legaliseren van ons marriage certificate bij de Nederlandse ambassade in Manila

Gestart door PHwaarde, zondag 26 mei 2013, 08:23:03

Vorige topic - Volgende topic

PHwaarde

Ik ben in november 2012 in Manila voor de wet getrouwd met mijn Filippijnse vrouw. Nu heb ik na 6 maanden gewacht te hebben, eindelijk het marriage certificate ontvangen van het National Statistics Office (NSO). De volgende stap is het legaliseren van het document bij Department of Foreign Affairs (DFA). Dit kan per post. Daarna zal het document nog door de Nederlandse ambassade in Manila gelegaliseerd moeten worden. Hier heb ik een paar vragen over: Dien ik daar persoonlijk samen met mijn vrouw naar toe te gaan? Of mag mijn vrouw daar ook alleen naar toe gaan? Of kan het wellicht zelfs per post? Wat is de persoonlijk ervaring van diegenen die het bovengenoemde traject reeds doorlopen hebben?

Ik had reeds de volgende link gevonden http://philippines.nlembassy.org/services/consular-services/legalisation-of-documents

josv

Nee hoor, je hoeft er niet naar toe. Ikzelf heb het door een reisburo laten doen, geen probleem. Per post weet ik niet want er moet natuurlijk wel betaald worden. En vergeet haar geboortecertificaat niet. Heb je ook nodig om je huwelijk te laten registreren in Den Haag.
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

PHwaarde

Citaat van: josv op zondag 26 mei 2013, 09:01:46
Nee hoor, je hoeft er niet naar toe. Ikzelf heb het door een reisburo laten doen, geen probleem. Per post weet ik niet want er moet natuurlijk wel betaald worden. En vergeet haar geboortecertificaat niet. Heb je ook nodig om je huwelijk te laten registreren in Den Haag.

Wat bedoel je precies met "heb ik door een reisburo laten doen"? Hoe heb je dat dan precies gedaan?

Dus ik heb naast een gelegaliseerde huwelijksakte, ook een gelegaliseerd geboortecertificaat nodig van mijn vrouw, om ons huwelijk in Nederland te registreren?

Heb ik nog andere papieren van haar nodig om ons huwelijk in Nederland te registreren?

LMBen

Ik hab gewoon het hele zooitje met red ribbon opgestuurd naar den haag en per omkerende post werdt het weer netjes teruggestuurd
Maar ik woon natuurlijk hier en dan wordt je vanzelf ingeschreven in den haag
Na 8jaar philipijnen weer terug europa

josv

Citaat van: Benincebu op zondag 26 mei 2013, 10:41:27
Ik hab gewoon het hele zooitje met red ribbon opgestuurd naar den haag en per omkerende post werdt het weer netjes teruggestuurd
Maar ik woon natuurlijk hier en dan wordt je vanzelf ingeschreven in den haag

Effe lezen ouwe ;) ! Je hebt alles met die rooie linten eerst laten certificeren op de ambassade en TOEN pas naar Den Haag gestuurd.

@PHwaarde : een beetje groot reisburo in de PH kan dit soort dingen voor je regelen. Assistentie bij visum-aanvraag, nso-papieren, dfa certificatie en certificatie door de NL-ambassade. Tuurlijk kost het wat meer maar het kan je een hoop tijd, reizen en dus geld besparen.

6-7 jaar geleden wist mijn vrouw ( toenmalige vriendin ) van toeten nog blazen, nog steeds niet maar at terzijde  :happy2: . Haar 1e visum-aanvraag heeft ze dus via een reisburo gedaan die haar perfect geholpen hebben met alles ( papieren, afspraak op de ambassade etc. etc., behalve natuurlijk het intervieuw zelf. Vorig jaar zelf nog hun de nodige papieren laten regelen om ( zoals jij nu ) te laten registreren in Den Haag.
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

LMBen

Je heb een beetje gelijk JosV ik heb het zooitje afgegeven bij de consul in cebu en die heeft het verzonden, moest ongeveer 3euro op de rekening van het min van buitenlandse zaken storten om het retour te krijgen.

Je heb gelijk man ik wordt oud ( dat hoop ik tenminste) hehe
Na 8jaar philipijnen weer terug europa

PHwaarde

Citaat van: josv op maandag 27 mei 2013, 05:36:08
Citaat van: Benincebu op zondag 26 mei 2013, 10:41:27
Ik hab gewoon het hele zooitje met red ribbon opgestuurd naar den haag en per omkerende post werdt het weer netjes teruggestuurd
Maar ik woon natuurlijk hier en dan wordt je vanzelf ingeschreven in den haag

Effe lezen ouwe ;) ! Je hebt alles met die rooie linten eerst laten certificeren op de ambassade en TOEN pas naar Den Haag gestuurd.

@PHwaarde : een beetje groot reisburo in de PH kan dit soort dingen voor je regelen. Assistentie bij visum-aanvraag, nso-papieren, dfa certificatie en certificatie door de NL-ambassade. Tuurlijk kost het wat meer maar het kan je een hoop tijd, reizen en dus geld besparen.

6-7 jaar geleden wist mijn vrouw ( toenmalige vriendin ) van toeten nog blazen, nog steeds niet maar at terzijde  :happy2: . Haar 1e visum-aanvraag heeft ze dus via een reisburo gedaan die haar perfect geholpen hebben met alles ( papieren, afspraak op de ambassade etc. etc., behalve natuurlijk het intervieuw zelf. Vorig jaar zelf nog hun de nodige papieren laten regelen om ( zoals jij nu ) te laten registreren in Den Haag.

Bedankt voor je antwoord. Wat is bijvoorbeeld een groot betrouwbaar reisburo in de PH? Ik ben daar niet zo bekend mee. Normaliter regel ik alles zelf. Maar als zo'n bureau je een boel werk uit handen kan nemen.