Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

NBI clearance

Gestart door Joerie, donderdag 16 februari 2012, 10:16:01

Vorige topic - Volgende topic

Joerie

Heeft er iemand ervaring met het aanvragen van een NBI-clearance? Kheb gisteren mijn contract getekend bij mijn nieuwe werkgever, Logica. Maar tis toch wel een bureaucratie en papierwerk om hier te mogen werken. Een van de vereisten is een NBI-clearance. Nu ik weet wat het inhoudt en waar ge dat kunt krijgen, maar ik heb er niet teveel vertrouwen in dat het zo makkelijk zal gaan.
De Filippijnse overheidsdiensten hebben een barslechte reputatie. Zelfs de Filipino's hebben er een hekel aan, maar zoals gewoonlijk leggen die zich gewoon neer bij de gang van zaken.

Ik heb overigens de NBI-website gecheckt, maar ge vindt daar niks van nuttige info terug. Wel hoe ge een aanvraagformulier online kunt aanvragen, maar das niet van toepassing voor mij, want das volgens een apart betalingssysteem en ik heb daar geen toegang tot.

Kano

#1
In het  verleden heb ik wel eens een NBI clearance aangevraagd bij NBI hoofdkantoor in Manilla.  Dacht ik mijn paspoort moest laten zien en een kopie afleveren samen met aanvraagformulier, foto maken en vieze vingers krijgen. Een uur wachten, betalen en het was klaar.  Was wel in een apart kamertje herinner ik mij. In  Manila is het zo, dat als je eenmaal de NBI clearance van het hoofdkantoor hebt je voor updates naar kantoortjes in sommige malls kunt gaan. Wel heeeele lange rijgen soms, want de gewone werkers moeten regelmatig hun NBI clearance vernieuwen.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn