Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Verlaging pensioen in het buitenland!

Gestart door Raftie, dinsdag 20 december 2011, 01:13:56

Vorige topic - Volgende topic

ganda

Citaat van: westhoek op dinsdag 20 december 2011, 18:13:07
Nogmaals : 5 jaar dus. Ik gaf er de link bij.
Ben je gans je leven werkloos geweest, en op je 54ste heb je een jobken als cipier ofzo, op je 55ste ben je benoemd, dat kan je op je 60ste op je pensioen, en word dit berekend op de laatste 5 jaren. Dus : volledig pensioen.

Ook dit wil ik even rechtzetten.

De cipier begint op zijn 54e en heeft een aanvangswedde van stel 1250â,¬ per maand
op zijn 55e wordt hij benoemd en krijgt hij 1300â,¬ per maand

Als benoemde krijgt hij een tweejaarlijkse opslag van 30â,¬ ( dat staat vast in de ambtenarenstatuten )

Dus op zijn 57e heeft hij 1330â,¬ per maand

Op zijn 59e krijgt terug een opslag van 30â,¬ dat maakt een maandloon van 1360â,¬

De cipier heeft op zijn 60e een maandloon van1360â,¬ en wil op vervroegd pensioen ( dat kan want hij heeft 5 jaar dienst )

Zijn pensioen wordt niet berekend op zijn laatste maandloon maar op het gemiddelde maandloon van de laatste 5 jaar. Dat gemiddelde is dus 1336 â,¬

En nu gaan we zijn ambtenarenpensioen berekenen:


gemiddelde maandloon 1336â,¬ x 6 dienstjaren gedeeld door 60= 133,6 â,¬ per maand

Voor de jaren jonger dan 54 jaar krijgt hij geen ambtenarenpensioen maar krijgt hij een pensioen naargelang er is afgedragen door eventuele vorige werkgevers.
Men noemt dit een gemengde loopbaan.

Het is dus helemaal niet zoals u het stelt:  dat men na 5 jaar vastbenoemd te zijn  een dik pensioen krijgt.





westhoek

Nope, hij zal (minstens) het minimum krijgen, (en waarschijnlijk nog een bonus er bovenop)....nu jij weer.

En ik weet 100% dat ik juist ben, en ik kan het (weeral) bewijzen met officiele sites.
Wat jij berekend zijn de privés.

Ganda, waarom moet ik er officiele sites aan toevoegen, het staat er met zoveel woorden. Je wil het niet geloven, en spijtig genoeg weten vele mensen dat niet wat een grote onrechtvaardig dit is !!!


GO Minister Q !!!!!

ganda

Citaat van: westhoek op dinsdag 20 december 2011, 21:50:09
Nope, hij zal (minstens) het minimum krijgen, (en waarschijnlijk nog een bonus er bovenop)....nu jij weer.

En ik weet 100% dat ik juist ben, en ik kan het (weeral) bewijzen met officiele sites.
Wat jij berekend zijn de privés.

Ganda, waarom moet ik er officiele sites aan toevoegen, het staat er met zoveel woorden. Je wil het niet geloven, en spijtig genoeg weten vele mensen dat niet wat een grote onrechtvaardig dit is !!!


GO Minister Q !!!!!

Ok westhoek. U bent iemand die met sites rond de oren slaat maar totaal geen benul heeft hoe de vork juist aan de steel zit.

vooreerst lees eerst dit http://www.sdpsp.be/pdos/pdf/publications/pdos_rustpensioen.pdf

Ik heb dit document  ( 52 blz ) voor mijn neus liggen en ken het ( bijna ) volledig uit het hoofd.

Vanaf pagina 16 wordt het heel duidelijk hoe de pensioenen van een statutair ambtenaar berekend wordt.

Ik ben statutair ambtenaar en bereken al 5 jaar ( op aanvraag ) de pensioenen van collega's met een volledige loopbaan als ambtenaar. ( ook gemengde loopbanen in verschillende overheidsdiensten )

westhoek, ik hou niet van natrappen, maar diegene die aan het lullen is zonder kennis van zaken dat bent u en niet ik.



