Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Verlaging pensioen in het buitenland!

Gestart door Raftie, dinsdag 20 december 2011, 01:13:56

Vorige topic - Volgende topic

Rich

Citaat van: Phille op donderdag 22 december 2011, 15:57:08



Ja Rich, wij hebben het hier allemaal geweldig goed, in zoverre er niks met ons gebeurd; werk verliezen, ziek worden, ongeval krijgen enzovoort. Ik betaal mij nu blauw aan belastingen en ik wil er nog niet eens aan denken
mocht ik morgen zonder werk komen te vallen of door omstandigheden niet meer in staat zou zijn om te werken; aan wat een catastrofe dat zou zijn.

[/quote]

Philip, we leven hier in een luilekkerland  :jajaja: Als jij je werk verliest als werknemer dan krijg je meteen een werkloosheidsvergoeding  :jajaja: Als je een paar weken ziek bent dan wordt je doorbetaald, Ben je langdurig ziek dan ben je in de meeste gevallen verzekerd. We worden hier langs alle kanten "rechtgehouden en jij praat over een catastrofe? Komaan zeg  :ikkeniebegrijp:  Niet overdijven hé?

Rich de Nederbelg.

Phille

Citaat van: Rich op donderdag 22 december 2011, 16:39:53
Citaat van: Phille op donderdag 22 december 2011, 15:57:08



Ja Rich, wij hebben het hier allemaal geweldig goed, in zoverre er niks met ons gebeurd; werk verliezen, ziek worden, ongeval krijgen enzovoort. Ik betaal mij nu blauw aan belastingen en ik wil er nog niet eens aan denken
mocht ik morgen zonder werk komen te vallen of door omstandigheden niet meer in staat zou zijn om te werken; aan wat een catastrofe dat zou zijn.


Philip, we leven hier in een luilekkerland  :jajaja: Als jij je werk verliest als werknemer dan krijg je meteen een werkloosheidsvergoeding  :jajaja: Als je een paar weken ziek bent dan wordt je doorbetaald, Ben je langdurig ziek dan ben je in de meeste gevallen verzekerd. We worden hier langs alle kanten "rechtgehouden en jij praat over een catastrofe? Komaan zeg  :ikkeniebegrijp:  Niet overdijven hé?


[/quote]

Ja men krijgt een werkloosheidsvergoeding dat maximaal 1394,64 â,¬ is ... daar ga je echt ver mee lopen se (wetende dat mijn hypotheek alleen al rond de 1.000,00 â,¬ per maand is) ... als je langdurig ziek wordt dan val je terug op de ziekenkas en ik dacht dat het 60% van een geplafonneerd loon is waar men op terug kan vallen.

En kom nu niet af met het is toch beter dan niks  :moord:




Rich

Citaat van: Phille op donderdag 22 december 2011, 15:57:08

Zo ben ik verplicht om een verzekering te nemen tegen inkomstenverlies


Phille, uit zo'n verzekering haal je toch de nodige voordelen ?

De maandelijkse premie of de eenmalige koopsom kun je aftrekken bij de inkomstenbelasting. En dan kom je 1/ misschien in een lagere schijf, en 2/ je hebt zekerheid dat je je huis niet verliest.
Rich de Nederbelg.

Phille

Citaat van: Rich op donderdag 22 december 2011, 16:58:12
Citaat van: Phille op donderdag 22 december 2011, 15:57:08

Zo ben ik verplicht om een verzekering te nemen tegen inkomstenverlies


Phille, uit zo'n verzekering haal je toch de nodige voordelen ?

De maandelijkse premie of de eenmalige koopsom kun je aftrekken bij de inkomstenbelasting. En dan kom je 1/ misschien in een lagere schijf, en 2/ je hebt zekerheid dat je je huis niet verliest.

Dat is alleen een verzekering om mijn hypotheek te vrijwaren Raftie, kost mij rond de 600,00 â,¬ per jaar als ik het goed voorheb. Dit kan niet afgetrokken worden, wel de schuld/saldo verzekering en deel van de rente op de hypotheek; maar geplafonneerd tot een zeker bedrag.




Rich

Citaat van: Phille op donderdag 22 december 2011, 15:57:08
En wat moet mijn baas wel niet denken, als die zijn loonkost bekijkt ... en wat er daar dan netto van overschiet dan praten we over percentages van 32% netto versus 68% lasten! Het hoeft geen betoog neem ik aan om te vertellen dat ik al met heel goeie argumenten moet afkomen extra mensen aan te werven. Daar moet dan een substantiële groei van de omzetcijfers tegenover staan. Met als resultaat dat ik gewoon paar avondjes en weekendjes meer moet werken om mijn resultaten te halen.

