Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Boot huren in de Filipijnen

Gestart door Mawibata, donderdag 13 september 2012, 12:44:39

Vorige topic - Volgende topic

etsan

Hey koen...superbedankt voor alle tips...ga er zeker wat van proberen...palawan lijkt mij ook erg mooi...ja had begrepen dat reizen lang kan duren...heb ik nog een andere vraag...malariapillen worden aangeraden...is dat echt nodig?

Groetjes

Kano

Cebu, Bohol, Samar, Leyte, Masbate, Marinduque, Catanduanes en Benguet zijn praktisch malariavrij evenals de stedelijke gebieden. De malariamug is hoofdzakelijk aktief in de avond, 's-nachts en in de vroege morgen. Als je niet in de rimboe gaat als het donker is en je zorgt dat er geen muggen in je slaapkamer zijn of kunnen komen dan zou je wellicht zonder malaria tabletten kunnen.  Eventueel DEET of een muskietennet gebruiken.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Tinulang_Manok

Hier is het bijbehorende kaartje:


Ikzelf smeer mij eind van de middag en 's avonds in met OFF (lokaal verkrijgbaar), dat werkt in mijn geval goed, geen mug meer te zien in mijn buurt.
Amare et sapere vix deo conceditur

gosternokke

Is denk ik al een wat ouder kaartje , want ook Palawan is al malariavrij.


@ etsan, ik zou me niet al te veel zorgen maken over malaria, de medicijnen kunnen zeer ernstige bijwerkingen hebben, en mits je niet diep de jungle in gaat zou ik ze niet nemen.


En loop je malaria op dan is het goed te behandelen. zou me meer zorgen maken over dengue, er zijn regelmatig dengue uitbraken in   :smiley-philippines: .  En er zijn nog geen medicijnen voor behandeling, dus goed smeren en onder een klamboe slaper.

Tinulang_Manok

Ook daar is weer een (wellicht verouderd, ik weet het niet ???) kaartje van....

Goed smeren dus met de DEET of OFF :thumb:

Je kunt naar de ARMM gaan iom de dengue te vermijden, maar dan loop je weer kans op loodvergiftiging :shoot13lj7:

[expando]http://www.win2win.co.uk/file/Dengue-Fever.jpg[/expando]
Amare et sapere vix deo conceditur

Quezonboy

Citaat van: Tinulang_Manok op zaterdag 20 oktober 2012, 17:19:32
Ook daar is weer een (wellicht verouderd, ik weet het niet ???) kaartje van....

Goed smeren dus met de DEET of OFF :thumb:

Je kunt naar de ARMM gaan iom de dengue te vermijden, maar dan loop je weer kans op loodvergiftiging :shoot13lj7:

[expando]http://www.win2win.co.uk/file/Dengue-Fever.jpg[/expando]

Was de vrede dan niet getekend?! :denk: Je bent toch te kostbaar als westerling om loodvergiftiging op te lopen  :ripba8: :dagobertduck: :dollareyes:?

bananacreek

Citaat van: Quezonboy op zaterdag 20 oktober 2012, 20:59:05
Citaat van: Tinulang_Manok op zaterdag 20 oktober 2012, 17:19:32
Ook daar is weer een (wellicht verouderd, ik weet het niet ???) kaartje van....

Goed smeren dus met de DEET of OFF :thumb:

Je kunt naar de ARMM gaan iom de dengue te vermijden, maar dan loop je weer kans op loodvergiftiging :shoot13lj7:

[expando]http://www.win2win.co.uk/file/Dengue-Fever.jpg[/expando]

Was de vrede dan niet getekend?! :denk: Je bent toch te kostbaar als westerling om loodvergiftiging op te lopen  :ripba8: :dagobertduck: :dollareyes:?

Vrede in Mindanao is zeer............ ver weg

MILF en MNLF en Abu Sayaf en private armies in Maguindanao, NPA noem het maar op, die gaan elkaar straks bevechten.

etsan

hmmm...loodvergiftiging lijkt me erg onaangenaam  :happy2:
Het is wel mijn bedoeling om in ieder geval naar palawan te gaan. En of ik buiten de rimboe blijf, met mij weet je maar nooit :stomstomstom: :stomstomstom: wat er gebeurt ...Dus dan lijkt me toch wel beter om malariapillen te slikken. en dan maar hopen dat ik niet teveel last van bijwerkingen ga krijgen  :confused2:
Oke dus OFF is goed smeermiddel, een collega van vertelde dat ze deet mee had genomen van hier. Maar dat ze nog lek werd gestoken, toe heeft ze lokaal wat gekocht en het hielp direct....Is dat OFF makkelijk verkrijgbaar?

Tinulang_Manok

Citaat van: etsan op zondag 21 oktober 2012, 19:24:15
hmmm...loodvergiftiging lijkt me erg onaangenaam  :happy2:
Het is wel mijn bedoeling om in ieder geval naar palawan te gaan. En of ik buiten de rimboe blijf, met mij weet je maar nooit :stomstomstom: :stomstomstom: wat er gebeurt ...Dus dan lijkt me toch wel beter om malariapillen te slikken. en dan maar hopen dat ik niet teveel last van bijwerkingen ga krijgen  :confused2:
Oke dus OFF is goed smeermiddel, een collega van vertelde dat ze deet mee had genomen van hier. Maar dat ze nog lek werd gestoken, toe heeft ze lokaal wat gekocht en het hielp direct....Is dat OFF makkelijk verkrijgbaar?
OFF is algemeen verkrijgbaar in de :smiley-philippines:.
Amare et sapere vix deo conceditur

Luke

Citaat van: etsan op zondag 21 oktober 2012, 19:24:15
hmmm...loodvergiftiging lijkt me erg onaangenaam  :happy2:
Het is wel mijn bedoeling om in ieder geval naar palawan te gaan. En of ik buiten de rimboe blijf, met mij weet je maar nooit :stomstomstom: :stomstomstom: wat er gebeurt ...Dus dan lijkt me toch wel beter om malariapillen te slikken. en dan maar hopen dat ik niet teveel last van bijwerkingen ga krijgen  :confused2:
Oke dus OFF is goed smeermiddel, een collega van vertelde dat ze deet mee had genomen van hier. Maar dat ze nog lek werd gestoken, toe heeft ze lokaal wat gekocht en het hielp direct....Is dat OFF makkelijk verkrijgbaar?

Malaria-pillen maakt je NIET immuun voor malaria. het geeft alleen maar een verhoogde weerstand.
Zoals als gezegd zijn dengue epidemieën meer voorkomend de laatste tijd. Plus nog andere meer recentere (nieuwere) virus-epidemieën.
OFF lotion is een goed werkend middel. Koop het in de Filipijnen. Er bestaat ook een OFF spray dat reukloos is. Als je in de "jungle" wil rondlopen, bedek zoveel mogelijk je lichaam (lange mouwen, lange broek, etc.)