Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Spam

Gestart door Mawibata, dinsdag 19 juni 2012, 12:33:36

Vorige topic - Volgende topic

Mawibata




Vindt U de berichten van Asiantrade irritant ?
Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

vvjoris

Het zijn eerder de antwoorden van diegenen die melken over spam die irritant zijn. Asiantrade had natuurlijk beter een banner gezet hierboven, met een link naar info hoe het mogelijk is te versturen zonder langs te gaan, en aan 'bijna' de laagste prijs. Maar ook in andere topics zie je wel eens heen en weer verwijten...

Waarschijnlijk zijn er op het forum leden wie het koud laat wat de kost voor geldtransfer naar  :smiley-philippines: is, maar sommigen hebben het niet zo breed, en houden er dus wel rekening mee hoeveel het kost, en Coinstar is zeker bij de goedkoopste, waar WU altijd de duurste is...
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

O.B.Bommel

Citaat van: vvjoris op woensdag 20 juni 2012, 04:25:07
Waarschijnlijk zijn er op het forum leden wie het koud laat wat de kost voor geldtransfer naar  :smiley-philippines: is, maar sommigen hebben het niet zo breed, en houden er dus wel rekening mee hoeveel het kost, en Coinstar is zeker bij de goedkoopste, waar WU altijd de duurste is...
Nu als je 4995 euro gaat storten valt de zieligheidsfactor nogal mee. En waar de verschillen klein zijn en het komt zo nauw zou ik mij wel eens afvragen of je het wel kunt missen, dat opsturen. Dus overdreven naar kleingeld kijken.... valt me tegen van de Belgen, daar staan de Hollanders toch om bekend?
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

vvjoris

Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op woensdag 20 juni 2012, 05:59:47
Citaat van: vvjoris op woensdag 20 juni 2012, 04:25:07
Waarschijnlijk zijn er op het forum leden wie het koud laat wat de kost voor geldtransfer naar  :smiley-philippines: is, maar sommigen hebben het niet zo breed, en houden er dus wel rekening mee hoeveel het kost, en Coinstar is zeker bij de goedkoopste, waar WU altijd de duurste is...
Nu als je 4995 euro gaat storten valt de zieligheidsfactor nogal mee. En waar de verschillen klein zijn en het komt zo nauw zou ik mij wel eens afvragen of je het wel kunt missen, dat opsturen. Dus overdreven naar kleingeld kijken.... valt me tegen van de Belgen, daar staan de Hollanders toch om bekend?
Het gaat niet over zuinig zijn, maar over geld al dan niet weggooien. Stel, je hebt het niet zo breed, maar wil je schatje in de Filippijnen 75 euro opsturen, om de twee weken. Met WU kost je dat â,¬ 260, met Coinstar â,¬ 130, met WU komen er dan nog gemiddeld 5 % pesos minder aan wegens slechte wisselkoers. Verschil op jaarbasis is dus zo'n â,¬ 225. Ik kan me voorstellen dat een rijke Nederland niet omziet voor zo'n bedragje, maar een niet zo rijke Belg dan toch wel....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

O.B.Bommel

Je zou ook kunnen overwegen om 150 in 1x te storten in plaats van 2x 75, dat is meestal goedkoper. Moet schatje maar even beter budgetteren. Willen is een ander werkwoord dan kunnen. En waarom vergelijk je het nu net met ongeveer de duurste? Zo kan ik elk verhaaltje wel kleuren.

En wat is nu de link tussen zuinig zijn en geen geld weggooien, het is nogal persoonlijk wat iedereen doet met zijn geld, maar ik wordt er altijd een beetje melig van als de argumenten van de zielepieten te pas en te onpas gebruikt worden.
Wordt nog een leuk onderwerp zo, ik begin al te genieten.

In ieder geval ben ik al blij te constateren dat de Nederlander niet meer als zuiniger wordt beschouwd dan de Belg, dat is alvast winst. De vergelijking tussen een rijke Nederlander en een arme Belg vind ik in dit verband een beetje vreemd als deze tenminste in het algemeen bedoeld is.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

huisman45

de belg doet zich rijk voor
de nederlander is het door zijn zuinigheid :applaus: :lachen:
Hier adem ik vrij en ben gelukkig

vvjoris

#6
Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op woensdag 20 juni 2012, 06:48:41
Je zou ook kunnen overwegen om 150 in 1x te storten in plaats van 2x 75, dat is meestal goedkoper. Moet schatje maar even beter budgetteren. het duurt even voor filipinos/as zelfs maar de betekenis van 'budget' snappenWillen is een ander werkwoord dan kunnen. En waarom vergelijk je het nu net met ongeveer de duurste? Zo kan ik elk verhaaltje wel kleuren. een iets extremere vergelijking is duidelijker é

En wat is nu de link tussen zuinig zijn en geen geld weggooien, het is nogal persoonlijk wat iedereen doet met zijn geld, maar ik wordt er altijd een beetje melig van als de argumenten van de zielepieten te pas en te onpas gebruikt worden. voorbeeld: ik zit er niks mee in voor 50 euro pinten te tracteren, maar als ik 'in 't zak' gezet wordt voor 50 cent wordt ik er al misselijk van
Wordt nog een leuk onderwerp zo, ik begin al te genieten. ja, soms erg leuk hier

