Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Spam

Gestart door Mawibata, dinsdag 19 juni 2012, 12:33:36

Vorige topic - Volgende topic

boldy

elk weldenkend mens snapt tog wel uit zichzelf dat je mensen mateloos erger als je 10 keer hetzelfde post .
het leven is net een lul keihard en veel te kort

ladgar

Citaat van: vvjoris op woensdag 20 juni 2012, 06:07:53
Het gaat niet over zuinig zijn, maar over geld al dan niet weggooien. Stel, je hebt het niet zo breed, maar wil je schatje in de Filippijnen 75 euro opsturen, om de twee weken. Met WU kost je dat â,¬ 260, met Coinstar â,¬ 130, met WU komen er dan nog gemiddeld 5 % pesos minder aan wegens slechte wisselkoers. Verschil op jaarbasis is dus zo'n â,¬ 225. Ik kan me voorstellen dat een rijke Nederland niet omziet voor zo'n bedragje, maar een niet zo rijke Belg dan toch wel....

Het is inderdaad goedkoop bij Coinstar als ge vvjoris moet geloven 2x75 euro opsturen , en slechts 130 euro moeten betalen.


Op de website van de toezichthouder op de financiele diensten lees ik dat de vergunning van Coinstar reeds een jaar geschrapt is.

http://www.fsma.be/nl/Supervision/finbem/wk/Article/lijsten/wk1.aspx



Wijzigingen in de lijst tijdens de voorbije twaalf maanden
Schrappingen
21-06-2011 : Coinstar Money Transfer

18-10-2011 : Euroafrique Transfert Express, ook optredend onder de handelsnaam Eatex


Rich

Natuurlijk is het vervelend als je 5,6, 7 keer hetzelfde bericht ziet in verschillende topics.

Niet direct een goeie manier om aan klantenbinding te doen, zeker niet als je dan ook nog eens in de clinch gaat met potentiële klanten  :ikkeniebegrijp:

Koop een banner op het forum en stel jezelf eerst eens deftig voor. Het komt allemaal zeer onprofessioneel over.

Rich de Nederbelg.

vvjoris

Citaat van: ladgar op woensdag 20 juni 2012, 08:45:04
Citaat van: vvjoris op woensdag 20 juni 2012, 06:07:53
Het gaat niet over zuinig zijn, maar over geld al dan niet weggooien. Stel, je hebt het niet zo breed, maar wil je schatje in de Filippijnen 75 euro opsturen, om de twee weken. Met WU kost je dat â,¬ 260, met Coinstar â,¬ 130, met WU komen er dan nog gemiddeld 5 % pesos minder aan wegens slechte wisselkoers. Verschil op jaarbasis is dus zo'n â,¬ 225. Ik kan me voorstellen dat een rijke Nederland niet omziet voor zo'n bedragje, maar een niet zo rijke Belg dan toch wel....
Citaat
Het is inderdaad goedkoop bij Coinstar als ge vvjoris moet geloven 2x75 euro opsturen , en slechts 130 euro moeten betalen.
Leer eens lezen: 2 x 75 eur x 12 maand = 24 keer = 120 euro, bij deze geef ik zelf dan ook toe dat ik misrekende, het is nog 10 euro minder, eigenlijk zelfs 20 euro minder, want het is 10 + 1 gratis
Citaat
Op de website van de toezichthouder op de financiele diensten lees ik dat de vergunning van Coinstar reeds een jaar geschrapt is.

http://www.fsma.be/nl/Supervision/finbem/wk/Article/lijsten/wk1.aspx



Wijzigingen in de lijst tijdens de voorbije twaalf maanden
Schrappingen
21-06-2011 : Coinstar Money Transfer

18-10-2011 : Euroafrique Transfert Express, ook optredend onder de handelsnaam Eatex


Lijkt me zeer vreemd, die schrapping, Coinstar is een beursgenoteerd bedrijf op Nasdaq, moet toch enigszins betrouwbaar zijn....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Rich

Dat maakt niets uit Joris. Hij is agent.
Rich de Nederbelg.

vvjoris

Citaat van: Rich op woensdag 20 juni 2012, 09:01:33
Dat maakt niets uit Joris. Hij is agent.
Heb mailtje gestuurd naar FMSA, we zullen zien wat die antwoorden é....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

www.asiatrade-oostende.com

Citaat van: www.asiatrade-oostende.com op woensdag 20 juni 2012, 07:39:55
die man (vvjoris) begrijpt de kern van de zaak,

als u denkt dat het om zuinigheid te maken heeft, vist u volledig naast het net  

zoals ik reeds zei, 90% van ons clienteel zijn filipinos, die naar belgie gekomen zijn om hard te werken
om hun achtergebleven familie financieel te steunen, die mensen sturen elke maand, soms 2 of 3x per maand
dat doen ze al jaren, reken maar uit wat verschil het maakt ... voor hen en hun familie in Phil... 200 peso koerswinst is een maaltijd in de Filippijnen

ik zal ook niet elke dag 20 cent meer betalen voor een brood bij een bakker, als een ander bakker hetzelfde brood 20 c goedkoper verkoopt

het is helemaal  geen "overdreven naar kleingeld kijken"    maar een kwestie principes en mentaliteit

de andere 10 % zijn belgen die geld sturen naar hun vriendin, fiancée of echtgenote
die ook op zoek zijn naar een vlugge( +/- 1uur), efficiente en goedkope manier van geld opsturen
en beide groepen groeien dagelijks door mond aan mond reclame ...