O.B.Bommel

Citaat van: ganda op dinsdag 20 december 2011, 22:20:02
westhoek, ik hou niet van natrappen, maar diegene die aan het lullen is zonder kennis van zaken dat bent u en niet ik.
Precies, en dat is niet de eerste keer. In NL gaat het over 40 jaar en dan 70% van het middelloon (gemiddelde loon van alle werkzame jaren vanaf het moment van invoering).
Maar als je 40 jaar gewerkt hebt en je bent 62 mag je toch niet voor 65, anders wordt je gekort.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

westhoek

Ik weet 100% dat ik juist ben, mijn info komt van een afdelingshoofd pensioenen, ook actief ergens op het net. Zijn info komt ook overeen met verschillende berekeningssites. En met 2 gevallen in de familie, en dat zijn echte bewijzen. Dus Hij fout, officiele sites fout, berekeningssites fout ? Rekenhof ook fout ?

5 jaarkens benoemd, al de rest wordt gelijkgesteld, het is daaraan waar men (gelukkig) wil aan sleutelen. Als jij juist bent, waarom willen ze het dan hervormen ?

En ik ga daar verder niet meer op in, heb genoeg gezien, echte bewijzen van pensioensbriefjes (ook die fout ?). Van 28-jarigen die moeiteloos hun pensioentje krijgen ? Pensioentje van 1200 euro dat tegenover mensen die gans hun leven hebben gewerkt, en het moeten stellen met 900 euro ?

Het is net dat, dat de mensen niet weten, jij dit ook in alle talen tegenspreekt (mogen we dat niet weten misschien ?), of word je zenuwachtig dat iemand de feiten durft te zeggen ?

Speciale gevallen zeg je ? Die ganse troep van de ambtenarij ja, zal ik het je zeggen. Daarover gaat de staking !

Als ambtenaar zal je dat allemaal ontkennen natuurlijk, net zoals de vakbonden die ons dit door de strot trachten te duwen de laatste dagen.

westhoek

Trouwens, Beste Ganda, uw boeksken is inderdaad juist, en komt overeen met mijn info, lees het toch maar eens, want je 'vergeet' sommige zaken te zeggen als ambtenaar. Vooral p23, gewaarborgde minimumbedragen,.....iets waar ze in de privé en zelfstandigen maar van kunnen dromen.

En nu stop ik, want ik me maak me boos in die onrechtvaardigheid.

Go Minister Q !!!!

ganda

Citaat van: westhoek op dinsdag 20 december 2011, 23:18:46
Ik weet 100% dat ik juist ben, mijn info komt van een afdelingshoofd pensioenen, ook actief ergens op het net. Zijn info komt ook overeen met verschillende berekeningssites. En met 2 gevallen in de familie, en dat zijn echte bewijzen. Dus Hij fout, officiele sites fout, berekeningssites fout ? Rekenhof ook fout ?

5 jaarkens benoemd, al de rest wordt gelijkgesteld, het is daaraan waar men (gelukkig) wil aan sleutelen. Als jij juist bent, waarom willen ze het dan hervormen ?

En ik ga daar verder niet meer op in, heb genoeg gezien, echte bewijzen van pensioensbriefjes (ook die fout ?). Van 28-jarigen die moeiteloos hun pensioentje krijgen ? Pensioentje van 1200 euro dat tegenover mensen die gans hun leven hebben gewerkt, en het moeten stellen met 900 euro ?

Het is net dat, dat de mensen niet weten, jij dit ook in alle talen tegenspreekt (mogen we dat niet weten misschien ?), of word je zenuwachtig dat iemand de feiten durft te zeggen ?

Speciale gevallen zeg je ? Die ganse troep van de ambtenarij ja, zal ik het je zeggen. Daarover gaat de staking !

