Overzicht: Welke nationaliteiten wonen in jouw gemeente?

Gestart door Rich, donderdag 14 februari 2013, 20:38:58

Vorige topic - Volgende topic

Rich

Leuk om eens te zien hoeveel filipino's / filipina's er in jouw gemeente of stad wonen.

In Antwerpen 333
In Temse 9
..........


http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20130213_094
Rich de Nederbelg.


Fail_over

In mijn gemeente klopt het al niet. 4, en er leven er al 4 onder mijn dak. en ik ken er al 5 buiten mijn huis.  :weetikniet:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Luc

Dat zijn enkel degenen die als vreemdeling zijn ingeschreven. Al degenen die de Belgische nationaliteit hebben verworven worden niet meer meegeteld.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Michaela

Ik zie/ken geen andere fils. mensen in mijn gemeente. Dus waarschijnlijk, alleen ik en mijn kinderen  :happy:

opinie

Citaat van: resscy_jalac op donderdag 14 februari 2013, 21:12:53
Ik zie/ken geen andere fils. mensen in mijn gemeente. Dus waarschijnlijk, alleen ik en mijn kinderen  :happy:
Neen, dat zal dan 0 zijn. Je zei het zelf:

Citaat van: resscy_jalac op woensdag 13 februari 2013, 09:54:53
Mijn tweede kind krijgt automatisch dubbele nationaliteit.
Bij de geboorte van mijn derde kind heb ik geen filippijnse paspoort/nationaliteit meer.  Daardoor heeft mijn derde kind geen dubbele nationaliteit. Zij is een nederlandse.
Via naturalisatie hebben wij samen en tegelijk nederlandse paspoorten gekregen.

Citaat van: Fail_over op donderdag 14 februari 2013, 21:04:15
In mijn gemeente klopt het al niet. 4, en er leven er al 4 onder mijn dak. en ik ken er al 5 buiten mijn huis.  :weetikniet:

Fail_over, dat is omdat de wet blind hoort te zijn! Een Belgische nationaliteit zegt niets over waar de wieg stond of de huidskleur. Jij kijkt naar de raskenmerken! Daar heb ik ergens een probleem mee omdat het aantoont dat zelfs zij die met een partner hebben met een andere origine toch dezelfde clichés volgen als de personen die onze partner die bijdragen betalen en hier werken op één hoop gooien met onrechtmatige asielzoekers die enkel komen om te genieten van de verzorgingsstaat.
Ik ben getrouwd   :liefde: met een Belgische  :jajaja: die belasting betaalt  :janken: en toevallig stond haar wieg in de Filippijnen.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Fail_over

Sorry dat ik je nu ff niet kan volgen: huidskleur. belasting betalen. oef.
Het lijkt me dat er de nationaliteiten geteld wordt. Dat de overheid blind is, is mij allang duidelijk. Ze doen hier toch een poging om iets in te zien.
Alss je genaturaliseerd bent tel je niet meer mee als anders genationaliseerde.
Jou vrouw is fillipijnse van afkomst. maar nu Belgisch. ok. telde ik dus niet. mee. ken ik ook niet.

Bovendien zijn wij op tijdelijke verblijfsvergunning. tenminste ik. de rest is onderweg of er tussenin.
Dat weten ze bij de Be overheid zelfs niet.

Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

opinie

Citaat van: Fail_over op vrijdag 15 februari 2013, 00:16:52
Bovendien zijn wij op tijdelijke verblijfsvergunning. tenminste ik. de rest is onderweg of er tussenin.

En nu kan ik niet meer volgen! Het is al enkele decennia dat Nederlanders zonder een speciale verblijfsvergunning in België kunnen verblijven. Ik heb in ieder geval niet gehoord van een herinvoering van de visumplicht. Wat enkel is, is dat men als EU-burger met vaste verblijfplaats wordt geregistreerd.

Bijkomend is voor de aantallen per land de situatie op 01/01/2011 weergegeven. Twee jaar geleden.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

mike-bel

Citaat van: Fail_over op donderdag 14 februari 2013, 21:04:15
In mijn gemeente klopt het al niet. 4, en er leven er al 4 onder mijn dak. en ik ken er al 5 buiten mijn huis.  :weetikniet:


met Bronvermelding : FOD Economie, situatie op 1/01/2011

met 2 jaar vertraging,  maar ja dat is de belgische mallemolen

enkel om belasting en taks te innen zijn ze kampioen  :biggrinn:

Ronny55

#9
In de gemeente genk waren er op 01 - 2012   14 filipijnen     1 man       13 vrouwen
http://www.genk.be/dsresource?objectid=9763
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.