Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

ATM skimming

Gestart door Rich, maandag 11 augustus 2014, 14:21:47

Vorige topic - Volgende topic

Rich

Retired cop loses retirement fund via ATM skimming

MANILA - The National Bureau of Investigation (NBI) warned Monday that there are rising incidents of money theft through ATM skimming.

The NBI said a retired police officer has sought the help of the agency's cybercrime division last Friday after she lost almost all her retirement fund amounting to nearly P500,000.

Authorities said "Chief Inspector Anna" lost P100,000 in just one banking day.

The victim said it was already too late when she learned about the unusual withdrawals in her ATM account.

"Ang 31 years in service di biro, pinagpaguran ko yan," she said.

According to the NBI, ATM skimming works by copying personal information through a card reader installed over the ATM's real card slot.

Aside from the electronic device, thieves also hide cameras on the ATM to copy the person's PIN number, which is why ATMs now have so-called PIN guards.

The NBI has suggested several ways to protect ATM cardholders from thieves.

NBI cybercrime division chief Ronald Aguto advised cardholders to withdraw money in populated areas because this lessens the chances thieves can install a skimming device.

Cardholders are also encouraged to apply or register to a bank program where the bank will send a text message for any withdrawals above P10,000.

Source : http://www.abs-cbnnews.com/nation/metro-manila/08/11/14/retired-cop-loses-retirement-fund-atm-skimming
Rich de Nederbelg.

Ifugao

Ik mag toch aannemen dat de gedupeerde het verloren geld van de bank terugkrijgt? Banken zijn daar tegen verzekerd.
Zelf hebben wij dit meegemaakt in Parijs waar onze Card werd geskimmed in 2009. In 1 dag was ons geld weg! Allemaal opgenomen in Bukarest.
Na de vakantie was ons verloren geld weer teruggestort door de bank.   

Luke

Als ze kunne aantonen dat het persoonlijke nalatigheid was .... futsie  :crazy:

gosternokke

Citaat van: Ifugao op dinsdag 12 augustus 2014, 02:50:49
Ik mag toch aannemen dat de gedupeerde het verloren geld van de bank terugkrijgt? Banken zijn daar tegen verzekerd.
Zelf hebben wij dit meegemaakt in Parijs waar onze Card werd geskimmed in 2009. In 1 dag was ons geld weg! Allemaal opgenomen in Bukarest.
Na de vakantie was ons verloren geld weer teruggestort door de bank.   


  Wellicht dat banken in  :smiley-philippines: daar niet zo makkelijk in zijn om de schade te vergoeden.


Ik heb het zelf paar jaar terug ook gehad,  Savonds nog even getankt bij zo een onbemande tankstation, en dus met pinnen betaald, daar geskimt en 2 uur later wer de rekening in Santo Domingo leeggepind  :negatief:

Sta je toch raar te kijken de volgende dag als je in de supermarkt je boodschappen wil afrekenen   :lachen:

Ik was ook nalatig want had tijdens het intoetsen van de code mijn hand er niet boven gehouden dus de pincode stond op de film. :negatief:

Na mij waren er nog tientallen de klos die daar tankten,  was bij ons op dorp dus iedereen wist dat  snel. Maar Fortis deed er niet moeilijk over.  :thumb:

Pinocchio

Citaat van: gosternokke op dinsdag 12 augustus 2014, 09:10:16

Ik was ook nalatig want had tijdens het intoetsen van de code mijn hand er niet boven gehouden dus de pincode stond op de film. :negatief:


In Cebu zag ik onlangs een ATM met een metalen scherm boven het toetsenbord (ongeveer 10 cm erboven) die skimming onmogelijk maakt.

Wel wat onhandig om het nummer in te toetsen maar wel veilig.

Ifugao

Citaat van: Pinocchio op dinsdag 12 augustus 2014, 13:47:56

In Cebu zag ik onlangs een ATM met een metalen scherm boven het toetsenbord (ongeveer 10 cm erboven) die skimming onmogelijk maakt.


Die zie ik hier in Dumaguete bij vrijwel alle ATM's.