Als ambtenaar zal je dat allemaal ontkennen natuurlijk, net zoals de vakbonden die ons dit door de strot trachten te duwen de laatste dagen.

u mixt allerhande dossier door elkaar.

de hervorming van die 5 jaar gaat erover dat het gemiddelde van de laatste tien jaar zal genomen worden om het pensioen te berekenen ( en niet meet de laatste 5 jaar zoals nu het geval is )

Laat ik het zo stellen westhoek, ik argumenteer niet meer met u of weerleg uw foute beweringen niet meer.
U bent vastgeroest is dogma's en  mensen zoals u blijven "hun waarheid" maar van de daken schreeuwen en zijn totaal niet bereid om van hun stellingen af te komen.
Betreft pagina 23:
Aan elke gehuwde gepensioneerde
wordt echter een basisminimumbedrag gewaarborgd.
Dit "basisminimum" bedraagt 40% van de gewaarborgde
minimumbezoldiging, dit komt met terugwerkende kracht
op 31 mei 2011 overeen met een bruto maandbedrag van
695,65 EUR voor een gepensioneerde met een voltijds ambt.

dit wil zeggen dat het gewaarborgd minimum pensioenbedrag van een gehuwde pensioneerde met een voltijdsambt 695â,¬ bruto is. Netto komt dit overeen met een bedrag rond de 500â,¬

U moet leren om begrijpend te lezen en niet zomaar lezen

Ja, er dienen veranderingen te gebeuren in de pensioenwetgeving, maar niet met de instelling van een " dorpsidioot die denkt dat hij het licht heeft uitgevonden ".

Het ga je goed westhoek.

Luc

Iedereen zal uiteindelijk worden gepakt. Dit is nog maar het begin.

Altijd maar meer betalen en minder terugkrijgen.


CitaatIn realiteit mag de totale schuld van de Belgische overheid  op vandaag op minstens 400% BBP worden geraamd.  Ons sociaal stelsel was dus volledig gebaseerd op krediet. Politiek geïnspireerde sociale initiatieven worden op vandaag nog altijd systematisch op de rug van toekomende generaties gefinancierd. Dat piramidespel is nu niet langer houdbaar:







http://workforall.net/pensioenen.html
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

boldy

en maar klagen dat je zelfstandige bent , dan had je daar niet voor moeten kiezen en moet jezelf wat aan de kant leggen ,dat wist je van tevoren . je verdient waarscheinlijk 1 keer zoveel als iemand in loondienst  ,klaag je daar ook over ?   

afz een gelukkig ambtenaar  :lachen:
het leven is net een lul keihard en veel te kort

westhoek

Citaat van: ganda op dinsdag 20 december 2011, 23:57:59
Het ga je goed westhoek.

Absoluut.
Jammer dat ik je pak vanuit je eigen gepost boeksken hé, en dat dit ook overeenkomt met wat ik hier beweerde en weet. En dat dit ook overeenkomt met berekeningssites zoals kenuwpensioen.be  Iedereen kan daar de test doen. Vul maar eens in dat je maar een paar jaartjes ambtenaar zijt geweest tegen bijv. in de privé. En kijk maar eens naar de uitleg,.... en vooral bedrag van het pensioen. Dat zijn de ware feiten, en niks anders dan dat. Draai maar rond de pot zoveel je wil, feit is dat men soortgelijke voordelen niet heeft in de privé, ga je dat nu ontkennen of wat ??
Ga maar eens vragen aan een zieke mens uit de privé hoeveel die heeft, en vergelijk dat maar eens met een ambtenaar. Kijk de verslagen maar eens na van het rekenhof. Dat zijn geen dogma's, maar ware feiten Ganda. En iedereen weet dat, de politiek ook omdat het boeltje veel te veel kost. Ook al eens uitvoerig gezegd op een Panorama uitzending een paar maand geleden.
Waarom gaan jullie morgen staken beste Ganda ? Nee, niet antwoorden, want ik heb de 'antwoorden' al gehoord van de vakbonden. Ze komen in de buurt met wat jij ons in de strot wil diwen. Maar 't pakt niet meer en ook niet meer bij de Minister, hoewel, ze hebben iets thuisgehaald. Doch voor de toekomst zal het 'iets' rechtvaardiger worden.

GO Minister Q !!!!