Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Trouwen in Belgie

Gestart door surfer, dinsdag 30 maart 2010, 16:26:19

Vorige topic - Volgende topic

stip66

Citaat van: Mawibata op zaterdag  3 april 2010, 04:21:14
Citaat van: stip66 op vrijdag  2 april 2010, 19:04:46
Citaat van: Gago op vrijdag  2 april 2010, 14:12:07

ik dacht te hebben gelezen de site van BE ambassade in Manila, 10dagen wachttijd op het gemeentehuis.



:neeneenee: 15 WERKDAGEN, Gago is de regel....

Stip : Gago heeft het bij het juiste eind, bij ons was ook 10 werk dagen.

Op de site van de BE ambassade staat  :

TEN VROEGSTE na 10 dagen of meer kan het huwelijk voltrokken worden.

Waarschuwing


De Ambassade is wettelijk verplicht na te gaan of deze termijn gerespecteerd werd en zal uw huwelijksakte weigeren als de termijn niet gerespecteerd werd.


 :link: BE Embassy


Stip, maar het is wel wat verwarrend, omdat Gago het heeft over trouwen in de  :smiley-philippines: terwijl dit topic gaat over huwen in  :belgiesmiley:


Yap. Mawibata, ik sloeg alles door elkaar, bij nazicht zijn het inderdaad 10 werkdagen, sorry voor het misverstand. Ik weet ook niet hoe ik bij die 15 dagen kom. Nogmaals mijn excuses hiervoor. Misschien lijdt ik te hard aan het herverenigingsheimweesyndroom  :haha:

Gago


bedankt Mawibata.

ik had al wat zitten grasduinen op de site van de BE Ambassade.

dus 10 dagen. dit lijkt me dan toch haalbaar om in de phils the huwen in 3 weken.

nu nog een birth certificate en cenomar voor mijn toekomstige bemachtigen.
op dit forum werd deze site aangeraden: www.ecensus.com.ph/Secure/frmIndex.asp
heeft iemand hier ervaring mee?

CitaatMisschien lijdt ik te hard aan het herverenigingsheimweesyndroom
@stipp, geen probleem man. ik weet dat je enkel maar tracht te helpen.
ik hoop dat ik dat syndroom ook gauw mag ondervinden.

stip66

Citaat van: Gago op zaterdag  3 april 2010, 11:17:01

nu nog een birth certificate en cenomar voor mijn toekomstige bemachtigen.
op dit forum werd deze site aangeraden: www.ecensus.com.ph/Secure/frmIndex.asp
heeft iemand hier ervaring mee?


Hi Gago, wij hebben gebruik gemaakt van onderstaande diensten, PHP 330 per document, wordt binnen de week per post naar je vrouwke verzonden.





Heeft ook gediend voor ons Mariage Certificate van NSO naar haar huis te sturen

:atyourservice:

surfer

Plannen zijn veranderd. Het wordt dus trouwen in de Fillipijnen. Maar waar? Manilla of Boracay?
Moest ik het geld hebben dan gaf ik een groot feest op Boracay en nodigde vrienden en familie uit maar ja, het zal een onderonsje worden vrees ik.

Phille

Proficiat Surfer,

Waarom Boracay eigenlijk, woont ze daar? Zou je het niet beter doen in het dorp waar haar familie woont en nadien met haar op huwelijksreis gaan naar Boracay ... zij gaat het erg apprecieren dat haar naaste familie kan aanwezig zijn op haar trouwfeest. Is toch naar wat ik meen begrepen te hebben van de Filipijnse cultuur dat een trouwfeest bij voorkeur doorgaat met de familie erbij. Maar je zal wel je redenen hebben om voor Boracay te kiezen.

Denk er ook aan dat wanneer je dit doet de kans bestaat dat ze jou een kuripot (gierigaard) gaan vinden; Boracay is zo een beetje het summum voor alle filipijnen en als jij daar gaat trouwen en hun niet uitnodigd, populair ga je je er in elk geval niet mee maken, het gaat overkomen dat je rijk bent, maar niet bereid bent het te delen. Alleen de rijken kunnen naar Boracay gaan! Denk hier maar is goed over na!

