Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Story so far .....

Gestart door wbpinoy2, zaterdag 24 juli 2010, 12:06:13

Vorige topic - Volgende topic

wbpinoy2

Het begon allemaal in 2006. Toen een klasgenootje mij wees op Otso Otso op youtube. Toen een paar jaar later leerde ik via Tagged heel toevallig een Filipijns meisje kennen. Het leek als een droom die voor mij uitkwam omdat ik zag dat ze op PH zoveel lol hadden in het filmpje op youtube. Want het was toen een rot tijd voor mij dus ik vond mijn troost in het liedje. Via deze vriendin waar ik overigens nog mee omga. Kreeg ik via Hyves ineens een berichtje om een vriendin van haar toe te voegen. Nou zo gezegd zo gedaan. En ik moet je zeggen van haar begon mijn hartje wel sneller te kloppen. Ik heb haar op de laatste i-day voor het eerst ontmoet en er was al een soort klik tussen ons voordat we elkaar hadden ontmoet door bijna dagelijks contact. Ik kon op i-day niet veel met haar omgaan omdat haar neefjes haar in de gaten hielden. Ze had erg spijt hoorde ik later dat ze niet met mij wat kon drinken of iets dergelijk of rondje achterop mijn scooter etc. We zijn nu bezig om elkaar vaker te zien maar dat gaat lastig omdat we beide nog school hadden en op vakantie gingen. Maar de vakantie is nog lang en we zijn beiden nog jong. (ik 19) (zij bijna 18)



Bedankt dat ik het begin van mijn verhaal kon doen.  :thumb:

Baliw-katok

Welcome.  Niet te overhaastig, jullie zijn immers nog zéér  jong. 

't Allerbeste toegewenst !

Baliw-katok

Kano

:totheboard:   Veel plezier en als je vragen hebt stel ze gerust hier.  En je weet het, de forumleden zijn gek op foto's, dus  :picsplease:  :hoedjeaf:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Amice

 :welcome:

Laat gezegd zijn dat jullie echt niet de enige jongere zijn. Laat je dus vooral niet ontmoedigen.

De Filipijnse cultuur stelt nu eenmaal dat een volbloed jonge vrouw de bescherming geniet van de familie.


Als zij 18 is dan wordt zij betiteld om zelf beslissingen te nemen(voor hun gaat er een wereld open op die leeftijd). Zolang dat niet het geval is zal zij beschermd worden.

Wat van je verwacht wordt is dat je haar ouders vraagt of zij met je om mag gaan. Als daar toestemming voor is, kun je ook met z'n beiden alleen op stap.


Suc6 :thumb:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

wbpinoy2

18 wordt zij in augustus ... dus ik ga zeker naar haar b-day party :)

:thankyoufw5: Voor alle aanmoedigingen alvast !


Oh ja de foto's die komen er zodra er van ons 2tjes foto's zijn haha.

Ik had me al dezelfde dag voorgesteld aan haar moeder en dit is al een aardig begin lijkt mij :)

Ik heb nu ook aardig de karaoke ziekte te pakken sinds de release van Singstar en ben nu met CDG aan de slag maar dat is allemaal voor de gezelligheid  :happy2:

Waar kan ik bijvoorbeeld op haar feestje straks rekening mij gaan houden ? En kan ik in de toekomst verwachten dat haar familie ook klaar staat voor mij familie of is dat een no-go?

Alvast bedankt.

wbpinoy2


Kano

Waar kan je bijvoorbeeld op het feestje van je vriendin straks rekening mee houden ? Niet zo makkelijk om te beantwoorden, dat hangt af van wat gebruikelijk is in de familie van het meisje. Het beste kan je het haar zelf vragen; zij heeft daar ervaring mee. Wees echter niet verbaasd als jij misschien de rekening krijgt, want men gaat er in het algemeen van uit dat een witneus veel $$$ heeft.

Jouw vraag of je in de toekomst kan verwachten dat haar familie ook klaar staat voor jouw familie is mij niet erg duidelijk. Hoe helpt jouw familie die van jouw vriendin? En in wat voor opzicht zou haar familie jouw familie kunnen helpen?
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

opinie

Citaat van: wbpinoy2 op zaterdag 24 juli 2010, 15:07:23
En kan ik in de toekomst verwachten dat haar familie ook klaar staat voor mij familie of is dat een no-go?

Hoelang woont ze al in Nederland? Zijn haar beide ouders Filippijns of gemengd?
Of haar familie voor jou zal klaar staan? ??? Als je gewoon een vriend bent of meer? Klaarstaan, wat bedoel je juist?

Meer gerichte vragen geven gerichtere antwoorden.

Citaat van: Kano op dinsdag 27 juli 2010, 15:48:52
Wees echter niet verbaasd als jij misschien de rekening krijgt, want men gaat er in het algemeen van uit dat een witneus veel $$$ heeft.

Ik meen te snappen dat ze in Nederland wonen.

Citaat van: wbpinoy2 op zaterdag 24 juli 2010, 12:06:13
Ik heb haar op de laatste i-day voor het eerst ontmoet en er was al een soort klik tussen ons voordat we elkaar hadden ontmoet door bijna dagelijks contact. Ik kon op i-day niet veel met haar omgaan omdat haar neefjes haar in de gaten hielden.

i-day is volgens me independance-day.

Die neefjes, dat lijkt erg op de traditie die we kennen uit de Marokkaanse families. Op markten zie je vaak enkele Marokkaanse meisjes lopen en een vijftal meter erachter het kleine broertje dat in opdracht van de ouders alles in de gaten houdt. Geen wonder dat het dan fout afloopt met die jongen. Hij heeft macht en vertrouwen en niemand zal hem verklikken als hij wat uitvreet want anders zegt ie dat grote zus een jongen kuste.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Fail_over

Citaat van: wbpinoy2 op zaterdag 24 juli 2010, 15:07:23
18 wordt zij in augustus ... dus ik ga zeker naar haar b-day party :)

Mijn ervaring is dat een BD in de Fhils niet zo uitbundig gerevierd wordt dan in NL/BE, tenzij er een kano aanwezig is. Dan is taart, pansit, spagetty, Pepsie en SML vanzelfsprekend, ook dat de kano betaalt.  :jajaja:

Citaat van: wbpinoy2 op zaterdag 24 juli 2010, 15:07:23
:thankyoufw5: Voor alle aanmoedigingen alvast !

No thanks!  :picsplease:

Citaat van: wbpinoy2 op zaterdag 24 juli 2010, 15:07:23
Oh ja de foto's die komen er zodra er van ons 2tjes foto's zijn haha.

Hoeft niet, los mag ook!  :lachen:

Citaat van: wbpinoy2 op zaterdag 24 juli 2010, 15:07:23
Ik had me al dezelfde dag voorgesteld aan haar moeder en dit is al een aardig begin lijkt mij :)

Dacht ik ook, alleen bleek het een bemoei zieke, roddelende money face mother in law.

Citaat van: wbpinoy2 op zaterdag 24 juli 2010, 15:07:23
Ik heb nu ook aardig de karaoke ziekte te pakken sinds de release van Singstar en ben nu met CDG aan de slag maar dat is allemaal voor de gezelligheid  :happy2:


For protection my ears.

Citaat van: wbpinoy2 op zaterdag 24 juli 2010, 15:07:23
Waar kan ik bijvoorbeeld op haar feestje straks rekening mij gaan houden ?

Dat jij alles gaat betalen, haar een "big" present geeft, en haar ouders natuurlijk ook, omdat je zo'n aardige jongen bent.
Om 19:00 uur het huis vol met gasten die eten, drinken en feesten. Klokslag 10 stapt iedereen op, laait het overgebleven eten in een doggiebag en vertrekt. En jij ligt om 22:30 h op een aparte kamer te overpeinzen wat je nu weer meegemaakt hebt.

Citaat van: wbpinoy2 op zaterdag 24 juli 2010, 15:07:23
En kan ik in de toekomst verwachten dat haar familie ook klaar staat voor mij familie of is dat een no-go?

Er vanuitgaande dat het een 'standaard" family is? no-go!
Als er een kano in het spel is, is het echt eenrichtingsverkeer. Richting de fhils.

Citaat van: wbpinoy2 op zaterdag 24 juli 2010, 15:07:23
Alvast bedankt.

Geen dank, Bovenstaande kan natuurlijk afwijken van de realiteit. Maar als je daar rekening mee houdt, valt de rest wel mee. Wees gewoon jezelf. Wees alert als het over (jouw) geld gaat. Je zult niet de eerste zijn die zich op slinkse wijze geld afhandig laat maken, en ook niet de laatste.

Als je gewoon je nuchterheid behoud, en soms doet alsof je ze niet begrijpt, komt het wel goed. Vergeet vooral niet te genieten van je vriendin. Daar gaat het tenslotte om.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Rich

 Vergeet vooral niet te genieten van je vriendin. Daar gaat het tenslotte om.
[/quote]

:lachen: :lachen:
Rich de Nederbelg.