betalen dan is 70% gedekt door medicard(afhankelijk van pakket)

Bestaande ziekten zijn meeverzekerd maar niet heus, want het eerste jaar is er uitsluiting of een minimale dekking afhankelijk van gekozen pakket van P5000-P8000 per jaar.
daarna zou de dekking omhoog gaan naar het pakket waarde maar ook daar is dan weer de uitsluiting op van toepassing.

In het kader van beter iets dan niets hier de link:

http://www.medicardphils.com


Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Kano

Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

koy

Ik heb hier in Belgiƫ een DKV en die dekt de ziektekosten "waar ook ter wereld" heb ik onlangs nog uitdrukkelijk gevraagd of het ook voor de Filipijnen geld en is positief beantwoord.

:daag: koy
leven en laten leven...

robert van dijck

Citaat van: koy op dinsdag 10 januari 2012, 00:15:22
Ik heb hier in Belgiƫ een DKV en die dekt de ziektekosten "waar ook ter wereld" heb ik onlangs nog uitdrukkelijk gevraagd of het ook voor de Filipijnen geld en is positief beantwoord.

:daag: koy

Klopt, ikzelf al meegemaakt, ongeval gehad in Subic, Belgische mutualiteit heeft grootste gedeelte terug betaald, restand is betaald door DKV.

groet

Robert

Amice

Daarvoor moet je dan wel weer belgisch ingezetene zijn.
Maar als je uitgeschreven bent en permanent in de phils woont, ben je meestal afhankelijk van een verzekering in de phils.

Nogthans is er niet een die ook werkelijk iets te bieden heeft wat ook maar in de buurt van de basisverzekering etc. in nederland/belgie komt.
Bestaande ziekten zijn nagenoeg altijd uitgesloten, leeftijd gelimiteerd en de kosten vaak behoorlijk.

Philhealth is dan nog een redelijke keuze maar niet iedereen kan daar zomaar terecht en enkel al deze week(ook hier op het forum vermeldt) zijn er mij al 2 hospitalisaties bekend die ook door philhealth niet betaald werden.

Wellicht dat indien men Philhealth member is ,de Medicard als aanvulling kan dienen om goed verzekerd te zijn, maar ik heb mijn twijfels.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Kano

Bij Blue Cross ( http://www.bluecross.com.ph/index.php ) kun je zelfs als je ouder bent dan 65 nog wel terecht (premier plan) waarbij echter o.a. "pre-existing conditions" zijn uitgesloten. Heeft iemand ervaring met deze organisatie?

Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Amice

Ik heb daar al eens verzekeringen gehad en ik verwijs er nog wel eens naar voor filipina's die naar europa gaan  en de verplichte ziektekostenverzekering moeten hebben. Blue cross is dan een stuk goedkoper dan bv. OOM verzekeringen, moet zeggen dat het niet echt verkeerd is.
Aangaande de hospitalisatie verzekering heb ik van hollanders hier ten lande al vernomen dat ze ook de rekening betalen. Na opname in het ziekenhuis hoor je niets meer van de rekening en zo hoort het.
Echter outpatient kennen ze nauwelijks als ook medicijnen voor outpatient worden niet vergoed. Enkel als hospitalisatieverzekering dus komen ze redelijk uit de bus.

De prijzen liggen echter wel n stuk hoger. Ik meen dat het gangbare pakket al Php 35000 kost.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

bananacreek

Citaat van: Amice op maandag  9 januari 2012, 21:15:25
Voor diegene die er interesse in hebben.
Medicard is een aanvulling op de philhealth verzekering, maar kan ook zonder Philhealth membership afgesloten worden. Men betaalt dan wel zelf de kosten van hospitalisatie en professional fee(dokterskosten) zelf voor dat deel dat Philhealth normaliter zou betalen. example: Philhealth zou 30% betalen dan is 70% gedekt door medicard(afhankelijk van pakket)

Bestaande ziekten zijn meeverzekerd maar niet heus, want het eerste jaar is er uitsluiting of een minimale dekking afhankelijk van gekozen pakket van P5000-P8000 per jaar.
daarna zou de dekking omhoog gaan naar het pakket waarde maar ook daar is dan weer de uitsluiting op van toepassing.

In het kader van beter iets dan niets hier de link:

http://www.medicardphils.com

DANK U EN GA DAT BETER LEZEN, MAAR IK ZIE GEEN ADRESSEN IN DE VISAYAS ZOALS CEBU CITY ENZ..... :hoedjeaf: :hoedjeaf: :hoedjeaf:

Amice

Citaat van: bananacreek op dinsdag 10 januari 2012, 16:58:22
Citaat van: Amice op maandag  9 januari 2012, 21:15:25
Voor diegene die er interesse in hebben.
Medicard is een aanvulling op de philhealth verzekering, maar kan ook zonder Philhealth membership afgesloten worden. Men betaalt dan wel zelf de kosten van hospitalisatie en professional fee(dokterskosten) zelf voor dat deel dat Philhealth normaliter zou betalen. example: Philhealth zou 30% betalen dan is 70% gedekt door medicard(afhankelijk van pakket)

Bestaande ziekten zijn meeverzekerd maar niet heus, want het eerste jaar is er uitsluiting of een minimale dekking afhankelijk van gekozen pakket van P5000-P8000 per jaar.
daarna zou de dekking omhoog gaan naar het pakket waarde maar ook daar is dan weer de uitsluiting op van toepassing.

In het kader van beter iets dan niets hier de link:

http://www.medicardphils.com

DANK U EN GA DAT BETER LEZEN, MAAR IK ZIE GEEN ADRESSEN IN DE VISAYAS ZOALS CEBU CITY ENZ..... :hoedjeaf: :hoedjeaf: :hoedjeaf:


Ze zijn gevestigd in Makati maar men kan online afsluiten, emailen,dokters consulteren enz.

Ik kreeg prompt antwoord op mijn vragen.

:hoedjeaf:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Kano

Creek, vergeefse moeite. Je bent minstens 5 jaar over tijd  :jajaja:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn