homo relatie met Filipijnse jongen

Gestart door koy, zondag 29 augustus 2010, 17:23:20

Vorige topic - Volgende topic

koy

Citaat van: Amice op dinsdag 31 augustus 2010, 06:31:30
Zeker voor enkel P5000 zou ik ook mijn bedenkingen hebben al was het enkel maar dat velen voor een OFW begeleiding al P15000 vragen en dan ook nog eens van de host een bedrag in ontvangst nemen. Welke vaak ook nog eens op het salaris van de OFW wordt gereduceerd het eerste jaar.



Mag ik eens vragen, wat is een OFW?
leven en laten leven...

opinie

Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

dolfijn76

Citaat van: koy op zondag 29 augustus 2010, 21:56:16
in België willen we eerst officieel samenwonen.

groetjes, koy   :biggrinn:

Koy je weet toch dat je nooit met je vriend zal kunnen trouwen he als je dat ooit zou willen.  Dit zal enkel kunnen als hij ooit de belgische of nederlandse nationaliteit krijgt maar als hij filipino blijft zal dit nooit kunnen. (tegen de wet van de Filippijnen)

Wat betreft het naar hier halen van je vriend zou ik dit toch via de legale weg proberen want anders krijg je later veel problemen.  Zoiezo is jullie relatie al niet evident.  Als ik jou was zou ik proberen om hem met een toeristenvisum hier te krijgen (hem uinodiging = met acte 3 bis papier kan je op je gemeente krijgen).  Als hij dan hier is kan je een verlenging van het visum aanvragen en dan alles in orde brengen voor het officieel samenwonen.


Phille

CitaatAls ik jou was zou ik proberen om hem met een toeristenvisum hier te krijgen (hem uinodiging = met acte 3 bis papier kan je op je gemeente krijgen).  Als hij dan hier is kan je een verlenging van het visum aanvragen en dan alles in orde brengen voor het officieel samenwonen.

Alvorens dit te doen zou ik je aanraden om elkaar wat beter te leren kennen, hem eerst nog een paar keer gaan bezoeken; anders gaat het toeristenvisum zowizo geweigerd worden (geen bewezen relatie); en ook niet langer aanvragen dan voor een week of drie a vier, een langer periode kan het vermoeden creëren dat er geen intentie tot terugkeer bestaat.

Uiteraard zijn wij hier met zen allen benieuwd of je er in gaat slagen een toeristenvisum goedgekeurd te krijgen. Het is je van harte gegund en heel veel geluk!





Ifugao

@ Dolfijn: Koy je weet toch dat je nooit met je vriend zal kunnen trouwen he als je dat ooit zou willen.  Dit zal enkel kunnen als hij ooit de belgische of nederlandse nationaliteit krijgt maar als hij filipino blijft zal dit nooit kunnen. (tegen de wet van de Filippijnen)

Is dat zo??? Als je in Ned/Bel trouwt heeft de PH wet daar toch geen invloed op? Ik ben 2 keer getrouwd, de eerste keer in Canada, de tweede keer in New Zealand, beide keren met een Nederlands paspoort. 

stip66

Is trouwen in de Belgische ambassade een optie ?
Dan trouw je toch volgens de Belgische wetgeving ?

:weetikniet:

Phille

#26

Vreemdelingen moeten voldoen aan de huwelijksvoorwaarden van het land waarvan ze de nationaliteit hebben.


stip66

Weer wat wijzer geworden.
Dan houdt het ongeveer op denk ik om creatief te zijn voor Koy.  :weetikniet:
Misschien is de laatste optie hem te laten uitnodigen door relevante familie ergens in Europa ( als die er is ).
Filippijnen zijn zowat uitgezaaid over de ganse melkweg. Zelfs Virgie heeft een tante wonen in Bxl.

Phille

Ik denk dat er nog één optie overblijft:

http://www.diplomatie.be/Manila/default.asp?id=28&ACT=5&content=43&mnu=28

Visa for cohabitation in Belgium
These are the requirements for Filipino citizens who wish to go to Belgium in order to live with their partner legally residing in Belgium.

Proof of relationship (e.g., phone bills, pictures, immigration stamps in passports, hotel invoices, airline tickets etc) As a basic rule one will have to proof regular contact by phone, by snail mail or email over at least the last two years and proof to have met in person at least 3 times, meetings that should cover a total period of at least 45 days or more over the past two years.


koy

Beste vrienden,

Opnieuw bedankt voor steun en reacties, doet deugd.

Ik heb al getracht hem uit te nodigen om mij te komen bezoeken als vriend, maar zoals in eerste bericht ik al zei, is dit geweigerd door VZK in Brussel. We vermoeden dus dat een Tourist Visa in België opnieuw een njet zal teweeg brengen. Vandaar dat we het via een zuiders land proberen nl. Spanje. Hij krijgt steun van z'n lerares die ook Spanje heeft bezocht. Als dat lukt is hij wettelijk in Spanje en kan hij vrij reizen door de Szengen landen, dus kan hij ook 100% wettelijk naar België komen. Eens hij hier is gaan we samen naar de gemeente om hem te registeren en indien mogelijk "wettelijk samen te wonen" Vervolgens stellen we bij de notaris een "samenlevingscontract" op en krijgt hij van de gemeente een Belgisch paspoort met een V op van vreemdeling. Na 6 maand gaat de V eraf en kunnen ze hem niet meer terug sturen. Na 3 jaar is hij officieel Belg en moet je niet meer borg staan.

Een vriend van mij heeft deze procedure gevolgd voor zijn Braziliaanse vriend. Die heeft dus ook in Nederlands Huis in Antwerpen Nederlands gevolgd en spreekt nu vlot Nederlands en heeft ook al werk gevonden. Het officieel samenwonen heeft als positief gevolg dat hij dus ook kan werken indien dat nodig zou zijn. Mijn vriend gaat hier eerst zijn studies in Bachelor Toerisme verder afmaken, nadat hij eerst een jaar Nederlands zal leren.

Voila tot hier de update, graag jullie reacties  :daag:
leven en laten leven...