En dan is men verbaast dat de bedrijven vertrekken in België!  :weetikniet: Ik niet in elk geval!


Ben ik gedeeltelijk met je eens.  Maar het mag niet de bedoeling zijn als eigen baas dat je zelf harder gaat werken om je nieuwe personeel te kunnen betalen want dan is het einde zoek.

De hoge loonlasten maken idd dat er veel bedrijven vertrekken naar het buitenland en ze hebben gelijk vind ik.
De eenmanszaken doen het nog redelijk goed in België, en dat heeft natuurlijk ook te maken met weinig of geen loonlast.
Rich de Nederbelg.

Phille

Citaat van: Rich op donderdag 22 december 2011, 17:14:59
Citaat van: Phille op donderdag 22 december 2011, 15:57:08
En wat moet mijn baas wel niet denken, als die zijn loonkost bekijkt ... en wat er daar dan netto van overschiet dan praten we over percentages van 32% netto versus 68% lasten! Het hoeft geen betoog neem ik aan om te vertellen dat ik al met heel goeie argumenten moet afkomen extra mensen aan te werven. Daar moet dan een substantiële groei van de omzetcijfers tegenover staan. Met als resultaat dat ik gewoon paar avondjes en weekendjes meer moet werken om mijn resultaten te halen.

En dan is men verbaast dat de bedrijven vertrekken in België!  :weetikniet: Ik niet in elk geval!


Ben ik gedeeltelijk met je eens.  Maar het mag niet de bedoeling zijn als eigen baas dat je zelf harder gaat werken om je nieuwe personeel te kunnen betalen want dan is het einde zoek.

De hoge loonlasten maken idd dat er veel bedrijven vertrekken naar het buitenland en ze hebben gelijk vind ik.
De eenmanszaken doen het nog redelijk goed in België, en dat heeft natuurlijk ook te maken met weinig of geen loonlast.

Mijn baas wilt dat ik harder werk omdat ik te duur ben en de overheid wilt dat ik langer werk omdat de anderen te duur zijn ... het leven zoals het is van een belastingslaaf  :hoedjeaf:

:atyourservice:

innka3

Citaat van: mork2007 op donderdag 22 december 2011, 06:14:45
 Maar zitten we nu niet in een crisis door speculaties op beleggingen, door mensen met veel geld die er nog veel meer willen?  Ik stel mij dan de vraag of het percentage zelfstandigen die speculeren niet veel groter is dan het percentage ambtenaren?  :weetikniet:  

mag ik u er even op wijzen dat in  :nederlandsevlag: een groot deel van de speculanten ''wel bestuurders bij de
gemeenten/provincies/het rijk waren '''dus speculeren met gemeenschaps geld. :negatief:  :negatief: :kotsen:
en daar hoor je niemand over,of ik moet wat gemist hebben, ook die gouden handdruk die sommigen nog
meekregen   :benweg:

Anakin

een werkloosheidvergoeding van 1394 euro
vele arbeiders of stadsarbeiders verdienen niet eens zoveel per maand. en dan klagen over 1394 voor werkloosheidsvergoeding. :confused2: :confused2: :confused2:

Citaat van: Phille op donderdag 22 december 2011, 16:57:23
Citaat van: Rich op donderdag 22 december 2011, 16:39:53
Citaat van: Phille op donderdag 22 december 2011, 15:57:08



Ja Rich, wij hebben het hier allemaal geweldig goed, in zoverre er niks met ons gebeurd; werk verliezen, ziek worden, ongeval krijgen enzovoort. Ik betaal mij nu blauw aan belastingen en ik wil er nog niet eens aan denken
mocht ik morgen zonder werk komen te vallen of door omstandigheden niet meer in staat zou zijn om te werken; aan wat een catastrofe dat zou zijn.


Philip, we leven hier in een luilekkerland  :jajaja: Als jij je werk verliest als werknemer dan krijg je meteen een werkloosheidsvergoeding  :jajaja: Als je een paar weken ziek bent dan wordt je doorbetaald, Ben je langdurig ziek dan ben je in de meeste gevallen verzekerd. We worden hier langs alle kanten "rechtgehouden en jij praat over een catastrofe? Komaan zeg  :ikkeniebegrijp:  Niet overdijven hé?



Ja men krijgt een werkloosheidsvergoeding dat maximaal 1394,64 â,¬ is ... daar ga je echt ver mee lopen se (wetende dat mijn hypotheek alleen al rond de 1.000,00 â,¬ per maand is) ... als je langdurig ziek wordt dan val je terug op de ziekenkas en ik dacht dat het 60% van een geplafonneerd loon is waar men op terug kan vallen.

En kom nu niet af met het is toch beter dan niks  :moord:




[/quote]