Story of Building Balay in the Philippines

Gestart door koy, zondag 5 maart 2023, 05:47:04

Vorige topic - Volgende topic

folkertjong

Citaat van: koy op woensdag  5 april 2023, 15:01:00Dan hou ik het maar bij de eerste keuze ELBA






en die zijn volgens de story wel degelijk Italiaans  :floet:

:thumb:
Wij hebben in de dirty kitchen een 4 pits gasfornuis met gas oven van Elba, ziet er na 20 jaar nog goed uit.Toen destijds bij SM gekocht.

koy

dat geeft mij meer vertrouwen om voor Elba te kiezen  :thankyoufw5:
leven en laten leven...

Antonio

Citaat van: folkertjong op woensdag  5 april 2023, 23:58:29
Citaat van: koy op woensdag  5 april 2023, 15:01:00Dan hou ik het maar bij de eerste keuze ELBA

en die zijn volgens de story wel degelijk Italiaans  :floet:
:thumb:
Wij hebben in de dirty kitchen een 4 pits gasfornuis met gas oven van Elba, ziet er na 20 jaar nog goed uit.Toen destijds bij SM gekocht.
Grappig, wij hebben ook rond 20 jaar geleden een gaskookplaat gekocht bij SM Appliances. Het merk weet ik niet meer, vermoedelijk zijn die letters er afgesleten.
Maar wordt nog dagelijks gebruikt hier, ook in de dirty kitchen..
Prima ding !
Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde

ludovangils

Misschien een vreemde reactie van me... in o.a. Rusland is een microgolfoven verboden omdat de straling kanker zou veroorzaken. Ook daarom zal ik geen inductie kopen...

koy

Citaat van: ludovangils op donderdag  6 april 2023, 15:35:26Misschien een vreemde reactie van me... in o.a. Rusland is een microgolfoven verboden omdat de straling kanker zou veroorzaken. Ook daarom zal ik geen inductie kopen...

Inductie werkt op magnetische straling en als ik het goed voorheb de aarde ook...
leven en laten leven...

kristof19

Citaat van: ludovangils op donderdag  6 april 2023, 15:35:26Misschien een vreemde reactie van me... in o.a. Rusland is een microgolfoven verboden omdat de straling kanker zou veroorzaken. Ook daarom zal ik geen inductie kopen...

Rusland zuigt wel meerdere dingen uit hun duim :jajaja:  :jajaja:

Een zeer goed voorbeeld daar van is ook dat de 3-daagse oorlog prima verloopt  :daag:

folkertjong

Citaat van: ludovangils op donderdag  6 april 2023, 15:35:26Misschien een vreemde reactie van me... in o.a. Rusland is een microgolfoven verboden omdat de straling kanker zou veroorzaken. Ook daarom zal ik geen inductie kopen...


Are microwave ovens currently banned in Russia? Is it ...
Quora
https://www.quora.com › Are-microwave-ovens-currentl...
Jan 3, 2018 — Microwave ovens were NEVER banned in the old USSR. This was made up by Bill Kopp in his spurious article on non-existent Russian studies on the dangers of MW ...
12 answers


klik deze  google link even en lees de vele artikelen dat het niet waar is.

https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=microwave+forbidden+in+russia


Antonio

Citaat van: kristof19 op donderdag  6 april 2023, 16:26:18
Citaat van: ludovangils op donderdag  6 april 2023, 15:35:26Misschien een vreemde reactie van me... in o.a. Rusland is een microgolfoven verboden omdat de straling kanker zou veroorzaken. Ook daarom zal ik geen inductie kopen...

Rusland zuigt wel meerdere dingen uit hun duim :jajaja:  :jajaja:

Een zeer goed voorbeeld daar van is ook dat de 3-daagse oorlog prima verloopt  :daag:

Ludo,
Dat is appels met peren vergelijken:

Een inductie kookplaat maakt gebruik van het feit dat de metalen bodem van de pan wordt opgewarmd door een inductiestroom opgewerkt in de bodem van de pan, die vervolgens wordt omgezet in warmte. De inductiestroom wordt opgewekt door spoelen die een magnetisch veld opwekken.

Een magnetron verwarmt je voedsel middels microgolven. Deze zitten qua golflengte tussen infrarood en radiogolven in. De meeste magnetrons zitten wat betreft frequentie rond de 2.45 gigahertz. In deze frequentie nemen vetten, water en suikers de golven op. De golven zetten de moleculen in de suikers, vetten en vooral water in beweging. Ze moleculen trillen en zorgen zo voor de hitte. Hoe sneller moleculen trillen, hoe meer warmte ze produceren.

Kompleet verschillend dus.
Of een magnetron schadelijk is voor de gezondheid of niet, mag je zelf eens googelen.
De algemene opvatting is dat het niet schadelijk is.
Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde

koy

Citaat van: Antonio op vrijdag  7 april 2023, 04:26:12
Citaat van: kristof19 op donderdag  6 april 2023, 16:26:18
Citaat van: ludovangils op donderdag  6 april 2023, 15:35:26Misschien een vreemde reactie van me... in o.a. Rusland is een microgolfoven verboden omdat de straling kanker zou veroorzaken. Ook daarom zal ik geen inductie kopen...

Rusland zuigt wel meerdere dingen uit hun duim :jajaja:  :jajaja:

Een zeer goed voorbeeld daar van is ook dat de 3-daagse oorlog prima verloopt  :daag:

Ludo,
Dat is appels met peren vergelijken:

Een inductie kookplaat maakt gebruik van het feit dat de metalen bodem van de pan wordt opgewarmd door een inductiestroom opgewerkt in de bodem van de pan, die vervolgens wordt omgezet in warmte. De inductiestroom wordt opgewekt door spoelen die een magnetisch veld opwekken.

Een magnetron verwarmt je voedsel middels microgolven. Deze zitten qua golflengte tussen infrarood en radiogolven in. De meeste magnetrons zitten wat betreft frequentie rond de 2.45 gigahertz. In deze frequentie nemen vetten, water en suikers de golven op. De golven zetten de moleculen in de suikers, vetten en vooral water in beweging. Ze moleculen trillen en zorgen zo voor de hitte. Hoe sneller moleculen trillen, hoe meer warmte ze produceren.

Kompleet verschillend dus.
Of een magnetron schadelijk is voor de gezondheid of niet, mag je zelf eens googelen.
De algemene opvatting is dat het niet schadelijk is.


Schitterend uitgelegd!
leven en laten leven...

Antonio

Citaat van: Antonio op donderdag  6 april 2023, 15:24:31
Citaat van: folkertjong op woensdag  5 april 2023, 23:58:29
Citaat van: koy op woensdag  5 april 2023, 15:01:00Dan hou ik het maar bij de eerste keuze ELBA

en die zijn volgens de story wel degelijk Italiaans  :floet:
:thumb:
Wij hebben in de dirty kitchen een 4 pits gasfornuis met gas oven van Elba, ziet er na 20 jaar nog goed uit.Toen destijds bij SM gekocht.
Grappig, wij hebben ook rond 20 jaar geleden een gaskookplaat gekocht bij SM Appliances. Het merk weet ik niet meer, vermoedelijk zijn die letters er afgesleten.
Maar wordt nog dagelijks gebruikt hier, ook in de dirty kitchen..
Prima ding !
Dit is ie:

Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde