Telefacts : 13 jaar later. Twee mannen die hun geluk zochten bij een Fillipijnse

Gestart door Mawibata, dinsdag 1 september 2009, 20:44:40

Vorige topic - Volgende topic

Mawibata



Telefacts : 13 jaar later. Twee mannen die hun geluk zochten bij een Fillipijnse



Pascal Villain wachtte in 1996 op zijn grote liefde uit de Filippijnen. Rose-Marie heette ze en de twee waren smoorverhaal. Klein detail: ze hadden elkaar nog nooit gezien, maar schreven brieven over en weer. 'Lieve Pascal', leest Pascal z'n brief voor: 'Ik wil met je trouwen omdat ik echt van je hou, ik heb geen slechte intenties en ik hoop dat je me gelooft'.


Pascal is op dat ogenblik 33 en al gescheiden van z'n eerste vrouw. In Vlaanderen vindt hij maar geen vrouw die bij hem past. 'Ik ben niet het uitgaanstype. Rose-Marie is voor mij de perfecte vrouw denkik. We spreken elkaar al aan als 'man en vrouw', maar eigenlijk heb ik haar nog nooit gezien', aldus Pascal. Zelfde verhaal bij Florent, een West-Vlaming van 60. 'Ik ben verliefd op Jessie, een Fillippijnse. Die vrouwen zijn niet zoals de Vlaamse vrouwen: over het algemeen zijn ze heel trouw en eerlijk, en sensueel. Enfin, dat heb ik toch van horen zeggen', vertelt Florent.


13 jaar later zoekt Telefacts de twee mannen opnieuw op. Ze zijn allebei getrouwd met hun exotische liefde. 'Ik heb Rose-Marie voor het eerst gezien, tijdens mijn eerste reis naar de Filippijnen. 10 dagen later zijn we daar getrouwd. Intussen wonen we al die tijd al in Vlaanderen en hebben we een zoon van 11', vertelt Pascal. Florent, 73 nu, is ook tevreden met zijn keuze. 'Vroeger had de vrouw eerbied voor de man. Nu is dat hier niet meer, maar Jessie kent dat principe wel: in de Filippijnen is het zoals vroeger hier. En dat vind ik prima', vertelt Florent.




In de tweede reportage volgt 'Telefacts' 'vrouwen op leeftijd' die op seksvakantie gaan naar de Dominicaanse Republiek. Ze zijn er één voor één gevallen voor de 'charmes' van hotelboys en animatoren. Joanne heeft een relatie met Spaghetti, een animator: 'Ik heb echt wel een boon voor hem. Hij is eigenlijk mijn vriendje. Ik probeer drie keer per jaar naar hier te komen om hem te zien.'


'Telefacts', woensdag 2 september om 22.05 uur op vtm.


  :link:




Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.