Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Customs broker

Gestart door ruff rider, dinsdag 17 april 2012, 11:04:16

Vorige topic - Volgende topic

ruff rider

 :hoedjeaf:

Heeft er iemand hier ervaring met een customs broker in de Filippijnen? Dus iemand die oa alle documenten inorde brengt bij het importeren van goederen.

greetz
Ruff Rider

vvjoris

Ben ik ook zeer in geintereesseerd...

Wat ik nu links en rechts lees is dat er precies geen lijn in te trekken is, officiële importtaxen op internet zijn de meest recente van 2006....zal wel niks meer van kloppen.
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Baron

 :hoedjeaf:

Ken er zelf geen, maar wil toch reageren.
Het makkelijkste is geld mee te nemen. Dus alles verkopen in Belgie.
Dat geldt zeker voor voertuigen.

Wat goed / overwegingswaardig is om mee te nemen is:
Ale keukengoed (als je een beetje op kwalteit staat) like Sabatier koksmessen en zo. Ales hier te krijgen maar duur.
Gereedschap is of slecht of in gelijke kwaliteit duurder.

TV's, laptops  en zo doen het wel in de PH. Zijn er ongeveer even duur.
Boeken, persoonlijke spullen en her-inneringen. Drogisterij artikelen en je medicijnen.
Kleding zeker als je een grote maat hebt.

Zelf zou ik verder niet zo gauw iets kunnen bedenken onder het kopje "verhuizen"
Wetend dat jij sowieso vaker terug zult vliegen naar Belgie ivm je "werk".

:daag: :daag:
ps misschien dat anderen nog wat weten of adviseren.
Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).

vvjoris


Dat geldt zeker voor voertuigen.
Heb ook gehoord dat ze daar enorm hoge importtarieven voor vragen

TV's, laptops  en zo doen het wel in de PH. Zijn er ongeveer even duur.
Indien je via London, UK vliegt, laptops en zo best daar kopen (20 % goedkoper dan in BE indien in promo gekocht)

medicijnen.
'goedkope' ook in UK kopen, kost daar practisch niks

Kleding zeker als je een grote maat hebt.
In Phills moet ik idd lang zoeken om mijn maat te vinden

Daarnaast: ik heb een ideetje om iets vanuit BE naar PH te importeren, in 'kleine' hoeveelheden om te proberen, maar als de business 'clickt' zou ik er na verloop van tijd (5 jaar of zo?) mijn hoofdactiviteit van maken. Probleem: ik kan nergens vinden wat voor importtarief ze zouden aanrekenen, dus kom ik ook niet te weten of het betaalbaar is voor Filipino's.... en is het onmogelijk een financieel plan te maken...
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Luke

Misschien had je did al gevonden:

http://www.freightnet.com/directory/p1/cPH/s23.htm

Je kan ook aan de BeNe shippingm'ij vragen wie hun contact in de Filipijnen is.

Luke

Citaat van: vvjoris op donderdag 19 april 2012, 02:50:23
Daarnaast: ik heb een ideetje om iets vanuit BE naar PH te importeren, in 'kleine' hoeveelheden om te proberen, maar als de business 'clickt' zou ik er na verloop van tijd (5 jaar of zo?) mijn hoofdactiviteit van maken. Probleem: ik kan nergens vinden wat voor importtarief ze zouden aanrekenen, dus kom ik ook niet te weten of het betaalbaar is voor Filipino's.... en is het onmogelijk een financieel plan te maken...

Het zal een beetje zoeken zijn:

http://www.tariffcommission.gov.ph/EO_574_annexes.htm

Met de hulp van deze website (waar bovenstaande link ook op te vinden is)

http://triviasofsubstance.blogspot.com/2010/08/philippines-customs-tax-calculator.html

vvjoris

Alleszins bedankt...ik heb al een adres van een broker in Cebu gevonden, ik zal daar eens naartoegaan hopelijk volgende maand....
Zal dan eens kijken op die andere sites...
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

a007esprit

Wel  denk dat  er over dit onderwerp veel dingen op het internet te vinden  zijn  en  allemaal spreken ze over een hele hoop problemen . Dus in 2010 heb ik dit dan maar zelf getracht .
1 20 ft  container naar manila , als returing Balik bayan .  Alles wat je kan indenken in de container , nieuwe badkamer , salon ....... enz . alles goed aangkomen , naar de dock geweest  met custom agent , die hebben de container open gedaan en even  vooraan tussen de rommel gezien.
dan 30000 pessos betaald aan de custom broker (deze word gebruikt door onze belgische shipping agent en werkt enkel voor deze firma , dit is aan te raden  het zo  te doen  en  zoek AUB niet naar een broker die iemand kent in de familie ... :floet:  want dan ben je zeker  :crazy:  maar wat ik  wil  zeggen is dat  alles zonder probleem is gegaan .
Heb weinig tijd deze morgen maar als jullie willen  kan ik  wel  wat meer info  posten met prijzen  ga terug  een container sturen  ., (heb ook een auto  opgestuurd als test , gaat ook zonder al te veel problemen als je je aan de regels houd en kan  vooraf berekend worden )
Allee nu aan het  werkt want hier zit een  opgejaagde belg .   :atyourservice:

ruff rider

 :hoedjeaf:

Bedankt voor deze zeer nuttige info.
@ Baron: Locaal kopen is niet altijd een optie, soms zijn er nu eenmaal dingen die in de Filippijnen niet te koop zijn.
@ a007esprit: laat maar komen die info, als je tijd hebt  :biggrinn:

greetz
Ruff Rider

a007esprit

Vandaag eindelijk wat tijd , voor de zaak ship ik vrij veel containers en dit is de prijs die ik nu betaal voor de filippijnen .

verschepingen naar Cebu, Filippijnen :

-          voor ongevaarlijke algemene goederen —

-          indien wagens dienen deze geladen te worden zonder batterijen en met lege tank -



Zeevracht Antwerpen — CEBU    : USD 1000.00 per 20ft

                                               : USD 1400.00 per 40ft

BAF/CAF/THC/ISPS/Suez/Aden inbegrepen.



B/L administratie                       : Euro     45.00 per B/L

Uitvoerdocumenten                    : Euro     50.00 per document — 1 douanecode — per bijkomende douanecode 10 Euro.



wekelijks een afvaart  met een transittijd van 45 dagen via Taiwan.

Tarieven geldig tot 30.05.2012.
WEL te laden  aan de dokken of voor de deur maar dan wel  ritje met de vrachtwagen  betalen  ongeveer 250euro in het antwerpse;best vragen  voor vrijdag avaond te leveren  dan kan je heel  het  weekend laden,anders heb je maar 2 uur , laatste keer via Manila nog 25000 pessos betaald voor te lossen  en  papierwerk  , wel oppassen 1 container per jaar als ballikbayan ,en  maar 1 auto in je leven tax vrij (maar zie de regeltjes in je vrouw haar balikbayan handbook!!!)


ruff rider

 :hoedjeaf:

Bedankt voor de info, staat met bookmark genoteerd.  :thumb:

greetz
Ruff Rider