waar huwelijk inschrijven in Nederland? Den Haag of eigen gemeente?

Gestart door PHwaarde, zondag 26 mei 2013, 12:07:02

Vorige topic - Volgende topic

PHwaarde

Waar dien ik mijn huwelijk (voor de wet getrouwd in Manila) in te schrijven in Nederland? Den Haag of mijn eigen gemeente?

Dien ik daar behalve een gelegaliseerde huwelijksakte, ook een gelegaliseerde geboorteakte van mijn Filippijnse vrouw voor aan te leveren?

Kano

Als je in Nederland woont in de eigen gemeente. Als jouw echtgenote niet de Nederlandse nationaliteit of de nationaliteit van een EU/EER-lidstaat of van Zwitserland heeft en geen verblijfsvergunning voor onbepaalde tijd heeft dan vraagt de gemeente advies aan de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND), voordat het huwelijk wordt geregistreerd. Het formulier dat je dan moet invullen, heet een M46-verklaring. Deze verklaring is verkrijgbaar bij de gemeente. De IND stuurt het formulier terug naar de gemeente met een positief of negatief advies. Vervolgens neemt de gemeente contact met je op.
Een gelegaliseerde geboorteakte van jouw vrouw is daarvoor niet nodig, maar het zeer aan te raden dit document in bezit te hebben.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

PHwaarde

Citaat van: Kano op zondag 26 mei 2013, 12:20:58
Als je in Nederland woont in de eigen gemeente. Als jouw echtgenote niet de Nederlandse nationaliteit of de nationaliteit van een EU/EER-lidstaat of van Zwitserland heeft en geen verblijfsvergunning voor onbepaalde tijd heeft dan vraagt de gemeente advies aan de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND), voordat het huwelijk wordt geregistreerd. Het formulier dat je dan moet invullen, heet een M46-verklaring. Deze verklaring is verkrijgbaar bij de gemeente. De IND stuurt het formulier terug naar de gemeente met een positief of negatief advies. Vervolgens neemt de gemeente contact met je op.
Een gelegaliseerde geboorteakte van jouw vrouw is daarvoor niet nodig, maar het zeer aan te raden dit document in bezit te hebben.


Dank voor je antwoord. Rest alleen nog mijn vraag: Dient de gelegaliseerde geboorteakte niet ouder dan 6 maanden te zijn? Mijn vrouw heeft namelijk nog eentje van halverwege 2012.

josv

Tis allemaal tamelijk verwarrend, wel/geen geboortecertificaat etc. etc.

CitaatInschrijven buitenlandse akte in de registers van de gemeente Den Haag.
Onder bepaalde voorwaarden kunt u na registratie van de akte in de GBA uw akte ook in laten schrijven in de registers van de burgerlijke stand in de gemeente 's-Gravenhage. Het is niet verplicht maar kan u later veel tijd en geld besparen. Is de akte ingeschreven in 's -Gravenhage dan kunt u daar ten alle tijden een afschrift verkrijgen. U kunt alleen van deze regeling gebruik maken als u (ex)Nederlander bent of een vreemdeling met een verblijfsdocument asiel (on)bepaalde tijd.
Voor inschrijving geldt dat de akte aan bovenvermelde eisen moet voldoen.
Kijk voor informatie over de inschrijving van een akte in de gemeente 's-Gravenhage op hun website.

Lokaal : niet

afdeling Landelijke Taken ( zeg maar Den Haag ) : wel 

:denk: :denk:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....