Zelf online overschrijven tussen BE en PHIL?

Gestart door Fonzie3300, vrijdag 27 augustus 2010, 07:23:42

Vorige topic - Volgende topic

Fonzie3300

Ik verhuis binnenkort van BE naar Cebu City om daar permanent te gaan wonen. Zolang ik daar op een toeristenvisum ben zal mijn pensioen echter nog op mijn BE bankrekening gestort worden. Ik moet dit geld natuurlijk elke maand naar de Filipijnen krijgen maar kan niet zomaar even in mijn BE bank binnenstappen om een overschrijving te doen. :-)

Ideaal zou dus een BE bank zijn die me via internet bankieren zelf een overschrijving naar de Filipijnen laat doen.

Heeft er iemand ervaring hiermee of kan iemand me vertellen bij welke BE bank dit mogelijk is?  Ik kan me goed inbeelden dat ik niet de enige met dit probleem ben dus ik zou graag horen hoe anderen dit opgelost hebben.

Hartelijke dank,

Fons

Kano

 :welcome: Fonz  

Veel lees en post plezier hier.  Van Belgische banken weet ik niets. Maar met mijn Nederlandse bank kan ik met internetbankieren online geld overboeken naar mijn bankrekening in de Filipijnen. Je zit dan wel met transaktiekosten zowel bij de verzendende als de ontvangende bank.

Voor de dagelijkse kosten pin ik het geld in de Filipijnen bij een geldautomaat bij BPI bank of HSBC (de andere banken brengen een toeslag in rekening van P 150 - P 200). Dat is is tot nu toe het voordeligst.

:hoedjeaf:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

mira

bij citibank kan dat! voor 4 euro per maand. je moet een citibank rekning hebben in be en een in PH

Fonzie3300

Citaat van: mira op vrijdag 27 augustus 2010, 07:50:13
bij citibank kan dat! voor 4 euro per maand. je moet een citibank rekning hebben in be en een in PH

Dank je wel Mira, maar ik heb net naar Citibank gebeld en daar zeggen ze me dat dit niet kan. Ze kunnen alleen maar me een automatische permanente maandelijkse overschrijving aanbieden waarbij mijn pensioen op een vast tijdstip overgemaakt wordt naar een rekening in de Filipijnen. Als ik de Citibank website nalees meen ik te begrijpen dat het echter wel mogelijk zou zijn met Citibank Global Transfer. Begrijpen wie begrijpen kan!

Fons

Fonzie3300

Citaat van: Kano op vrijdag 27 augustus 2010, 07:49:52
:welcome: Fonz  

Veel lees en post plezier hier.  Van Belgische banken weet ik niets. Maar met mijn Nederlandse bank kan ik met internetbankieren online geld overboeken naar mijn bankrekening in de Filipijnen. Je zit dan wel met transaktiekosten zowel bij de verzendende als de ontvangende bank.



Bedankt Kano, bij welke Nederlandse bank zit je?

Fons

Mawibata


Fons,





Citaat
Binnenlandse en Europese overschrijvingen (met of zonder memodatum) en internationale overschrijvingen invoeren en beheren.


Bron : https://www.bpo.be/portal/Start.asp




:daag:
Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Kano

#6
@ Fonz  Mawibata heeft waarschijnlijk de oplossing, maar als antwoord op jouw vraag, ik heb ING  De kosten voor een wereldbetaling per internet zijn daar:
Our cost (OUR)
0,1% over het bedrag (min â,¬ 5, max â,¬ 50) + kosten per land â,¬ 15
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Phille

Hey Fonzie  :welcome:,

Ik begrijp je vraag niet goed, je kan toch gewoon zo goed als overall in de Filippijnen geld afhalen met je debetkaart. Je bankrekening kan je beheren via internetbankieren, ik ben klant bij Dexia en kan van om het even waar ik ben in de wereld mijn bankekening via internet opvragen; mits ik natuurlijk mijn Digipass thuis niet vergeet.

Of je nu geld opvraagt van je Belgische account via ATM, of je schrijft het eerst over naar een Filippijnse account, op de een of andere manier zullen de banken er wel de nodige kosten voor rekenen.  :negatief:

De banken promoten het gebruik van internetbankieren, met als gevolg dat er minder personeel nodig is aan de loketten; en één keer ingeburgerd rekent men nog eens kosten aan; kosten om dan zelf het werk te moeten doen  :weetikniet:, maw men MOET kosten betalen om een verrichting te MOGEN uitvoeren! Maar dit even terzijde  :jajaja:





Fonzie3300

Citaat van: Mawibata op vrijdag 27 augustus 2010, 09:46:04

Fons,





Citaat
Binnenlandse en Europese overschrijvingen (met of zonder memodatum) en internationale overschrijvingen invoeren en beheren.


Bron : https://www.bpo.be/portal/Start.asp




:daag:

Dank je, ik zal eens tot daar wandelen. :-)

Fons

Fonzie3300

Citaat van: Phille op vrijdag 27 augustus 2010, 09:52:06
Hey Fonzie  :welcome:,

Ik begrijp je vraag niet goed, je kan toch gewoon zo goed als overall in de Filippijnen geld afhalen met je debetkaart. Je bankrekening kan je beheren via internetbankieren, ik ben klant bij Dexia en kan van om het even waar ik ben in de wereld mijn bankekening via internet opvragen; mits ik natuurlijk mijn Digipass thuis niet vergeet.


Inderdaad, beheren van mijn BE rekening vanuit de Phil is geen probleem. Het probleem is dat ik mijn geld elke maand van mijn BE rekening op mijn PHIL rekening wil krijgen dus moet ik zelf een internationale overschrijving kunnen doen vanuit de PHIL.

Ik zou natuurlijk inderdaad gewoon naar een ATM kunnen gaan en het zo afhalen, maar ik ben net terug van de Fil en de maximum die ik daar blijkbaar in één keer uit de muur kan halen is 10.000 pesos. Mijn pensioen zal iets meer dan dat zijn lol dus dat wordt een omslachtige en waarschijnlijk ook wel gevaarlijke operatie als ik elke maand mijn volledig pensioen uit de muur moet gaan halen.

Fons