Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Jo Lernhout blijft ondernemen

Gestart door ganda, maandag 11 januari 2016, 23:10:29

Vorige topic - Volgende topic

ganda




"We zijn veroordeeld, de pers heeft massaal gezegd dat we fraudeurs zijn. En zo gaan wij helaas de geschiedenisboeken in." Natuurlijk heeft hij diep gezeten na de val van Lernout&Hauspie (L&H). Maar anders dan zijn voormalige kompaan Pol Hauspie, die kampte met depressies en een totaal ander leven is gaan leiden, is Jo Lernout niet in een zwart gat gevallen. Hij blijft ondernemen, zij het achter de schermen.

Tegenwoordig woon je inderdaad in de Filipijnen, samen met jouw Filipijnse vrouw en jullie dochtertje.

Jo Lernout: "In de Filipijnen kunnen we leven van mijn pensioen: 1.400 euro per maand. In België zou dat niet lukken. We huren er aan 250 euro per maand, en eten er voor 1 euro per dag. Meestal rijst, met wat kippenvlees of een vis. We leven met 30 mensen onder 1 dak. Ik ben een soort consultant voor de familie van mijn vrouw, voor de mensen in de straat en voor een architect. We maken huisjes voor sociale woningen. Voor 5.000 euro zetten we een compleet huis: 40 vierkante meter, één verdieping, twee klein slaapkamers, een living met een keukenaanrecht, een wc met douche, volledig betegeld, met een sceptische put. Die huizen worden doorverkocht voor 7.000 euro, er wordt dus een klein beetje winst op gemaakt. Voor 50 euro per maand kunnen de mensen hun huis afbetalen. Dat is beter dan dat ze iets moeten huren in de stad, daar zit je al snel aan 100 euro huur. Voor 50 euro afbetaling per maand wordt dat huis hun eigendom. Ik voel me door dat project in de Filipijnen in mijn sas, ondanks het feit dat ik er geen frank aan verdien. (lachend: ) Het zal geen L&H worden, het gaat niet op de beurs. Maar voor mij zit daar de fun niet in. Ik ben niet ongelukkig omdat ik niet opnieuw een supergroot bedrijf kan bouwen dat op de beurs gaat en waarmee we veel geld zullen verdienen – wat we trouwens nooit gedaan hebben bij L&H – in aandelen wel, maar niet in geld – en waar we beroemd mee worden. Maar ik kan wel doen wat ik het liefst doe. Voor mij is dat nog altijd het belangrijkste. Mocht ik dat niet meer kunnen, zou ik pas echt ongelukkig zijn of depressief worden."

http://intervista.be/2015/01/22/jo-lernout-lh-geen-vies-hoofdstuk-de-belgische-economie/

stijn54

Eten aan 1 eur per dag met een pensioen van 1.400 euro???????

joe


Herbie

Ze zijn wel met 30 hee :lachen: na zijn huis huur blijft er nog wat over voor drank :benweg:
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

opinie

1400 - 250 = 1150
1 x 30,5 (gem. aantal dagen/maand) x 30 = 915
Blijft over: 235
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Blauwvinger

Voor 5000 Euro een huisje, Ok
Maar hoe zit het met de grond?
Wie is/wordt de eigenaar van het perceel?   :denk:

Fail_over

Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......