Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Story so far .....

Gestart door wbpinoy2, zaterdag 24 juli 2010, 12:06:13

Vorige topic - Volgende topic

Fail_over

Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Amice

CitaatEn jij ligt om 22:30 h op een aparte kamer te overpeinzen wat je nu weer meegemaakt hebt.

dat genieten wordt n beetje moeilijk zo he
:lachen:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

wbpinoy2

Citaat van: Amice op woensdag 28 juli 2010, 02:46:38
CitaatEn jij ligt om 22:30 h op een aparte kamer te overpeinzen wat je nu weer meegemaakt hebt.

dat genieten wordt n beetje moeilijk zo he
:lachen:

Leuk hoor dat ontmoedigen ....

wbpinoy2

Citaat van: Kano op dinsdag 27 juli 2010, 15:48:52
Wees echter niet verbaasd als jij misschien de rekening krijgt, want men gaat er in het algemeen van uit dat een witneus veel $$$ heeft.


Ik heb het met haar erover gehad. (Ze woont al vanaf haar 12e in NL) Maar zij zegt dat veel Filippijnse zo zijn. En gelukkig haar familie niet. Goh.. Ik schrok wel even toen jullie hierover begonnen hoor  :weetikniet:

Ik heb ook besloten om de b-day samen met haar te vieren omdat ik haar niet zo vaak zie...( Dus niet met de family erbij)..

Geld valt bij mij toch niet te halen.. Kan amper rondkomen van mijn stu-fi ... :lachen:

wbpinoy2

Maar ja ... ik snap bij sommigen van jullie niet dat je zoveel geld moet overmaken of schenken aan je schoonfamilie?
Heb wel medelijden met jullie :thumb:

Als je Asawa met een pinoy was getrouwd dan was dit toch minder van toepasing??

Ifugao

Citaat van: wbpinoy2 op zaterdag 31 juli 2010, 13:04:06
Maar ja ... ik snap bij sommigen van jullie niet dat je zoveel geld moet overmaken of schenken aan je schoonfamilie?
Heb wel medelijden met jullie :thumb:

Als je Asawa met een pinoy was getrouwd dan was dit toch minder van toepasing??

Lees het forum er maar ens goed op na, vooral waar het gaat over geld. Wandelende ATM's zijn de witneuzen geworden die constant op hun hoede zijn niet weeeeeer de rekening krijgen.

opinie

Citaat van: wbpinoy2 op zaterdag 31 juli 2010, 13:04:06
Als je Asawa met een pinoy was getrouwd dan was dit toch minder van toepasing??

Dan stopt meestal de steun zogauw als ze een eigen gezin hebben.

Veel overmaken/schenken? Ik heb hier eens gelezen dat iemand zei elke maand â,¬ 3.000 te sturen. Ook weet ik van iemand die zegt een kwart ton per jaar te sturen en flink wat landbouwgronden gekocht te hebben die de schoonfamilie gratis mag bewerken. Vreemd is dat de schoonfamilie desondanks de overvloedige steun voor alle kosten van studies en gratis grondgebruik nog niet in staat is om op eigen benen te staan. Aan de andere kant, waarom zouden ze? Het is toch handiger om de melk te laten stromen.

2 à 3.000 euro per maand (120.000 à 180.000 peso) is toch enkele flinke maandlonen aldaar. Ik stel me tevens vragen bij de haalbaarheid om dit netto over te houden voor de grote meerderheid van de bevolking hier.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Digos


Ha....wbpinoy2 dat is meestal om onder vrijwillige dwang de kerk in het midden te houden.....water bij de wijn te doen....

Hou er rekening mee dat Europhil ook een deel van je leven gaat uitmaken, enkel richting phils :lachen:

LIVE ONCE - LIVE IT

Phille

#18
Citaat2 à 3.000 euro per maand (120.000 à 180.000 peso) is toch enkele flinke maandlonen aldaar. Ik stel me tevens vragen bij de haalbaarheid om dit netto over te houden voor de grote meerderheid van de bevolking hier.

Pjiieeuuuwww, dit is zo maar even een jaarloon per maand ... welke gek doet dit?  :weetikniet:


opinie

Citaat van: kumusta kayo op maandag 21 september 2009, 11:39:06
JA 3000â,¬ PER MAAND EN DAT EEN GANS JAAR DOOR MAANDELIJKS
Mag dat niet misschien ?
Ik zou wel meer opsturen maar er is een limiete van 3000â,¬ dus moet ik mij aan de regels houden

kumusta kayo was eigenlijk Subito. â,¬ 3.000 per maand zal olie op het vuur zijn. Het vuur van de ruzie tussen zijn kinderen met de eerste vrouw enerzijds en de (stief)kinderen met zijn tweede vrouw.
Passiva voor allen en activa voor één kant: zo zullen de oudere kinderen het zien.

Die Nederlander met zijn â,¬ 25.000 werkt de ene keer in de banksector en de andere keer als fabrieksarbeider en kramenzetter.  :ikkeniebegrijp:

Citaat van: Phille op maandag  2 augustus 2010, 10:20:59
welke gek doet dit? 

Eéntje met geld teveel of eentje die een grote fantasie heeft.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus