Overzicht: Welke nationaliteiten wonen in jouw gemeente?

Gestart door Rich, donderdag 14 februari 2013, 20:38:58

Vorige topic - Volgende topic

Fail_over

Citaat van: opinie op vrijdag 15 februari 2013, 01:24:18
Citaat van: Fail_over op vrijdag 15 februari 2013, 00:16:52
Bovendien zijn wij op tijdelijke verblijfsvergunning. tenminste ik. de rest is onderweg of er tussenin.

En nu kan ik niet meer volgen! Het is al enkele decennia dat Nederlanders zonder een speciale verblijfsvergunning in België kunnen verblijven. Ik heb in ieder geval niet gehoord van een herinvoering van de visumplicht. Wat enkel is, is dat men als EU-burger met vaste verblijfplaats wordt geregistreerd.

Bijkomend is voor de aantallen per land de situatie op 01/01/2011 weergegeven. Twee jaar geleden.

Nou dan zou ik toch de laatse regels er nog maar eens op na lezen.

Als je als  :nederlandsevlag: naar  :belgiesmiley: verhuist, moet je de eerste 3 jaar zelf in je onderhoud kunnen voorzien, zonder op de  :belgiesmiley: staatsgelden te leunen. Hoe, wat en wanneer de  :belgiesmiley: overheid die staatssteun als zijnde werkeloos, en meer dan 20 jaar WW opgebouwd in  :nederlandsevlag: gerechtvaardigd gaat zien weten we nog niet. We hebben een procedure opgestart tegen de  :belgiesmiley: staat in deze en de zaak is al voor geweest. De  :belgiesmiley: rechter is echter lui, of heeft zéér veel moeite om een beslissing te nemen want we wachten al meer dan een maand op de uitspraak.

Dat onze  :belgiesmiley: ID's afgenomen zijn daargelaten. Officieel zal er een tijdelijk verblijfsvergunning (E35) in de plaats komen voor een ieder.

Ja, mijn neus!. Ik heb er wel 1 gekregen, maar mijn asawa en kinderen niet. In hoevere handhaaft de  :belgiesmiley: overheid dan hun eigen procedures?
Niet dus.
Op zich geen probleem. Ik moet met mijn tijdelijke verblijfsvergunning iedere maand op het gemeentehuis verlengen.

Probleem is echter dat het ziekenhuis, waar we maandelijks op controle moeten omdat asawaatje zwanger is, om de ID vraagt, want enkel de sis-kaart doen ze niet meer. Hoe lang hou ik vol dat ik de ID kaart vergeten ben? Tot aan de geboorte?  :crazy:

Duuuuuzzzzzz.

Dus altijd kans om  :belgiesmiley: uit gefikkert te worden.  :benweg: terug naar  :nederlandsevlag: en asawaatje en kids  :benweg: naar  :smiley-philippines:

Dacht het niet..........

Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Ronny55

Citaat van: Fail_over op vrijdag 15 februari 2013, 22:04:10


Probleem is echter dat het ziekenhuis, waar we maandelijks op controle moeten omdat asawaatje zwanger is, om de ID vraagt, want enkel de sis-kaart doen ze niet meer. Hoe lang hou ik vol dat ik de ID kaart vergeten ben? Tot aan de geboorte?  :crazy:

Duuuuuzzzzzz.

Dus altijd kans om  :belgiesmiley: uit gefikkert te worden.  :benweg: terug naar  :nederlandsevlag: en asawaatje en kids  :benweg: naar  :smiley-philippines:

Dacht het niet..........


Weet uiteraard niet hoelang je asawa zwanger is , maar als er een medische reden is wordt er niemand het land uitgeflikkerd....Begrijp ook de hele situatie niet goed ,ga verder dus niets zeggen
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Michaela

Citaat van: opinie op donderdag 14 februari 2013, 23:54:38
Citaat van: resscy_jalac op donderdag 14 februari 2013, 21:12:53
Ik zie/ken geen andere fils. mensen in mijn gemeente. Dus waarschijnlijk, alleen ik en mijn kinderen  :happy:
Neen, dat zal dan 0 zijn. Je zei het zelf:

Citaat van: resscy_jalac op woensdag 13 februari 2013, 09:54:53
Mijn tweede kind krijgt automatisch dubbele nationaliteit.
Bij de geboorte van mijn derde kind heb ik geen filippijnse paspoort/nationaliteit meer.  Daardoor heeft mijn derde kind geen dubbele nationaliteit. Zij is een nederlandse.
Via naturalisatie hebben wij samen en tegelijk nederlandse paspoorten gekregen.


Op papier ben ik een nederlandse, het geldt ook voor mijn kinderen (althans, de helft dan  :lachen:) . Toch ben ik en blijf ik een filipijnse, in hart en nieren.

Baron

Citaat van: Ronny55 op vrijdag 15 februari 2013, 07:16:57
In de gemeente genk waren er op 01 - 2012   14 filipijnen     1 man       13 vrouwen
http://www.genk.be/dsresource?objectid=9763


Hahaha, ik ken er persoonlijk al 'n honderd in Genk. Die "1 man" ken ik goed. Heel aardige overigens!

Ga maar eens naar een feest van de Filipijnse Vrouwenvereniging van Genk. En de gemeente Genk weet dat want die subsidieert de vereniging.

Of ze nu een Belgisch of Nederlands paspoort hebben of niet, het blijven toch Filipina's. Nagenoeg allen spreken alleen Filipijns met een beetje Engels, en hebben ook nagenoeg geen kontakten en vriendschappen buiten de PH kring. En al wat ze missen kunnen of aan kunnen komen aan geld en spulletjes gaat naar de PH. Alsof er geen arme mensen in NL / Belgie zijn. Denk maar eens aan het Leger des Heils en de voedselbanken.

Nee, ze kunnen hier zijn in EU en zelfs een paspoort van hier hebben maar het zijn Filipina's wiens hart in de PH is gebleven.

En ja, er zal beslist wel een uitzondering ergens zijn.  Een vreemde eend in de Filipijnse bijt  O0


:atyourservice: :atyourservice: :atyourservice:
Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).

Michaela

Citaat van: Baron op maandag 18 februari 2013, 00:45:34
Citaat van: Ronny55 op vrijdag 15 februari 2013, 07:16:57
In de gemeente genk waren er op 01 - 2012   14 filipijnen     1 man       13 vrouwen
http://www.genk.be/dsresource?objectid=9763


Hahaha, ik ken er persoonlijk al 'n honderd in Genk. Die "1 man" ken ik goed. Heel aardige overigens!

Ga maar eens naar een feest van de Filipijnse Vrouwenvereniging van Genk. En de gemeente Genk weet dat want die subsidieert de vereniging.

Of ze nu een Belgisch of Nederlands paspoort hebben of niet, het blijven toch Filipina's. Nagenoeg allen spreken alleen Filipijns met een beetje Engels, en hebben ook nagenoeg geen kontakten en vriendschappen buiten de PH kring. En al wat ze missen kunnen of aan kunnen komen aan geld en spulletjes gaat naar de PH. Alsof er geen arme mensen in NL / Belgie zijn. Denk maar eens aan het Leger des Heils en de voedselbanken.

Nee, ze kunnen hier zijn in EU en zelfs een paspoort van hier hebben maar het zijn Filipina's wiens hart in de PH is gebleven.

En ja, er zal beslist wel een uitzondering ergens zijn.  Een vreemde eend in de Filipijnse bijt  O0


:atyourservice: :atyourservice: :atyourservice:

Juist  :jajaja:

vvjoris

#15
Citaat van: Fail_over op vrijdag 15 februari 2013, 22:04:10
De  :belgiesmiley: rechter is echter lui, of heeft zéér veel moeite om een beslissing te nemen want we wachten al meer dan een maand op de uitspraak.

Hallo, dit is  :belgiesmiley:  :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:

Een uitspraak na één maand, dat zou werkelijk super super super snel zijn, je mag al heel tevreden zijn als er een uitspraak is na 4 maand ....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Fail_over

Citaat van: vvjoris op maandag 18 februari 2013, 08:10:12
Citaat van: Fail_over op vrijdag 15 februari 2013, 22:04:10
De  :belgiesmiley: rechter is echter lui, of heeft zéér veel moeite om een beslissing te nemen want we wachten al meer dan een maand op de uitspraak.
Hallo, dit is  :belgiesmiley:  :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:
Een uitspraak na één maand, dat zou werkelijk super super super snel zijn, je mag al heel tevreden zijn als er een uitspraak is na 4 maand ....

Dit is idd  :belgiesmiley: . We hebben de uitspraak gisteren binnengekregen dus als het gaat om een liefhebbende echtgenoot en vader van 3 en een halve pinoy en hun moeder  :belgiesmiley: uit te flikkeren kunnen ze ineens wel super super super snel zijn.

:belgiesmiley: :thankyoufw5:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

vvjoris

Citaat van: Fail_over op dinsdag 19 februari 2013, 17:36:24
Citaat van: vvjoris op maandag 18 februari 2013, 08:10:12
Citaat van: Fail_over op vrijdag 15 februari 2013, 22:04:10
De  :belgiesmiley: rechter is echter lui, of heeft zéér veel moeite om een beslissing te nemen want we wachten al meer dan een maand op de uitspraak.
Hallo, dit is  :belgiesmiley:  :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:
Een uitspraak na één maand, dat zou werkelijk super super super snel zijn, je mag al heel tevreden zijn als er een uitspraak is na 4 maand ....

Dit is idd  :belgiesmiley: . We hebben de uitspraak gisteren binnengekregen dus als het gaat om een liefhebbende echtgenoot en vader van 3 en een halve pinoy en hun moeder  :belgiesmiley: uit te flikkeren kunnen ze ineens wel super super super snel zijn.

:belgiesmiley: :thankyoufw5:

Slecht nieuws dan?
Wat is de motivatie van de rechter?

(NB wat men ook beweert, België is geen rechtsstaat, enkel wie geld heeft, heeft ook rechten, en ook niet iedereen is gelijk voor de wet, wie geld heeft is gelijker dan wie geen geld heeft)

Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Fail_over

Citaat van: vvjoris op dinsdag 19 februari 2013, 17:43:24
Wat is de motivatie van de rechter?

Motivatie is dat ik langer dan 6 maanden werkeloos ben, en dat is voor hun een criteria dat ik niet meer aan de bak kom en dus op de  :belgiesmiley: staat leun qua dop.
Dat ik 22 jaar in  :nederlandsevlag: zelf de ww opgebouwd heb, EN dat ik bij de VDAB in het begeleidingstraject zit (zat) voor het opstartten van een eigen bedrijf is voor hun geen goede motivatie.

mijn 300 + sollicitatie brieven, of het uitblijven van job aanbiedingen van de VDAB ook niet.

:ikkeniebegrijp:

Mensen met geld komen idd een heel eind in  :belgiesmiley: . En ik heb de corruptie op de  :smiley-philippines: gezien, maar het is hier net zo erg. (Met een stropdas om misschien nog erger)

Maar dat mensen zonder geld, die het goed menen nog es een trap na krijgen ,,,, ach ja. Hadden we het echt anders verwacht?  :weetikniet:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

gosternokke

Zit je niet mee F-O . Heb je eindelijk na jaren het hele spul naar  :eu: kunnen halen.  Wil men ze der nou weer uitschoppen   :negatief:

Ik hoop voor je dat het allemaal goed komt.  Zal wel, je heb bewezen een vechter te zijn  :thumb: