Trouwen in de Filippijnen. Gebruiken/cultuur/kosten, etc

Gestart door Rich, dinsdag 14 september 2010, 22:12:09

Vorige topic - Volgende topic

Robert

Citaat van: Phille op woensdag 15 september 2010, 23:58:26
Ik heb ze al een mailtje gestuurd met de vraag of zij ook iets kunnen doen in de buurt van CDO, ben benieuwd.

Tradities moet je in ere houden, maar zoals het vaak gaat, moeten wij westerlingen ons aanpassen aan hun tradities (cultuur) en werkt dat blijkbaar niet in omgekeerde richting; wel dan kennen ze mij nog niet!

Heb jij ook karaoke moeten ondergaan tijdens het feest? Dat is nu één van de dingen die ik niet wil, ze mogen echt wel op hun kop gaan staan  :jajaja:

dat ga jij gewoon doen kereltje  :biggrinn:, jij krijgt gewoon een zooitje drank in je mik, en dan kan de show beginnen. ik zou alvast maar gaan verzinnen welk nummer je wil zingen.

pvgossum

Blijkbaar sterk afhankelijk van de plaats

NOTE: Other Churches/Parishes may require some other documents and/or seminars not specified below. To be sure, inquire at the parish office of the church you wish to be married in.

1. Baptismal and Confirmation Certificates: These relates to both the bride's and the groom's. These must be new copies and must have an annotation: "FOR MARRIAGE PURPOSES ONLY" and must have been secured not more than three (3) months before the date of marriage.

FOR MIXED MARRIAGE (different religions or Disparitas Cultas): a dispensation must be secured from the Archdiocesan Chancery Office at the Arzobispado de Manila, 121 Arzobispo St., Intramuros, Manila (near Manila Cathedral). The forms will be provided at the Parish Office which will be released after the canonical interview with the Parish Priest or his assistant. These have to be submitted one week before the wedding.

2. Marriage License: This can be secured from the city or municipality hall where either the bride or the groom currently resides.
For those who are civilly married, a certified true photocopy of the Marriage Contract with the registry number of the city or town where the marriage was performed must be submitted one week before the wedding date.

3. Canonical Interview: This interview with the bride and the groom will be done one month before the wedding date and will be conducted by the parish priest or his assistant. The schedule of the interview will be given upon the signing of the application form. Failure to report on the interview date or failure to notify the office of any change in the schedule will mean cancellation of the application and reservation of the church for the upcoming wedding.

4. Pre-Marriage Seminar: Both the bride and the groom have to attend this. The schedule for the seminar will be given during the canonical interview or you may inquire at the parish office. Some churches may allow attendance in other pre-wedding seminars such as the Catholic Engaged Encounter (CEE) or Discovery Weekend (DW) as a suitable substitute (if you have already attended either one of these, inquire at the parish office if they recognize either CEE or DW in lieu of their Pre-Marriage Seminar.)

5. Permission from bride's parish: a permit from the parish of the bride-to-be must be secured and presented to the parish office of the couple's chosen ceremony venue. The form will be provided by the parish office of your chosen church.

6. Marriage Banns: These will be provided during the canonical interview and have to be immediately brought to the respective parishes of the bride and the groom for posting. These have to be returned to the office after three Sundays. (Note: the respective parishes may ask some requirements for the posting of the banns [i.e. a ID picture from the bride and the groom])

7. List of names and addresses of principal sponsors (Ninongs & Ninangs): This has to be submitted to the parish office one week before the wedding date. Church policy requires at least a pair of sponsors and, ideally, a maximum of six sponsors.

Additional Requirements for Specific Cases

for widows or widowers: A copy of the death certificate of the former spouse must be presented to the parish office.

for Renewal of Vows: remember to bring a copy of the Catholic Marriage Contract.

callebaut

Citaat van: Robert op donderdag 16 september 2010, 09:06:40
Citaat van: Phille op woensdag 15 september 2010, 23:58:26

Heb jij ook karaoke moeten ondergaan tijdens het feest? Dat is nu één van de dingen die ik niet wil, ze mogen echt wel op hun kop gaan staan  :jajaja:

dat ga jij gewoon doen kereltje  :biggrinn:, jij krijgt gewoon een zooitje drank in je mik, en dan kan de show beginnen. ik zou alvast maar gaan verzinnen welk nummer je wil zingen.

Als inzet van de avond kan Phille misschien het verbannen nummertje te toon brengen I did it MY WAY ......  :happy: :happy:
Aan toehoorders zal Phille alvast geen gebrek hebben  :lachen:

Phille

Citaatdat ga jij gewoon doen kereltje  , jij krijgt gewoon een zooitje drank in je mik, en dan kan de show beginnen. ik zou alvast maar gaan verzinnen welk nummer je wil zingen.

Robert,

Het gaat er mij niet om of ik dat nu wel of niet ga doen; ik wil gewoon geen karaoke installatie op ons trouwfeest, ik vind dat een verschrikking en is nen echte ambiance stopper. In het hotel waar ik een maand geleden was (in Manilla) was er een trouwfeest aan de gang, DJ speelde één liedje, dan karaoke liedje, terug één liedje van de DJ en dan terug karaoke, enzovoort ... DJ speelde stevige house muziek en karaoke waren dan meestal love songs; iedereen zat daar maar te zitten, sfeer was er niet, dansen heb ik niet gezien, kortom saaie boel!

Zo een toestanden zie ik dus liever niet op ons trouwfeest.

Phille

Als ik dan toch een liedje moet zingen --> On the floor van DJ Kicken - DJ Felix Project :happy:

[yt=640,505]<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/I9b8jKfITbc?fs=1&amp;hl=en_US"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/I9b8jKfITbc?fs=1&amp;hl=en_US" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>[/yt]

I wanna know is there anyone on the floor,
who can suck me like a whore.
Who can make me scream for more,
on and on.
I wanna see,
all you ladies in the place.
Put your titties in my face
shake that body to the base
just for me

on and on.
I wanna see,
just for me

on and on.
I wanna see,
just for me

on and on.
I wanna see,
just for me

on and on.
I wanna see,
just for me

on and on.
I wanna see,
just for me

:happy: :happy: :happy:

Robert

Vind het zelf ook vreselijk dat karaoke, maar ze zijn er daar gek op.

opinie

Citaat van: Phille op donderdag 16 september 2010, 10:50:51
DJ speelde stevige house muziek en karaoke waren dan meestal love songs; iedereen zat daar maar te zitten, sfeer was er niet, dansen heb ik niet gezien, kortom saaie boel!

Zo een toestanden zie ik dus liever niet op ons trouwfeest.

Dansen als koppel? Op de Filippijnen?  :haha: Succes ermee!

Wat zie je hier op die feestjes?
Een groep vrouwen staat vooraan te  :ikkeniebegrijp:  "dansen" (lijkt soms meer op een hybride tussen langlaufen en ochtendgymnastiek) :denk: Waar zie je dat nog dat een groep vrouwen dat doet?
Ik heb maar ooit twee of drie koppels zien echt dansen. Dan bedoel ik koppels als man-vrouw en niet vrouw-vrouw.
Zelf hebben we dat ook eens gedaan en wat denk je? Juist, de commentaar van enkele sletten[nb]vrouwen die als hobby ruziestoken tussen echtgenoten[/nb] was dat Filippijnse vrouwen dat niet hoorden te doen.

We gingen eens iets eten in het Terrace garden restaurant op vrijdag want er was dansavond. Eten is een eufemisme want na 45 minuten bracht de ober een half haantje voor ons drieën terwijl we elk een half haantje besteld hadden. Ja, de kok had zere knieën en de kippen konden te snel rennen. :biggrinn: Met hoofpijn van de honger en het kabaal vertrokken.
Inderdaad, er werd gedanst!  :jajaja: Door enkele oude dames en hun danspartners waren ... leden van de lokale homobevolking.  :ikkeniebegrijp: Waar waren de heren? Even overwerken met de secretaresses?

Vroeger eens gelezen dat een Nederlander op een bruiloft was in de Filippijnen. Een professioneel danskoppel deed de openingsdans en daarna werden de gasten uitgenodigd om mee te doen. De danser vond enkele vrouwen bereid om te dansen ( het was safe want bakla ) maar de danseres kwam van een kale kermis thuis. De Nederlander dacht even in te gaan op de uitnodiging maar zag ervan af na de blik van zijn schoonzus te zien.

Waar zit de reden hiervoor? Zeker niet bij de Spanjaarden en de kerk want in Europa en nog duidelijker Latijns-Amerika danst men erop los. (salsa, tango, ...) Ik ben dan eerder geneigd voor dit kenmerk te kijken naar de Moorse zendelingen die de Spanjaarden vooraf gingen.
Cultureel zit daar de gewoonte dat mannen en vrouwen apart dansen. Zie citaat van Dr. Salim Ahmad Salamah, Dean of the Faculty of Usul Ad-Deen at the Islamic University, Gaza

It is permissible for women to dance and sing as long as there are no males around. In addition, the words of the song should be free from any foul words or vulgarity. Thus, as long as the words of the song are pure and clean and there are no males, there is nothing wrong in dancing.

By analogy, men are allowed to dance together as long as they cover their "awrah" [nb]awrah: het deel van het lichaam tussen de navel en de knie[/nb] and there is no fear of temptation.

Men and women dancing together is absolutely haram [nb]haram: onrein, verboden door de koran[/nb] in all cases
[/b], except when a wife dances in front of her husband. The reason behind this prohibition is that with mixed dancing bodily contact is close and improper sexual desires are aroused. This has been strictly forbidden by Islam in an attempt to block the way against evil. If men and women were permitted to dance together, a lot of haram acts could occur. That is why mixed dancing is not allowed.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Phille

Rich, dat is duidelijk ... hopelijk hebben ze een goeie bar, oordopjes breng ik wel zelf mee  :lachen:

opinie

Phille, je lied is wel haram!   :acute:

Citaat van: Dr. Salim Ahmad Salamah, Dean of the Faculty of Usul Ad-Deen at the Islamic University, Gaza
In addition, the words of the song should be free from any foul words or vulgarity.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Johan En Elvie

Wij hebben op ons trouwfeest een openingsdans gedaan omdat ik dit wou.
Nu moet je weten dat eerst een tante de micro heeft genomen en voor iedereen eerst uitgelegd wat er zou gebeuren.
Omdat ik daar alleen was zonder mijn familie uit België was de uitleg dat ik toch iets naar Belgische traditie in het huwelijk wou stoppen en dat was het dan de openingsdans.
Na deze openingsdans at iedereen de restjes op, vloog iedereen met de blote handen in de huwelijkstaart en op 10 minuten was er van de redelijk hoge toren niets meer over.
Ik heb me toen krom gelachen.
Als de taart gekleind was en sommigen hun plastiek zakken helemaal vol zaten met restjes van het bufet ging iedereen mooi naar huis.
Na de openingsdans kwam er dus helemaal geen vervolg meer dus bekenen ze dit veel meer als een sluitingsdans.
Dit wilde wel zeggen dat ik nadien veel meer tijd had om eens goed kennis te maken met mijn kersvers vrouwtje als je begrijpt wat ik bedoel.
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.