Ze gaan echt niet begrijpen dat jij naar Boracay gaat en zij er niet kunnen bij zijn daar ge niet meer budget hebt, doe het dan op een andere locatie waar ze er wel kunnen bij zijn, dan is het misschien niet zoals jij het graag hebt, maar je hebt er velen dan wel heel erg blij gemaakt. En ga dan met haar voor een paar dagen naar Boracay en zij zal ook tevreden zijn, geen gezichtsverlies naar de familie toe en iedereen aanvaard dat je dan het paradijs kiest om op huwelijksreis te gaan.






klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: surfer op dinsdag 20 april 2010, 01:57:17
Plannen zijn veranderd. Het wordt dus trouwen in de Fillipijnen. Maar waar? Manilla of Boracay?
Moest ik het geld hebben dan gaf ik een groot feest op Boracay en nodigde vrienden en familie uit maar ja, het zal een onderonsje worden vrees ik.

:congratualtionsis0: surfur.

hoezo onderonsje, wat bedoel je er mee? ik neem aan voor de forum leden of heb ik het nu mis. :lachen: vraag: is dit inc tickets?
natuurlijk betalen wij het éérste kratje bier wel. wij willen natuurlijk niet gierig over komen. :neeneenee:

jens.......
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

surfer

De plannen waren oorspronkelijk om ze gewoon op vakantie naar Belgie te laten komen. Maar op afraden wegens onnodige kosten en weigering van het visum zit er niks anders op dan te trouwen en aangezien ik ze zo lang niet kan missen wil ik nu zo snel mogelijk naar daar. Misschien dat de meesten van jullie allemaal een boompje in hun tuin hebben staan waar euro's aan groeien, bij mij dus niet.
Ik ben deze winter net 6 weken op vakantie geweest met haar naar Thailand. Ik ga eerlijk zijn ik heb geen geld voor een huwelijksfeest te geven. Dat zal voor volgend jaar zijn.

stijn54

Hello iedereen
Ik wil hier gewoon aan toevoegen dat PeterVB, wijlen subito  en mijn advokaat mij aangeraden hebben om in België te huwen. In geval van weigering fiancee visum kan je evengoed naar de rechtbank stappen. Het grote voordeel om te huwen in België is dat bij weigering geen van beide gehuwd is. Wat als je nog redelijk jong bent en het visum wordt geweigerd? Gaat je vrouw dit aanvaarden?
Dit ter overweging.
Groetjes

Gago

Citaat van: stijn54 op woensdag 21 april 2010, 18:32:34
Hello iedereen
Ik wil hier gewoon aan toevoegen dat PeterVB, wijlen subito  en mijn advokaat mij aangeraden hebben om in België te huwen. In geval van weigering fiancee visum kan je evengoed naar de rechtbank stappen. Het grote voordeel om te huwen in België is dat bij weigering geen van beide gehuwd is. Wat als je nog redelijk jong bent en het visum wordt geweigerd? Gaat je vrouw dit aanvaarden?
Dit ter overweging.
Groetjes

En hoeveel zouden er het laatste jaar in geslaagd zijn om hun Filipina naar België te laten komen met een Fiancee Visa?
Ik vrees voor u bijster weinig.
ik trek over 3 weken naar ginds om er te huwen. Geld voor een trouwfeest heb ik ook niet. Wat nu telt zijn de papieren.
Heb ik van vooraf heel duidelijk in geweest naar mijn toekomstige.
Altijd leuk om es hun reactie te pijlen als je zegt dat je "out of money" bent.
de mijne zei simpelweg: "i know your not rich, if i wanted rich i married old man"  :lachen:
e goeke mijns inziens. only time will tell natuurlijk.

grtz

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: surfer op woensdag 21 april 2010, 18:06:57
De plannen waren oorspronkelijk om ze gewoon op vakantie naar Belgie te laten komen. Maar op afraden wegens onnodige kosten en weigering van het visum zit er niks anders op dan te trouwen en aangezien ik ze zo lang niet kan missen wil ik nu zo snel mogelijk naar daar. Misschien dat de meesten van jullie allemaal een boompje in hun tuin hebben staan waar euro's aan groeien, bij mij dus niet.
Ik ben deze winter net 6 weken op vakantie geweest met haar naar Thailand. Ik ga eerlijk zijn ik heb geen geld voor een huwelijksfeest te geven. Dat zal voor volgend jaar zijn.

ja het is gewoon schandalig hoe ze met een belg  [holl] omgaan in eigen land, dat je tegenwoordig je lief niet ééns meer naar je toe mag halen.
over belasting betalen hoor je die klanten niet, dat mag wel , dat moet zelfs anders kunnen ze de turken en marokanen die het hier voor jullie verpest hebben niet meer onderhouden. dit mag je niet als discriminatie zien maar alleen als waarheid.

en uhhh wees gerust , ik heb wel een boompje in mijn tuin maar deze is ook van een ander ras [ dus ook geen pera pera boom ].
trouwens alle lof over je eerlijkheid.

jens.....
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.