Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Belgische souvenirs meenemen naar Filippijnen

Gestart door mikesdfsdf37, zaterdag 13 juni 2015, 14:49:27

Vorige topic - Volgende topic

mikesdfsdf37

Hey iedereen,

Ik vertrek volgende week naar  :smiley-philippines: joepie!! :happy:
Over een maandje ben ik getrouwd! :)

mijn vrouw haar familie heeft ons veel geholpen om dingen in orde te brengen enzo.
Ik vroeg me af wat er allemaal leuke souvenirs zijn om vanuit  :belgiesmiley: mee te nemen voor hun.
Ze zijn allemaal dol op chocolade dus daar zal ik al een paar dozen van stockeren :)
Blijkbaar is Belgisch bier heel goed maar ik drink geen bier en ben helemaal geen drankkenner. Ik heb een paar mini-duvels die ik heb gekregen na mijn bezoek aan de fabriek. Zo'n duveltje is toch wel beter dan het gemiddeld bier moet ik zeggen. Die neem ik ook mee.

Als iemand nog ideeën heeft van typisch belgische dingen die ze daar niet hebben, laat maar weten!
Ik dacht misschien aan enkele stripboeken voor mijn vriendin haar neefjes.Maar ik weet niet waar ze die verkopen in het engels (ervanuitgaande dat ze zijn vertaald).
Ik zal hieronder een lijst bijhouden. Als ik het zelf niet zie mogen mods de lijst ook up-to-date houden als ze dat willen :)
Bedankt!


:belgiesmiley: Belgische souvenir ideeën :belgiesmiley:

  • Chocolade
  • Bier
  • Stripverhalen: Kuifje, Suske&Wiske, Jommeke

Amice

Mja onder souveniers reken ik toch echt iets anders dan chocolade of bier.

Onder souveniers versta ik  bv. een miniatuur manneke pis o.i.d.

Maar zeker weten dat ze een collectie van Belgische Euro munten en liever nog een exemplaar van alle biljetten het liefste hebben.  :biggrinn:

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Luc

Ik krijg regelmatig vragen naar sleutelhangers en van die magneten voor tegen een koelkast of zo te hangen.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Luke

Chocotoff en wat repen individueel verpakte chocola.
Sjaaltjes en handtasjes voor de vrouwen altijd zeer gegeerd.
Koop verder lokaal enkele flessen Fundador voor de mannen en je bent voor eeuwig welcome  :biggrinn:

Luke

Citaat van: Luc op zaterdag 13 juni 2015, 15:42:07
Ik krijg regelmatig vragen naar sleutelhangers en van die magneten voor tegen een koelkast of zo te hangen.

Klopt! Van dat soort rommel hebben ze nooit genoeg.
Kunnen ze weggeven aan vrienden of collega's; "das van mijn zus die mee ne kano gaat trouwen".....

huisman45

Hier adem ik vrij en ben gelukkig

Ronny55

Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Adik

Alvast gelukwensen.

Draai het eens om? Ipv wat zij willen hebben, welk goeds van jouw land wil je met ze delen?

bananacreek


josv

Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....