Zelf online overschrijven tussen BE en PHIL?

Gestart door Fonzie3300, vrijdag 27 augustus 2010, 07:23:42

Vorige topic - Volgende topic

Digos


Spijtig genoeg is hier de vraagstelling in 2 verschillende topic's gezet en moest ook effe zoeken.

Als ik het hier in  :belgiesmiley: bekijk via men homebanking via ING, zou ik online kunnen overschrijven naar de phils........maar dan wel best eerst eens de kleine letters lezen wat betreft de kosten die er aan verbonden zijn, en die zijn niet min.

Daarom heb ik het ook nooit geprobeerd.

Voor de rest is er hier nog geen duidelijk concreet antwoord gegeven hier, en zou het nog niet weten.

Cebu......niet iedereen woont of verblijft in Cebu.

Veel goede optie's zijn er niet is mijn opinie....en het gaat geld kosten.

Je pint je pensioen daar gewoon met iedere keer 200 peso aan kosten, of je laat je pensioen overschrijven door iemand in  :belgiesmiley: via Moneytrans of een andere, en dan betaal je een éénmalige kost van rond de 5â,¬.

LIVE ONCE - LIVE IT

bigfoot12345

Even een vraagje in de omgekeerde richting.
Stel je fillipijnse vrouw komt naar belgie wonen.
Hoe brengt zij dan haar geld in belgie zonder deze allemaal te moeten meesleuren in het vliegtuig?
Zijn er banken in de fillipijnen aanwezig die samenwerken met belgische zodoende als je hier in belgie een rekening opent je dan het geld van je fillipijnse rekening kan overschrijven zonder al te grote prijs daarvoor te moeten betalen want wat sommige banken vragen voor een internationale overschrijving is toch veel vooral als het over een groot bedrag zou gaan.

Fonzie3300

Ik zou het meesleuren in het vliegtuig want een internationale overschrijving kost ALTIJD stukken van mensen.   Ik betaal elke keer zo'n 30 a 40 euro per overschrijving tussen de bank van de Post en HSBC en ik schrijf nooit meer dan 1500 euro over.

Fons

Kano

Ik vraag mij af of je Pesos in Belgie kunt wisselen voor Euro's  :weetikniet:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Luke

Citaat van: Kano op zaterdag 22 oktober 2011, 00:30:38
Ik vraag mij af of je Pesos in Belgie kunt wisselen voor Euro's  :weetikniet:

Tegen een hele slechte koers ja.
Beter om in de PH te wisselen naar EUR of USD.
Of gewoon laten staan in PH als het niet te veel is. Komt wel van pas bij het volgende bezoek aan PH...

balikbayan

Klopt dat kan ook bv op schiphol pesos bij de bank maar de koers is om te huilen ik had in mei 100 euro in peso gevraagd en ik kreeg er 5300.

Toch maar niet doen scheelt een krat bier en een slof cigaretten in PH

bigfoot12345

Jammer dat er geen bank is die zowel in de fillipijnen als in belgie actief is dat je een rekening kan openen in de fillipijnen en dan eenmaal in belgie hier een filliaal kan binnenstappen om je geld af te halen.
Mijn vrouw denkt ook dat er een beperkt maximum bedrag is voor wat ze mogen meenemen naar het buitenland.

dolfijn76

Hi Bigfoot,

Het bedrag dat je max mag meenemen in cash is bij mijn weten 10000 euro (kan mis zijn he) maar kan mij nu niet direct voorstellen dat ze met zo'n bedrag naar België wil komen.  Of jij bent erin geslaagd een zeer rijke filipina aan de haak te slaan.  Nu ja alles is mogelijk he.  Waarschijnlijk kan jij hetzelfde doen met citybank maar in de omgekeerde richting. Of je verstuurd het geld via banco d'oro naar een rekening in België.  Wij doen dit altijd zo naar de Filippijnen en kan tot een max. van 2000 euro per maand. En transfert kost is 4 euro.

bigfoot12345

Mijn vrouwtje erfde enkele hectaren grond en zou deze eventueel nog verkopen voor ze naar belgie komt,vandaar mijn vraag.

gosternokke

nooit verkopen die grond tenzij je ernstig in financiele problemen zit, word alleen maar meer waard die grond.