Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Belgie 3 uur per dag minder gezellig!!

Gestart door peldoman, donderdag 27 november 2014, 10:14:08

Vorige topic - Volgende topic

Fail_over

Citaat van: peldoman op vrijdag 28 november 2014, 18:09:25
Geef je een ideetje Fail_over
Niet verder vertellen.

Geen stroom, geen alarminstallaties!!
Sla je slag!   :lachen:

De  :belgiesmiley: politie rijdt nog niet met electrische auto's (De varkens startten nog steeds!!  :lachen: )
Maar ik zat andersom te denken en te peinzen over de veligheid van mijn gezin. Want met een grootse stroomuitval kunnen er wel eens meer mensen zijn die het zelfde duistere idee hebben.

Maar goed dat ik hier een UPS heb draaien. Stroom zat. :jajaja:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Lorre

Citaat van: peldoman op vrijdag 28 november 2014, 18:09:25
Geef je een ideetje Fail_over
Niet verder vertellen.

Geen stroom, geen alarminstallaties!!
Sla je slag!   :lachen:

Back up batterij?  Een afschakeling zou maximaal 3h duren, dus een batterij houdt het wel 3h vol. Dus de sirene op je gevel zal in elk geval werken,, de doorschakeling naar de alarmkamer echter niet.  Maar wat kunnen inbrekers missen?  Juist ja, lawaai...


Amice

Citaat van: Pinocchio op zondag 30 november 2014, 11:34:25
Alweer een stapje dichter door brand in kerncentrale:

http://www.tijd.be/politiek_economie/belgie_economie/Reactor_Tihange_3_ligt_stil_na_brand.9573583-3148.art

Ja gooi nog maar wat olie op het vuur.  :lachen:

We kunnen er maar beter om lachen ondanks dat het levensgevaarlijk is voor duizenden mensen.

We hebben het eigenlijk allemaal niet meer in de hand maar laten het maar gelaten toe. :jajaja:

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Luke

Citaat van: Lorre op zaterdag 29 november 2014, 04:11:44
Citaat van: peldoman op vrijdag 28 november 2014, 18:09:25
Geef je een ideetje Fail_over
Niet verder vertellen.

Geen stroom, geen alarminstallaties!!
Sla je slag!   :lachen:

Back up batterij?  Een afschakeling zou maximaal 3h duren, dus een batterij houdt het wel 3h vol. Dus de sirene op je gevel zal in elk geval werken,, de doorschakeling naar de alarmkamer echter niet.  Maar wat kunnen inbrekers missen?  Juist ja, lawaai...

Waarom de doorschaking naar de alarm central niet zou werken?

peldoman

Nederland wil België helpen black-out te vermijden  bron: DeMorgen


De Nederlandse hoogspanningsbeheerder TenneT gaat noodmaatregelen nemen om België tijdens streng winterweer hulp te bieden en zo een mogelijke black-out te vermijden. Dat heeft TenneT vandaag bekendgemaakt.

De noodmaatregelen komen er op verzoek van de Belgische hoogspanningsbeheerder Elia. Nederland heeft drie interconnectoren of grensoverschrijdende verbindingen, waarlangs elektriciteit van Nederland naar België kan stromen. Bij extreme koude en op vraag van Elia gaat TenneT er voor zorgen dat die grenscapaciteit volledig wordt benut. Uitzonderlijk zal TenneT de capaciteit die normaal beschikbaar is voor de markt inperken, zo legt woordvoerster Johanna Breuning uit.

Nederland heeft zelf voldoende productiecapaciteit - onder meer dankzij de inzet van kolencentrales - en kan ook groene stroom invoeren vanuit Duitsland en Noorwegen.

Ach ja, zal ook wel gratis zijn ook nog!!

opinie

Citaat van: peldoman op dinsdag  2 december 2014, 10:05:29
Nederland heeft drie interconnectoren of grensoverschrijdende verbindingen, waarlangs elektriciteit van Nederland naar België kan stromen.

Die zijn reeds dichtbij de maximumcapaciteit in gebruik tenzij je er gloeidraden van wil maken.

Citaat van: peldoman op dinsdag  2 december 2014, 10:05:29
Ach ja, zal ook wel gratis zijn ook nog!!

Een uitspraak die niet getuigt van een niveau van verstandigheid die men zou linken aan een persoon die beweert ooit een beursgoeroe geweest te zijn.

Citaat van: peldoman op zondag 19 oktober 2014, 12:48:26
ik had (per ongeluk) 75% van de hele aardappel handel in Amerika in mijn bezit.

Die interconnectoren staan er omwille van de internationale handel van energie. Handel zoals in geld voor goederen en diensten.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Pinocchio

Citaat van: opinie op zaterdag  6 december 2014, 02:32:50
Citaat van: peldoman op dinsdag  2 december 2014, 10:05:29
Nederland heeft drie interconnectoren of grensoverschrijdende verbindingen, waarlangs elektriciteit van Nederland naar België kan stromen.
Die zijn reeds dichtbij de maximumcapaciteit in gebruik tenzij je er gloeidraden van wil maken.

In Nederland, net over de grens met Belgie staat zelfs een electriciteitscentrale doelloos niets te doen gewoon omdat de hoogspanningslijnen aan hun maximum capaciteit zitten

Nederland wacht tot Belgie die centrale zal huren (net zoals nu reeds een Nederlandse gevangenis wordt gehuurd) en daarbij dan de nodige infrastructuur (hoogspanningslijnen)op peil brengt,

peldoman

Citaat van: opinie op zaterdag  6 december 2014, 02:32:50
Citaat van: peldoman op dinsdag  2 december 2014, 10:05:29
Nederland heeft drie interconnectoren of grensoverschrijdende verbindingen, waarlangs elektriciteit van Nederland naar België kan stromen.

Die zijn reeds dichtbij de maximumcapaciteit in gebruik tenzij je er gloeidraden van wil maken.

Citaat van: peldoman op dinsdag  2 december 2014, 10:05:29
Ach ja, zal ook wel gratis zijn ook nog!!

Een uitspraak die niet getuigt van een niveau van verstandigheid die men zou linken aan een persoon die beweert ooit een beursgoeroe geweest te zijn.


Citaat van: peldoman op zondag 19 oktober 2014, 12:48:26
ik had (per ongeluk) 75% van de hele aardappel handel in Amerika in mijn bezit.

Die interconnectoren staan er omwille van de internationale handel van energie. Handel zoals in geld voor goederen en diensten.

Ho! Ho!,  dat heb ik nooit en te nimmer beweert, een beursgoeroe te zijn.
Daarbij komt dat ik vorig jaar besloten hebt om niet meer verstandig te zijn, tot dusver bevalt me dat prima!
Probeer de humor , misschien beetje misplaats, tussen de regels door te lezen, anders komen wij  :nederlandsevlag: zo arrogant over ,en dat zijn we niet! :jajaja:

Lorre

De domste boeren hebben de dikste aardappelen...  Lange leve rijst!!!