Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Boot huren in de Filipijnen

Gestart door Mawibata, donderdag 13 september 2012, 12:44:39

Vorige topic - Volgende topic

gosternokke

Helaas Shando men banka ligt niet bij  100 islands.  Ik ben zelf voor medische reden in   :nederlandsevlag: nu , maar normaal ben ik in palawan, en doen we islandhopping in Greenislandbay. Leuk gebied nog onbekend bij toeristen, 20 eilandjes in greenislanbay, van klein tot groot, sommige met mangroves, andere met mooi wit zandstrand, mooie snorkelplekken

 

Hier de banca bij Reynard eiland , hier blijft bij laag water maar 1 tot 2 meter water staan, dus ook zeer geschikt voor kinderen om te snorkelen.

robert van dijck

Wanneer ben je terug in Palawan Gosternokke?

mvgr

Robert

gosternokke

Weet ik nog niet, maar  mijn zwager is daar nu voor de eilandhopping, die kan goed met die banca overweg, en weet de mooie plekken om te snorkelen. 




  Hier heeft ie een kleine taclobo te pakken, die als polutan gebruikt zal worden,   mijn beleid is eiegenlijk dat alles onaangeroerd blijft op de bodem , maar ja maak dat eens een filipino wijs   :biggrinn:

etsan

Hallo voeg me ook even bij het gesprek als dat oké is? Ik ga zelf 9 november voor het eerst naar de Filipijnen  :happy: ... een dag een boot huren lijkt me super...hoe gaat dat in zijn werk?

Groetjes

Kano

 :welcome: Etsan. Veel lees en schrijfplezier op het forum.  Hoe je een boot huurt  :confused2:  Gewoon door het betalen met pesos.  :biggrinn:  :Maar dat zal je wel niet bedoelen denk ik. Kun je je vraag verduidelijken?
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

etsan

Haha idd met pesos betalen...ik bedoel meer waar ik moet zijn...lokale mensen of via bedrijf? Gosternokke verhuurt zelf, maar dat lees ik hier. Hoe weet ik waar lokale mensen hun boot verhuren?

Rich

Citaat van: etsan op donderdag 18 oktober 2012, 13:00:51
Haha idd met pesos betalen...ik bedoel meer waar ik moet zijn...lokale mensen of via bedrijf? Gosternokke verhuurt zelf, maar dat lees ik hier. Hoe weet ik waar lokale mensen hun boot verhuren?



Ja ik zou eerst Gosternokke contacteren, of anders hier misschien?  http://royjen12.blogspot.be/
Rich de Nederbelg.

gosternokke

Citaat van: etsan op donderdag 18 oktober 2012, 13:00:51
Haha idd met pesos betalen...ik bedoel meer waar ik moet zijn...lokale mensen of via bedrijf? Gosternokke verhuurt zelf, maar dat lees ik hier. Hoe weet ik waar lokale mensen hun boot verhuren?



Alle strandresorts hebben wel een boot of banca die je kan huren, met crew.    Ben je niet in de buurt van een resort zijn locale vissers ook wel berijd hun boot voor een dagje te verhuren.

Meeste vissers lijden door steeds minder wordende vangsten een marginaal bestaan.   Dus ik denk dat velen wel een dagje met toeristen willen rondvaren.

etsan

Oké bedankt voor de info...ik heb geen vaste plek waar ik verblijf, dus de lokale vissers vragen...
Ik ben er maar 2 weken en van plan rond te trekken... en wil zeker gaan snorkelen...genoeg plekjes lijkt me...iemand nog tips waar mooi is en vooral wat ik verder nog moet zien in de Filipijnen? Of moet ik even een eigen topic starten om deze vragen te stellen?

Koen

Dag Etsan, welcome.

Alles hangt ervanaf waar je naartoe wil. Hou rekening met tijdsduur van de verplaatsingen, niet alles te eng inplannen. Een ferry kan bevoorbeeld wel eens niet uitvaren omdat ie pech heeft... oa. El Nido is mooi om te snorkelen, op Palawan is heel veel natuur, prachtig gewoon.

Dichter bij Manila (op zo'n 2 uur) vindt je Aniloa. Vanuit Batangas kan je de boot nemen, en op een uurtje zit je in Puerto Galera. Hier ben ik nog niet gaan snorkelen, maar volgend jaar ga ik daar waarschijnlijk een weekje duiken.

Dit jaar naar Cebu gevlogen. Wij verbleven op Mactan Island, en van daaruit gaan snorkelen in het Hilutungan Marine Sanctuary. Snorkelen moest gebeuren met reddingsvest om het koraal niet te beschadigen. Heel veel visjes daar gezien en ook vissen eten mogen geven... dat was een zeer leuke belevenis. Neem onderwatercameraatje mee! Een paar dagen later zijn we naar Bohol geweest, en hebben we  meer bepaald op Panglao Island verbleven. Van daaruit met kleine banca 's ochtends vroeg vertrokken om naar de dolfijnen gaan te kijken. Een andere dag zijn we gaan snorkelen in het beschermd gebied rond Balicasag Island. Daar is een grote zone afgebakend met boeien waar enkel mag gesnorkeld worden. Diepte is zo'n 3-4 aan de ene kant van de boei, aan de andere kant veel dieper (rif) maar hier mag men niet snorkelen. Er vaart een man mee met een bootje. Heel leuk om te snorkelen, zeker wanneer je in de afgrond kijkt naar de scholen vissen....

Koen