houten huis op de fils , voordelen en nadelen .

Gestart door klootzakken (voorheen Jens), dinsdag 19 oktober 2010, 20:08:06

Vorige topic - Volgende topic

gosternokke

Ik moet met schaamrood op de kaken bekennen dat in me eigen huis  in  :smiley-philippines: ook van die oubollige kleuren zitten ( gebouwd in 2008 )   :biggrinn:

Niet dat ik het zo mooi vond maar er was in Roxas gewoon geen   ,, normale ,,  kleur tegels te koop,  en aangezien ik geen tijd en zin had half  :smiley-philippines: af te zoeken naar moderne kleuren heb ik wat voorhanden was er in gezet.

Nieuwste mode in  :nederlandsevlag: zijn de supergrote wandtegels van maar liefst 30 bij 60 centimeter.

bananacreek

Citaat van: boldy op dinsdag  1 november 2011, 17:12:53
ziet er goed uit mister kloot  :thumb:  het zijn tog wel vakmensen daar als ik dat zo eens alemaal zie .  ik zat miss te vaak te denken die mensne daar kunnen niks maar dat moet ik zeker terug nemen

Ja, in principe kunnen ze het wel maar het gaat ook wel eens fout.......... :thumb:

Ze moesten de wc afvoer en de badkamer afvoer schijden en toen moesten er 6 tegels en beton worden weggehakt en later toen de zaak weer klaar was bleek dat het water VAN de strainer WEG liep in plaats van NAAR de strainer en toen werd er later hoogwaardige Nederlandse taal uitgesproken...... :jajaja: :jajaja:




bananacreek

Citaat van: gosternokke op woensdag  2 november 2011, 08:53:22
Ik moet met schaamrood op de kaken bekennen dat in me eigen huis  in  :smiley-philippines: ook van die oubollige kleuren zitten ( gebouwd in 2008 )   :biggrinn:

Niet dat ik het zo mooi vond maar er was in Roxas gewoon geen   ,, normale ,,  kleur tegels te koop,  en aangezien ik geen tijd en zin had half  :smiley-philippines: af te zoeken naar moderne kleuren heb ik wat voorhanden was er in gezet.

Nieuwste mode in  :nederlandsevlag: zijn de supergrote wandtegels van maar liefst 30 bij 60 centimeter.

Probleem was dat ik geen kleuren kon kiezen (waarschijnlijk nog steeds kleurenblind :negatief: :negatief:) maar er wel voorraad te koop was..... :negatief:

Maar de kleuren op de foto's zijn toch anders als in werkelijkheid dacht ik

30 x 60 cm heb ik hier nog niet gezien dacht ik, maar wel 60x60.....

bananacreek

Citaat van: Ifugao op woensdag  2 november 2011, 02:11:06
Mooi verslag Bananacreek! Ik zou ook wel wat van de rest van het huis en de bouw ervan willen zien.  :thumb:

Dank u... :hoedjeaf:

Maar dat is niet de wc van het huis maar naast de garage/werkplaats en dient als "NOOD-WC" want elke keer als ik moet opdraven dan zitten de dames daar weer een uur in en een kat in het nauw kan rare sprongen maken..... :jajaja: :jajaja: :lachen:

De wc staat achter de achterste aanhanger.......25 m verder aan de linkerkant.... :jajaja:



Tinulang_Manok

Citaat van: bananacreek op woensdag  2 november 2011, 13:43:08
Citaat van: boldy op dinsdag  1 november 2011, 17:12:53
ziet er goed uit mister kloot  :thumb:  het zijn tog wel vakmensen daar als ik dat zo eens alemaal zie .  ik zat miss te vaak te denken die mensne daar kunnen niks maar dat moet ik zeker terug nemen

Ja, in principe kunnen ze het wel maar het gaat ook wel eens fout.......... :thumb:

Ze moesten de wc afvoer en de badkamer afvoer schijden en toen moesten er 6 tegels en beton worden weggehakt en later toen de zaak weer klaar was bleek dat het water VAN de strainer WEG liep in plaats van NAAR de strainer en toen werd er later hoogwaardige Nederlandse taal uitgesproken...... :jajaja: :jajaja:
Probleem is volgens mij dat (sommige/veel) filippijnen de klus aanvliegen zonder bij de gevolgen van hun handelen na te denken. Ze zien stap A-B-C-D van de klus seperaat als hij opduikt, en dat A gevolgen heeft voor B staan ze niet bij stil (ik zie dat ook nogal eens bij mijn gewaardeerde asawa).

Voorbeeld: Mijn schoonvader en zwager hangen een door mij bij unitop gekochte plafondventitator op (mag ik niet doen, en het is ook te heet om iets te doen).
- er wordt een trap gehaald
- de dakconstructie is te hoog dus er is een tussenstukhout nodig
- een sport van de ladder wordt losgemaakt
- de plafondventilator wordt met een spijker voor eeuwig vast aan de sport gemept
- men beklimt de ladder (nu wat lastig klimmen) en mept de andere kant van het stuk hout vast aan de dakconstructie
- het stroomsnoer wordt naar de dichtsbijzijnde muur geleid
- de trap wordt weer weggebracht
- de muur blijkt niet voorzien van een stopcontact
- de trap wordt weer opgehaald
- het stroomsnoer wordt naar een muur, wel voorzien van stopcontact geleid
- de ventilator wordt getest, zonder succes
- het de stekker wordt in het stopcontact gestopt
- de ventilator wordt getest, met succes
- we drinken een smb onder het genot van een verkoelend windje, tevreden over het bereikte succes  :thumb:
Amare et sapere vix deo conceditur

Ketelbinkie

Lijkt een beetje op: de gebroeders bever "kunst & vliegwerk" uit de Fabeltjeskrant. :lachen: :lachen:

Tinulang_Manok

Ik dacht laat ik maar eens niet de betweterige blanke uithangen, ze krijgen het vast uiteindelijk wel voor elkaar, en dat klopt  :thumb:
Amare et sapere vix deo conceditur

bananacreek

Mijn eerste vrouw wilde een varken houden en daar moest dan een varkenshok voor gebouwd worden


Ze bracht een oude man uit Bacong en die begon te bouwen en op een gegeven moment moest ik mij ex erbij halen om haar de man wijs te laten maken dat er een 3x3 lumber in een hoek van 80 graden stond en niet zogezegd "in het lood"
Daar heb je in principe helemaal geen waterpas voor nodig omdat je oog vaak als waterpas kan dienen.

De man wilde dat niet aannemen en ik zei tegen mijn ex: "He leaves or I leave" ... :thumb: :thumb:

Resultaat: " I left"....... :negatief: :negatief: :negatief:

Ifugao

Nu we het toch over houtbouw hebben: Ik heb ook ooit eens een varkenshok gebouwd voor mijn eerste (ex) vrouw. Dat ging goed totdat ze besefte dat ze er zelf in moest. (ik ben inmiddels genezen van mijn verwondingen)  :happy:

Ketelbinkie

Citaat van: Ifugao op vrijdag  4 november 2011, 01:34:33
Nu we het toch over houtbouw hebben: Ik heb ook ooit eens een varkenshok gebouwd voor mijn eerste (ex) vrouw. Dat ging goed totdat ze besefte dat ze er zelf in moest. (ik ben inmiddels genezen van mijn verwondingen)  :happy:
Dat komt natuurlijk omdat je "down under" woont. Op de  :smiley-philippines: zullen ze daar misschien niet zo'n probleem van maken.