Filipijnse Kerk vreest sluiting van radiostations

Gestart door ganda, woensdag 8 november 2017, 12:46:18

Vorige topic - Volgende topic

ganda


Filipijnse Kerk vreest sluiting van radiostations

KERKNET-REDACTIE

Het landelijke' netwerk van katholieke radiozenders op de Filipijnen dreigt te moeten sluiten.
Het Huis van Afgevaardigden heeft de aanvraag van de Filipijnse bisschoppenconferentie voor de vernieuwing van de licentie van tientallen radiostations over het hele land niet hernieuwd. De aanvraag, voor een periode van 25 jaar, werd begin dit jaar ingediend omdat de vorige was verlopen. 54 landelijke zenders in 35 provincies van het Katholieke Medianetwerk dreigen gesloten te worden. Radio Veritas, van het aartsbisdom Manilla, kreeg eerder wel een nieuwe zendvergunning.

Pater Jerome Secillano van de Filipijnse bisschoppenconferentie onderstreept dat de sluiting niet is ingegeven door het verzet van de katholieke Kerk tegen beleidsmaatregelen van president Rodrigo Duterte. Deze zenders vertolken de stem van het volk en gaan op zoek naar de waarheid. Misschien worden zij juist daarom door het Congres het zwijgen opgelegd.

Bron: Ucanews

Gepubliceerd op dinsdag 7 november 2017 - 9:24


joost

Deze zenders vertolken de stem van het volk en gaan op zoek naar de waarheid. Dat zegt de katholieke kerk.

Hallo iedereen.
Op zoek naar de waarheid? Ik hoop voor de katholieke kerk dat men niet naar de waarheid gaat zoeken wat er allemaal gebeurt en gebeurt is in de katholieke kerk. Het is voor mij eender wat men voor geloof heeft. Ik laat iedereen in zijn/haar waarde wat het geloof betreft maar ga niet de onschuld zelve spelen. Verder hoef ik geen uitleg te geven neem ik aan?

Groeten.

Joost.