Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

Inday

Citaat van: Ketelbinkie op zaterdag 18 mei 2013, 04:23:34

Breek me de bek niet open over lekke banden. Ik word er soms echt schijtziek van. Er ligt zoveel troep hier op de weg. Als ik ze allemaal bij elkaar optel en relateer aan de afgelegde km's, kom ik uit op: 13 lekke banden met de scooter na net nog geen 18.000 km = elke 1384 km dus prijs.
Met de pick up 16733 km : 7 = elke 2390 in de prijzen. Nooit appels met peren vergelijken maar in NL gingen er soms jaren en jaren voorbij dat je een lekke band had, maakte niet uit auto of de motor.

Wat mij opvalt, is dat telkens ik een lekke band heb, er zeer nabij een vulcanising zit.   Vreemd   :ikkeniebegrijp:    :ikkeniebegrijp:


Vermoedelijk gooien ze de verroeste nagel die men uit de kapotte band gehaald heeft, terug op de weg.      :shoot13lj7:

Pjottr

Citaat van: bananacreek op zondag 19 mei 2013, 16:25:21
Germelina en volgens een zager zou dat P150 per boardfoot kosten maar dat geloof ik niet want Lawa-an gaat voor ongeveer P37 per boardfoot.....en lawa-an is beter dan Germelina naar mijn mening.............


De red lawa an is duurder dan de witte Het is heel mooi en lekker ruiken hout Wij hebben destijds naast Nara de red lawa an verwerkt in ons huis
Moest daar wel wat voor neerleggen maar dat is de moeite waard geweest
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

bananacreek

Citaat van: Inday op maandag 20 mei 2013, 11:35:28
Citaat van: Ketelbinkie op zaterdag 18 mei 2013, 04:23:34

Breek me de bek niet open over lekke banden. Ik word er soms echt schijtziek van. Er ligt zoveel troep hier op de weg. Als ik ze allemaal bij elkaar optel en relateer aan de afgelegde km's, kom ik uit op: 13 lekke banden met de scooter na net nog geen 18.000 km = elke 1384 km dus prijs.
Met de pick up 16733 km : 7 = elke 2390 in de prijzen. Nooit appels met peren vergelijken maar in NL gingen er soms jaren en jaren voorbij dat je een lekke band had, maakte niet uit auto of de motor.

Wat mij opvalt, is dat telkens ik een lekke band heb, er zeer nabij een vulcanising zit.   Vreemd   :ikkeniebegrijp:    :ikkeniebegrijp:


Vermoedelijk gooien ze de verroeste nagel die men uit de kapotte band gehaald heeft, terug op de weg.      :shoot13lj7:

Juist...business is business............. :lachen: :lachen: :jajaja:

bananacreek

#10773
Wel lekker en komt uit Thailand..........@ P50



Maar niets was Zo lekker als de GRIESMEELPUDDING MET ROZIJNEN zols mijn moeder dat vroeger maakte..... :thumb: :thumb: :happy: :happy: :happy:





bananacreek


Inday

Citaat van: Pjottr op maandag 20 mei 2013, 13:43:45
De red lawa an is duurder dan de witte Het is heel mooi en lekker ruiken hout Wij hebben destijds naast Nara de red lawa an verwerkt in ons huis
Moest daar wel wat voor neerleggen maar dat is de moeite waard geweest


Red lawa  ? 









Pjottr

Als je goed leest zie je dat er red lawa an staat
cheers
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

bananacreek

Citaat van: Pjottr op maandag 20 mei 2013, 15:03:35
Als je goed leest zie je dat er red lawa an staat
cheers

Waarschijnlijk is het de vraag of deze  boom op de weg ook "RED LAWA-AN" is?......... :hoedjeaf: :hoedjeaf:


Pjottr

Lawa-an of ook wel lauan is het zelfde als meranti of mahogany althans de Filipijnse Mahogany
Aan de geur is de boom te herkennem.Ik kan niet beoordelen of dit red Lawa an is
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

gosternokke




Heb zelf veel mohogany in huis gebruikt voor de constructie van de zolder. Kleurt na het zagen mooi oranje.  Is me door de buurman aangeboden die een perceel mohogny had staan , en wilde uitdunnen.

Trekt wel ontzettend krom dat mohogany.