Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Verlaging pensioen in het buitenland!

Gestart door Raftie, dinsdag 20 december 2011, 01:13:56

Vorige topic - Volgende topic

westhoek

Citaat van: innka3 op woensdag 21 december 2011, 19:50:39
Citaat van: boldy op woensdag 21 december 2011, 17:56:38
afz de ambtenaar   die minder verdiend dan iemand in de private sector ( die hetzelfde werk doet als mij )     

ja hetzelfde werk ,alleen doe je er 4x langer over  :atyourservice: want laten we er geen doekjes om
winden "ambtenaren" staan nou niet bekent om hun snel optreden  :daag:  :biggrinn:

Zo is dat.
Ik hoorde vandaag de sukkels, waaronder kaartjesknippers, en dat ze onmogelijk zulk werk kunnen blijven doen na hun 55ste. Van een postbode in weer en wind kan ik dat nog aannemen, van werkers aan sporen ook, maar toch gene kaartjesknipper zeker ? Beetje serieus blijven hé.
Maar ze zullen het niet kunnen tegenhouden, het is onbetaalbaar geworden, ik wil weer links toevoegen met professoren enzo aan het woord, maar ja,....men speelt hier op de man.

O.B.Bommel

Citaat van: westhoek op woensdag 21 december 2011, 22:15:25
Zo is dat.
Ik hoorde vandaag de sukkels,
Ik hecht eraan dat u zo snel mogelijk opsodemietert van dit forum, want ik heb nu wel schoon genoeg van deze beschimpingen. Met uw welnemen.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

ganda

Citaat van: westhoek op woensdag 21 december 2011, 22:15:25
Citaat van: innka3 op woensdag 21 december 2011, 19:50:39
Citaat van: boldy op woensdag 21 december 2011, 17:56:38
afz de ambtenaar   die minder verdiend dan iemand in de private sector ( die hetzelfde werk doet als mij )     

ja hetzelfde werk ,alleen doe je er 4x langer over  :atyourservice: want laten we er geen doekjes om
winden "ambtenaren" staan nou niet bekent om hun snel optreden  :daag:  :biggrinn:

Zo is dat.
Ik hoorde vandaag de sukkels, waaronder kaartjesknippers, en dat ze onmogelijk zulk werk kunnen blijven doen na hun 55ste. Van een postbode in weer en wind kan ik dat nog aannemen, van werkers aan sporen ook, maar toch gene kaartjesknipper zeker ? Beetje serieus blijven hé.
Maar ze zullen het niet kunnen tegenhouden, het is onbetaalbaar geworden, ik wil weer links toevoegen met professoren enzo aan het woord, maar ja,....men speelt hier op de man.

Ook ik hoorde vandaag een sukkel, met name u.

U noemt mensen die een eerbaar beroep met veel verantwoordelijkheidszin uitoefenen sukkels.
Echt ongehoord.

Iedereen moet volgens u langer werken, uitgezonderd uzelf. U heeft immers de intentie om op uw 55 op brugpensioen te gaan.
Ik raad u aan om u in te schrijven op een thai forum, u heeft nl geen enkele band met de Filipijnen ( voor zover ik uit uw posts kan opmaken. )
Misschien maakt u daar meer kans om gelijksgezinden te vinden en kan u zich daar ventileren.

Het ga je goed.


Digos


Volgens een citaat van Urbanus.....


Goe bezig Westhoek!!!

Kortom gezegd, als ik al je postings eens over overloop, heb je nog niks bijgdragen op een "FILIPPIJNEN" forum

Ik ging er vanuit dat er chatboxen genoeg zijn op het net, waar je je ei kwijt wilt, zonder mensen te kwetsen.

O0

LIVE ONCE - LIVE IT

boldy

dat ik er 4 keer langer over doe ik allang achterhaald be de aannemers gaat het er ook al veel rustiger aan toe hoor . ik heb zeker voordelen met me vrije dagen en wat uitjes  maar mij hoor je ook niet klagen dat ze in de private sector meer verdienen . ik lach ook iedereen keihard in zijn smoel uit die over de ambtenaren zeiken  ,want die zijn gewoon jaloers whahaha .

ik praat hier trouwens wel over mijn eigen vak  laat daar geen misverstanden over zijn ..

en wat lees ik  55 jaar brugpensioen pff jesus nou eer dat ik kan ben ik op zijn minst 65 (waarschijnlijk eerder 67).


nog ff dit ter info  pensioen  op 55 dat kan natuurlijk niet,daar gaat heel de wereld van naar de kloten ,ik zou dat ook graag willen natuurlijk maarja dat kan gewoon niet .

@westhoek denk om je hart he en probeer eens niet zo jaloers te zijn ,je heb er tog zelf voor gekozen om zelfstandige te worden VOOR DE POEN dus niet lopen te janken jonge ,zuurpruim die je er bent .

zo dit is het laatste wat ik er over zeg .
het leven is net een lul keihard en veel te kort

mork2007

Citaat van: westhoek op woensdag 21 december 2011, 22:15:25
Citaat van: innka3 op woensdag 21 december 2011, 19:50:39
Citaat van: boldy op woensdag 21 december 2011, 17:56:38
afz de ambtenaar   die minder verdiend dan iemand in de private sector ( die hetzelfde werk doet als mij )     

ja hetzelfde werk ,alleen doe je er 4x langer over  :atyourservice: want laten we er geen doekjes om
winden "ambtenaren" staan nou niet bekent om hun snel optreden  :daag:  :biggrinn:

Zo is dat.
Ik hoorde vandaag de sukkels, waaronder kaartjesknippers, en dat ze onmogelijk zulk werk kunnen blijven doen na hun 55ste. Van een postbode in weer en wind kan ik dat nog aannemen, van werkers aan sporen ook, maar toch gene kaartjesknipper zeker ? Beetje serieus blijven hé.
Maar ze zullen het niet kunnen tegenhouden, het is onbetaalbaar geworden, ik wil weer links toevoegen met professoren enzo aan het woord, maar ja,....men speelt hier op de man.
Ik lees hier de woorden van een verbitterd en/of gefrustreerd iemand, die nogal wat vooroordelen heeft.  Elk beroep heeft zijn voordelen, maar ook nadelen.  Ik zal blijkbaar ook onder de noemer vallen van de 'gouden' pensioenen, zonder ooit hard moeten te werken.  Ik wil toch nog een bedenking kwijt over die pensioenen.  Het is inderdaad zo dat de pensioenen van ambtenaren hoger zijn dan die van zelfstandigen.  De inkomsten van de zelfstandigen tijdens hun loopbaan zullen dan wel weer hoger liggen dan die van de ambtenaren.  Maar zitten we nu niet in een crisis door speculaties op beleggingen, door mensen met veel geld die er nog veel meer willen?  Ik stel mij dan de vraag of het percentage zelfstandigen die speculeren niet veel groter is dan het percentage ambtenaren?  :weetikniet:  

Phille

Wat een discussie toch ... in onze buurlanden wordt de pensioenleeftijd opgetrokken; dit is nog niet eens aan de orde hier in België; is het nu zo veel te veel gevraag om nu eens eindelijk tot aan de pensioen gerechtigde leeftijd te werken! Ik zou ook liever met volle teugen genieten van het leven op de kosten van de anderen; maar als iedereen zo denkt ... waar gaan de centjes dan vandaan komen. Nu ik geef toe, werken wordt in dit land nu echt wel niet beloond! Als je wat meer verdient dan het gemiddelde wordt er serieus wat afgeroomd, hoe zou dat toch komen   :denk: misschien omdat er teveel zijn die vinden dat ze niks moeten bijdragen  :weetikniet:

Waarom schrijf ik dit, wel ... ik heb mijn loonbrief ontvangen en ik word er moedeloos van, het is om mee te  :janken:, het is om de weinig haren die ik nog heb  :harenuittrekkenpg2:

Waar gaat het over:

op de ene loonbrief, waarop loon en commissie staat hou ik 44% netto over ...
op de andere waarop mijn eindejaarspremie staat hou ik 40% netto over ...

U leest het goed ... ik betaal op ene 56% lasten en op de andere 60% lasten. Met andere woorden, mijn werken resulteert in een grotere bijdrage aan de maatschappij dan aan mezelf ... ik heb geen probleem om een bijdrage te leveren, maar het wordt een probleem als die bijdrage groter wordt dan wat ik er zelf aan over hou.

Ik ben dit beu!

:explotieren:




rony

ik denk dat je niet de enige bent die dat beu is phille .... maar ik vrees dat er niet veel aan te doen is .. onze voorouders hebben wetten gemaakt die bepaalde mensen het recht geeft om te stelen ... natuurlijk noemen ze het niet zo maar voor de slachtoffers lijkt het er verdomd veel op ...  :weetikniet: :weetikniet:
The only one who can judge me is the Big Boss ( god dus )
the rest i do not care

Phille

Citaat van: rony op donderdag 22 december 2011, 09:04:08
ik denk dat je niet de enige bent die dat beu is phille .... maar ik vrees dat er niet veel aan te doen is .. onze voorouders hebben wetten gemaakt die bepaalde mensen het recht geeft om te stelen ... natuurlijk noemen ze het niet zo maar voor de slachtoffers lijkt het er verdomd veel op ...  :weetikniet: :weetikniet:

zo is dat, ik ga toch nakijken of er geen andere mogelijkheden zijn hoor; zelfstandig statuut of zo ... maar ik ken er het fijne niet van, hier kom ik op terug.

Rich

Citaat van: Phille op donderdag 22 december 2011, 08:57:41

Ik ben dit beu!


Wacht maar, er is nog meer slecht nieuws.........

                                                  ------------------------------------------------------------------------------

Loonbriefje januari zal wellicht fout zijn

Stukje uit het artikel:

Dan is het waarschijnlijk al februari, misschien zelfs maart. Heel wat loontrekkenden zullen dan een rectificatie krijgen, waarbij ze allicht enkele tientallen tot honderden euro extra moeten afdragen.

Lees verder : Bron: http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/article/detail/1366725/2011/12/22/Loonbriefje-januari-zal-wellicht-fout-zijn.dhtml



Rich de Nederbelg.