daar veel mensen op zoek zijn naar dergelijke service, is het wel degelijk nuttige informatie,
mischien niet voor uzelf maar voor anderen die het niet zo breed hebben, er wel iets mee kunnen en er gebruik van willen maken...

ps: wij hebben onze service uitgebreid, zodat iedereen nu via email kan worden geregistreerd

prettige dag verder
en wees een beetje vriendelijk voor elkaar ... :thankyoufw5:


/quote]
Niemand ???

Deep Throat

Citaat van: Mawibata op woensdag 20 juni 2012, 07:54:02


Ik begrijp het niet meer    :weetikniet:   :weetikniet:

Ik zei al dat het leuk ging worden, ik ga maar lekker door met prikken want ik ben de weg soms ook een beetje kwijt. Even vooropgesteld dat ik niet kwaad word, ik ook iedereen een prettige dag wens en ik best wel vriendelijk wil blijven, maar dat dit niet ten koste hoeft te gaan van mijn mening, iemand naar de mond praten is mijn stijl niet, zou ik ook verder niemand aanraden want dan kom je niet ver in Filipinoland.

Natuurlijk snap ik ook wel dat budgetteren in de regel een brug te ver is voor Filipino's, maar dat moeten ze dan maar leren, tenminste diegenen die in mijn omgeving verkeren. De rest moet maar zien.

Het is mij verder om het even of iemand de moeite wil nemen om het goedkoopste te zoeken, niks mis mee, maar daarmee is het verband met het al of niet breed hebben niet allesbepalend. En ik hoef niet als rijk of dom te worden gekwalificeerd omdat ik niet doe wat een ander doet. Je kunt ook zeggen dat je niks kunt opsturen omdat het er niet is. Het op te sturen bedrag is toch meestal hoger dan de transferkosten.
Wat Filipina's doen in dit verband is me ook niet geheel onbekend, het gaat er meer over wat de buitenlander in die zin doet.

Mooie opmerking over die 200 peso, is inderdaad een maaltijd in PH, maar zo denkt een Filipino niet. Die ziet alleen wat er binnen komt.

www.asiatrade-oostende.com

elke post wordt uit de context gehaald, ontleed en beantwoord met negatieve comments

dit is ook niet het doel van een forum, wel om debat te voeren op een beschaafde manier

positieve kritiek is altijd welkom, dat mis ik hier grotendeels... , behalve van enkele ondernemers

die zelf elke dag met dynamiek en enthousiasme hun zaak runnen,

die je er zo kan uitpikken... maar dun gezaaid hier op het forum

ondernemen is een passie... niet voor iedereen weggelegd...

diverse vragen,  in verschillende topics verspreid over het forum, handelen over geld sturen naar RP

wij gaan in op deze vraag en tonen wat wij te bieden op dat vlak

als je er zelf niets mee kan aanvangen, hou het voor wat het is, maar geef anderen de kans er gebruik van te maken ...

dit is een positieve manier om  deel te nemen aan een discussie

prettige dag verder
en wees een beetje vriendelijk voor elkaar  :thankyoufw5:


Marinero

Citaat van: www.asiatrade-oostende.com op woensdag 20 juni 2012, 10:03:38
elke post wordt uit de context gehaald, ontleed en beantwoord met negatieve comments

dit is ook niet het doel van een forum, wel om debat te voeren op een beschaafde manier

positieve kritiek is altijd welkom, dat mis ik hier grotendeels... , behalve van enkele ondernemers

die zelf elke dag met dynamiek en enthousiasme hun zaak runnen,

die je er zo kan uitpikken... maar dun gezaaid hier op het forum

ondernemen is een passie... niet voor iedereen weggelegd...

diverse vragen,  in verschillende topics verspreid over het forum, handelen over geld sturen naar RP

wij gaan in op deze vraag en tonen wat wij te bieden op dat vlak

als je er zelf niets mee kan aanvangen, hou het voor wat het is, maar geef anderen de kans er gebruik van te maken ...

dit is een positieve manier om  deel te nemen aan een discussie

prettige dag verder
en wees een beetje vriendelijk voor elkaar  :thankyoufw5:



Ik zou me als ondernemer überhaupt nooit aan een debat wagen. Klant is koning zou mijn motto zijn. Foutje gemaakt? Excuses aanbIeden en zand er over. Een bedrijf moet eigenlijk helemaal geen mening uiten maar neutraal zijn. Dat denk ik. Klant is koning... Tenzij je je een slechte reputatie kan veroorloven?