In ieder geval ben ik al blij te constateren dat de Nederlander niet meer als zuiniger wordt beschouwd dan de Belg, dat is alvast winst. De vergelijking tussen een rijke Nederlander en een arme Belg vind ik in dit verband een beetje vreemd als deze tenminste in het algemeen bedoeld is. nee, nee is niet in 't algemeen bedoeld
Omdat we een beetje  :offtopic: gaan, heb ik een nieuw http://www.filippijnen.org/index.php/topic,8978.0.html gemaakt
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

www.asiatrade-oostende.com

die man (vvjoris) begrijpt de kern van de zaak,

als u denkt dat het om zuinigheid te maken heeft, vist u volledig naast het net  

zoals ik reeds zei, 90% van ons clienteel zijn filipinos, die naar belgie gekomen zijn om hard te werken
om hun achtergebleven familie financieel te steunen, die mensen sturen elke maand, soms 2 of 3x per maand
dat doen ze al jaren, reken maar uit wat verschil het maakt ... voor hen en hun familie in Phil... 200 peso koerswinst is een maaltijd in de Filippijnen

ik zal ook niet elke dag 20 cent meer betalen voor een brood bij een bakker, als een ander bakker hetzelfde brood 20 c goedkoper verkoopt

het is helemaal  geen "overdreven naar kleingeld kijken"    maar een kwestie principes en mentaliteit

de andere 10 % zijn belgen die geld sturen naar hun vriendin, fiancée of echtgenote
die ook op zoek zijn naar een vlugge( +/- 1uur), efficiente en goedkope manier van geld opsturen
en beide groepen groeien dagelijks door mond aan mond reclame ...

daar veel mensen op zoek zijn naar dergelijke service, is het wel degelijk nuttige informatie,
mischien niet voor uzelf maar voor anderen die het niet zo breed hebben, er wel iets mee kunnen en er gebruik van willen maken...

ps: wij hebben onze service uitgebreid, zodat iedereen nu via email kan worden geregistreerd

prettige dag verder
en wees een beetje vriendelijk voor elkaar ... :thankyoufw5:




Mawibata

Citaat van: vvjoris op woensdag 20 juni 2012, 04:25:07
Het zijn eerder de antwoorden van diegenen die melken over spam die irritant zijn. Asiantrade had natuurlijk beter een banner gezet hierboven, met een link naar info hoe het mogelijk is te versturen zonder langs te gaan, en aan 'bijna' de laagste prijs. Maar ook in andere topics zie je wel eens heen en weer verwijten...

Waarschijnlijk zijn er op het forum leden wie het koud laat wat de kost voor geldtransfer naar  :smiley-philippines: is, maar sommigen hebben het niet zo breed, en houden er dus wel rekening mee hoeveel het kost, en Coinstar is zeker bij de goedkoopste, waar WU altijd de duurste is...



Niemand klaagt dat er info geplaatst wordt, en dat jij het niet breed hebt, vind ik ook niet erg,

Maar dat er daarom dan  8 maal hetzelfde bericht in 8 verschillende topics geplaatst wordt ? ? ?.

Ook Asiantrade zal het niet breed hebben.

Indien z'n zaak goed draait, zou hij er niet tegen op zien om een paar â,¬ uit te geven voor een banner.



En dan klaagt men dat het forum onoverzichtelijk is.

Ik begrijp het niet meer    :weetikniet:   :weetikniet:


Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

vvjoris

Citaat van: Mawibata op woensdag 20 juni 2012, 07:54:02
Citaat van: vvjoris op woensdag 20 juni 2012, 04:25:07
Het zijn eerder de antwoorden van diegenen die melken over spam die irritant zijn. Asiantrade had natuurlijk beter een banner gezet hierboven, met een link naar info hoe het mogelijk is te versturen zonder langs te gaan, en aan 'bijna' de laagste prijs. Maar ook in andere topics zie je wel eens heen en weer verwijten...

Waarschijnlijk zijn er op het forum leden wie het koud laat wat de kost voor geldtransfer naar  :smiley-philippines: is, maar sommigen hebben het niet zo breed, en houden er dus wel rekening mee hoeveel het kost, en Coinstar is zeker bij de goedkoopste, waar WU altijd de duurste is...



Niemand klaagt dat er info geplaatst wordt, en dat jij het niet breed hebt, vind ik ook niet erg,

Maar dat er daarom dan  8 maal hetzelfde bericht in 8 verschillende topics geplaatst wordt ? ? ?.

Ook Asiantrade zal het niet breed hebben.

Indien z'n zaak goed draait, zou hij er niet tegen op zien om een paar â,¬ uit te geven voor een banner.



En dan klaagt men dat het forum onoverzichtelijk is.

Ik begrijp het niet meer    :weetikniet:   :weetikniet:




Of ik het nu al dan niet breed heb is niet belangrijk (ben volgende maand in  :smiley-philippines:, dus een beetje breed heb ik het wel want kan vliegtuig betalen....) maar ik denk dat asian trade graag helpt om zonder overdreven kosten geld naar  :smiley-philippines: te sturen, en dat hij daar iets aan verdient, daar kan toch niemand iets tegen hebben. Zijn reclameboodschap verschillende keren op verschillende topics plaatsen is er misschien een beetje over, maar misschien helpt het een mailtje naar hem te sturen met de prijs van een banner (die dus twee keer niks kost) en een beetje uitleg waarom publiciteit op deze manier eigenlijk niet kan binnen de topics. Denk dat dit iets efficienter is dan scheldpartijen heen en weer....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.