Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Trouwen in Belgie

Gestart door surfer, dinsdag 30 maart 2010, 16:26:19

Vorige topic - Volgende topic

franil

Als de aanvraag op de Filippijnen gedaan is, wat doorgaans het geval is, in het Engels.
Vroeger was ik een stuk jonger........

Phille

Citaat van: Gago op vrijdag  2 april 2010, 13:16:16

ik ken mijn vriendin al ruim anderhalf jaar, en heb haar al 2 maal bezocht in de Filippijnen. En iedere keer gezorgd dat ik de nodige bewijzen had.
Zoals de receipt van het Hotel. ik boekte iedere kamer en tripp steeds op onze beide namen. Met de bedoeling een bewijs te hebben van ons samenzijn.

de reden van de weigering weet ik voorlopig nog niet. ik heb enkel de site geconsulteerd en gezien dat de aanvraag geweigerd werd.
het is al de 2e keer dat we touristenvisum aanvragen. 1e keer was ik niet erg ervaren en was het logisch dat het geweigerd werd. Als reden geen werk, jong ongehuwd en vestigingsgevaar.
deze brief was inderdaad in het FR opgesteld.
Maar met deze aanvraag was ik echter overtuigd van een goedkeuren. mijn vriendin had werk, leave of absence, alles wat je maar kunt denken.
Meer enfin niet te lang bij de pakken blijven zitten.

ik dacht ook zoals u Phille. ik wilde haar graag ons belgenland es laten zien, zodat ze dan zelf kon oordelen of dit iets voor haar was.

Maar als ik meer dan 3 weken zal nodig hebben dan moet IK toch een visum hebben voor de filippijnen?

Gago, nu ben ik echt benieuwd se, wat jij schrijft is wat men zegt dat men moet doen; een visa aanvragen voor een verblijf niet langer dan 30 dagen, bewijzen dat men een relatie heeft, bewijzen dat men wel degelijk wilt terugkeren, nu ben ik echt benieuwd welke reden ze nu aanhalen om te weigeren. Vraag snel een scan aan je vriendin. Ik zit in ongeveer hetzelde schuitje, dus kan ik mij misschien nog beter wapenen he.

Gago


@ phille

wel ik ook. doordat ik bij de eerste aanvraag al een weigering had gekregen heb ik deze keer echt gezorgd dat ik alle opmerkingen die de ambassade had gegeven kon weerleggen en bewijzen dat alles klopte.

ik hoop maar dat het hier nu niet ging over een detail.
ik heb vorige week nog naar de DVZ gebeld en hen gezegd dat als er vragen of twijfels waren ze me steeds mochten bellen of contacteren voor meer info. ze gingen dat zeker doen vertelde die dame me aan de lijn.
ben er vet mee, heb niemand gehoord.
ik denk Phille dat ze het terug zullen houden op goue ouwe "vestigingsgevaar".

Gago


@stipp
Citaat3 weken is heeeeeeeeeeeel nipt om je huwelijk te regelen daar. Bij het minste wat er fout loopt, kom je alsnog als vrijgezel terug, daar je rekeing moet houden met LC ( 2 dagen ), gemeentehuis ( 2 dagen ) en dan 15 werkdagen wachten !

ik dacht te hebben gelezen de site van BE ambassade in Manila, 10dagen wachttijd op het gemeentehuis.

ik zou gaan in Mei omdat we dan wat vakantiedagen hebben, maar dan is de BE ambassade natuurlijk ook gesloten.
bedankt voor de info

stijn54

Ik ben ook gehuwd met Filippijnse op 23.05.2008 en het visum voor gezinshereniging werd geweigerd voor ondermeer leeftijdsverschil en elkaar leren kennen via internet. Ik heb haar wel zes keer ontmoet voor in totaal meer dan 3 maanden!  Achteraf ben ik op het parket te weten gekomen dat reeds de Belgische ambassade negatief advies had gegeven bij het doorsturen van het dossier naar DVZ. Ik zou je ten stelligste aanraden om op een vriendelijke wijze te vragen of ze al dan niet positief advies gaan geven want indien Belgische ambassade negatief geeft zal DVZ ook het visum weigeren. En dat laten ze u pas na zes maanden ongeduldig wachten weten. Gevolg ik ben niet getrouwd in Belgie en mijn echtgenote wel en haar toekomstplannen (toekomst) vallen zo in het water! Maar dat vinden ze in de ambassade allemaal niet erg.
groetjes

stip66

Citaat van: Gago op vrijdag  2 april 2010, 14:12:07

ik dacht te hebben gelezen de site van BE ambassade in Manila, 10dagen wachttijd op het gemeentehuis.



:neeneenee: 15 WERKDAGEN, Gago is de regel....

stip66

Citaat van: Phille op vrijdag  2 april 2010, 12:33:00
Citaat van: stip66 op vrijdag  2 april 2010, 12:17:29
Citaat van: Phille op vrijdag  2 april 2010, 11:58:36
Welke redenen hebben ze opgegeven voor de weigering?

