Wat mis je nou het allermeeste als je in het buitenland zit?

Gestart door Kano, woensdag 7 december 2011, 23:42:57

Vorige topic - Volgende topic

Ronny55

Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

yepyep


klootzakken (voorheen Jens)


Maar goed, onze keuken maakt dat ook wel (bezijdens de frikandellen, want het echte recept is niet zomaar te verkrijgen(ik hou me aanbevolen]

Het 'echte' recept?

Daar zijn wel 1000 recepten voor, dacht ik .... maar uiteraard maak ik de beste  :lachen:
[/quote]wel jos laat eens horen die recepten van jou. ben erg benieuwd hoe zo,n ding gemaakt word. frikandel en bitterbal graag hehe.
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Herbie

Een frikandel in :belgiesmiley: en :nederlandsevlag: is totaal verschillend, want in frikandel in :nederlandsevlag: is toch een bitterbal langwerpig. Die verkopen ze toch vroeger op de boot Breskens-Vlissingen. Een broodje frikandel was gewoon in sandwish met een langwerpige bitterbal er tussen smaakt toch zo. Of ben ik verkeerd. In Sluis verkopen ze ze ook dacht ik.

Want een frikandel in :belgiesmiley: is toch maar gewoon poeder en afval :biggrinn: :floet:
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

boldy

een frikandel smaakt totaal niet neer een kroket/bitterbal verre van zelfs . ik heb dit van wikepedia gehaald
Er werd wel eens gesuggereerd dat er van alles en nog wat in een frikandel zou zitten: slachtafval, uiers, koeienogen en vet. Industriële producenten moeten daar echter niets van weten. In de moderne frikandel in Europa vindt men kippenvlees dat achterbleef op het karkas na het fileren (40%), ook wel separatorvlees genoemd, 25% is varkensvlees; sommige producenten voegen nog circa 5% paardenvlees toe. De rest is water, paneermeel, bindmiddel, kruiden, uien en smaakversterkers. Ook bestaan speciale kipfrikandellen die tot wel 80% kippenvlees bevatten en geen varkensvlees. In de Verenigde Staten bestaat de frikandel voor 50% uit varkensvlees, 35% is rundvlees en 15% kippenvlees en wordt er geen paardenvlees gebruikt.
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Fail_over

Wat mis ik nou het allermeeste als ik in het buitenland ben??

Nou moet ik zeggen dat ik 1,5 km van de Nederlandse grens in  :belgiesmiley: woon, maar er is toch wel 1 ding wat ik speciaal in  :nederlandsevlag: ga halen omdat die in België niet of heel moeilijk is te verkrijgen, of dat hij stervens duur is. En dat is de gewone jonge kaas!

a Kaas is in  :belgiesmiley: duur
b het smaakt nergens naar, zoutloze gele plastic.

:jajaja:

Toen ik lang in de  :smiley-philippines: woonde bracht yepyep zeld speciaal mee uit  :nederlandsevlag:  :applaus:  :lachen:  :jajaja:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

MrJean

Geweldig, wat ik toch weer teweeg heb gebracht met mijn laatste snackberichtje!!!!!

Jonge kaas zelf vind ik niet erg lekker: te weinig smaak. Ik hou vooral van belegen, extra belegen en oude kaas, waar bij die van Old Amsterdam toch wel één van de lekkerste is, omdat je echt de zoutkristallen kunt zien en proeven. Die van de Lidl hier bij mij heeft dat niet en is volgens mij in Polen nagemaakt, alhoewel goudse kaas nu wel een oorsprongsbescherming heeft gekregen.

Op Wikipedia kun je over alle snacks veel informatie lezen.

Wat is 'n boulet? Ik zie op internet bij 'n site wwwSnackAtttack.be 'n soort gefrituurde gehaktbal.

Trouwens, toen ik laatst in Antwerpen was, noemden ze in een friettent 'n frikandel: curryworst. Bij ons is de curryworst toch echt naar 't Duitse model: 'n soort korte braadworst met curryketchup erop en als men wil extra kerrie erop gestrooid.

:atyourservice:

Ronny55

Citaat van: MrJean op maandag  6 mei 2013, 23:05:25
Jonge kaas zelf vind ik niet erg lekker: te weinig smaak. Ik hou vooral van belegen, extra belegen en oude kaas, waar bij die van Old Amsterdam toch wel één van de lekkerste is, omdat je echt de zoutkristallen kunt zien en proeven. Die van de Lidl hier bij mij heeft dat niet en is volgens mij in Polen nagemaakt, alhoewel goudse kaas nu wel een oorsprongsbescherming heeft gekregen.

Als je het met de kaas van de  :smiley-philippines: moet doen , dan smaak mij iedere hollandse kaas overheerlijk,  :jajaja:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

yepyep

Citaat van: Ronny55 op dinsdag  7 mei 2013, 03:20:29
Citaat van: MrJean op maandag  6 mei 2013, 23:05:25
Jonge kaas zelf vind ik niet erg lekker: te weinig smaak. Ik hou vooral van belegen, extra belegen en oude kaas, waar bij die van Old Amsterdam toch wel één van de lekkerste is, omdat je echt de zoutkristallen kunt zien en proeven. Die van de Lidl hier bij mij heeft dat niet en is volgens mij in Polen nagemaakt, alhoewel goudse kaas nu wel een oorsprongsbescherming heeft gekregen.

Als je het met de kaas van de  :smiley-philippines: moet doen , dan smaak mij iedere hollandse kaas overheerlijk,  :jajaja:

Als mensen echt willen, dan kan ik Jonge kaas leveren vanuit Manila. Santis verkoopt namelijk Nederlandse Double cream cheese.



Ronny55

Citaat van: yepyep op dinsdag  7 mei 2013, 03:33:42
Citaat van: Ronny55 op dinsdag  7 mei 2013, 03:20:29
Citaat van: MrJean op maandag  6 mei 2013, 23:05:25
Jonge kaas zelf vind ik niet erg lekker: te weinig smaak. Ik hou vooral van belegen, extra belegen en oude kaas, waar bij die van Old Amsterdam toch wel één van de lekkerste is, omdat je echt de zoutkristallen kunt zien en proeven. Die van de Lidl hier bij mij heeft dat niet en is volgens mij in Polen nagemaakt, alhoewel goudse kaas nu wel een oorsprongsbescherming heeft gekregen.

Als je het met de kaas van de  :smiley-philippines: moet doen , dan smaak mij iedere hollandse kaas overheerlijk,  :jajaja:

Als mensen echt willen, dan kan ik Jonge kaas leveren vanuit Manila. Santis verkoopt namelijk Nederlandse Double cream cheese.



Lijkt me intressant .
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.