Hi Phille,

Gago gaat waarschijnlijk GEEN uitleg krijgen. Zij gaat een brief met de motivatie van weigering krijgen in het NEDERLANDS of het FRANS !

Ik spreek hier uit ondervinding

:atyourservice:

Peter,

Dat weet ik, maar op de brief die zij heeft gekregen staat er wel een reden waarom de aanvraag geweigerd werd. Hij kan dat aan haar vragen, en ons laten weten. Als we dat natuurlijk mogen weten.


Simpel Phille. mijn antwoord destijds. Ik zal het even proberen te formuleren:

Aangezien betrokkene geen familie is uitnodigende partij is, blablabla, aangezien ze geen vaste loopbaan heeft, blablabla, aangezien ze geen kinderen heeft, blablabla, aangezien haar jonge leeftijd, blablabla....

Wordt er een negatief advies gegeven, daar er GEEN garanties zijn dat de betrokkene terug keert naar het land van herkomst.

Dat was in een notedop hun argumentatie voor weigering.

:atyourservice:


Phille

Citaat van: stijn54 op vrijdag  2 april 2010, 15:33:52
Ik ben ook gehuwd met Filippijnse op 23.05.2008 en het visum voor gezinshereniging werd geweigerd voor ondermeer leeftijdsverschil en elkaar leren kennen via internet. Ik heb haar wel zes keer ontmoet voor in totaal meer dan 3 maanden!  Achteraf ben ik op het parket te weten gekomen dat reeds de Belgische ambassade negatief advies had gegeven bij het doorsturen van het dossier naar DVZ. Ik zou je ten stelligste aanraden om op een vriendelijke wijze te vragen of ze al dan niet positief advies gaan geven want indien Belgische ambassade negatief geeft zal DVZ ook het visum weigeren. En dat laten ze u pas na zes maanden ongeduldig wachten weten. Gevolg ik ben niet getrouwd in Belgie en mijn echtgenote wel en haar toekomstplannen (toekomst) vallen zo in het water! Maar dat vinden ze in de ambassade allemaal niet erg.
groetjes

Hoe groot was het leeftijdsverschil dan Stijn? En hoe sta je er nu voor? Zijn jullie nu wel samen, hier of daar? Wel triestig se, maak het maar mee!

Phille

Citaat van: stip66 op vrijdag  2 april 2010, 19:11:51
Citaat van: Phille op vrijdag  2 april 2010, 12:33:00
Citaat van: stip66 op vrijdag  2 april 2010, 12:17:29
Citaat van: Phille op vrijdag  2 april 2010, 11:58:36
Welke redenen hebben ze opgegeven voor de weigering?

Hi Phille,

Gago gaat waarschijnlijk GEEN uitleg krijgen. Zij gaat een brief met de motivatie van weigering krijgen in het NEDERLANDS of het FRANS !

Ik spreek hier uit ondervinding

:atyourservice:

Peter,

Dat weet ik, maar op de brief die zij heeft gekregen staat er wel een reden waarom de aanvraag geweigerd werd. Hij kan dat aan haar vragen, en ons laten weten. Als we dat natuurlijk mogen weten.


Simpel Phille. mijn antwoord destijds. Ik zal het even proberen te formuleren:

Aangezien betrokkene geen familie is uitnodigende partij is, blablabla, aangezien ze geen vaste loopbaan heeft, blablabla, aangezien ze geen kinderen heeft, blablabla, aangezien haar jonge leeftijd, blablabla....

Wordt er een negatief advies gegeven, daar er GEEN garanties zijn dat de betrokkene terug keert naar het land van herkomst.

Dat was in een notedop hun argumentatie voor weigering.

:atyourservice:



Klinkt bekend Peter ... dus ze sturen gewoon nen standaard brief op, maar in het geval van Gago gaat dit toch niet op, vandaar ik benieuwd ben wat de motivatie is om te weigeren.

Mawibata

Citaat van: stip66 op vrijdag  2 april 2010, 19:04:46
Citaat van: Gago op vrijdag  2 april 2010, 14:12:07

ik dacht te hebben gelezen de site van BE ambassade in Manila, 10dagen wachttijd op het gemeentehuis.



:neeneenee: 15 WERKDAGEN, Gago is de regel....

Stip : Gago heeft het bij het juiste eind, bij ons was ook 10 werk dagen.

Op de site van de BE ambassade staat  :

TEN VROEGSTE na 10 dagen of meer kan het huwelijk voltrokken worden.

Waarschuwing


De Ambassade is wettelijk verplicht na te gaan of deze termijn gerespecteerd werd en zal uw huwelijksakte weigeren als de termijn niet gerespecteerd werd.


 :link: BE Embassy


Stip, maar het is wel wat verwarrend, omdat Gago het heeft over trouwen in de  :smiley-philippines: terwijl dit topic gaat over huwen in  :belgiesmiley:



Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.