Omgang met familie van mijn assawa kan uitlopen op ergenissen.Wie herkent dit?

Gestart door her, maandag 25 februari 2013, 21:00:19

Vorige topic - Volgende topic

Digos


Goeie tip.......woon of huur op een ander eiland  :thumb:

In  :eu: is het niet anders hoor als je te dicht bij elkander woont.
LIVE ONCE - LIVE IT

vvjoris

Citaat van: Kano op dinsdag 26 februari 2013, 10:48:33
Het is niet te hopen maar de "enorme afstand" van 10-15 km is waarschijnlijk te klein om de familie ervan te weerhouden om zo nu en dan toch ongevraagd op bezoek te komen.

Afspraak is al gemaakt dat ze moeten verwittigen, of we nu naast de deur wonen of 'ver'.

Vraag is of ze zich aan de afspraak houden, zoniet moeten we misschien juist 'weg' als ze ongevraagd komen.
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

LMBen

Het eerste wat mijn schoonvader en moeder wilde, is dat wij minimaal 3 uur reizen van hun af gingen wonen.
Ben achteraf heel blij met dat advies.
Voor de rest nooit last gehad gelukkig.
Eens per jaar komen ze hier in cebu uit cdo voor een week vacantie, op mijn kosten.
En eens per jaar met allerheiligen gaan wij naar cdo en slaapt haar directe fam, broertjes en zuster bij ons in het resort in opol is maar 3 nachtjes moet kunnen, en is op loopafstand van hun huis.( op de hoek).
Na 8jaar philipijnen weer terug europa

Kano

Een afstand van minimaal drie uur reizen is mooi. Meestal neemt men dan niet het risico onaangekondigd op bezoek te gaan en dan niemand thuis te vinden.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Deep Throat

Citaat van: vvjoris op dinsdag 26 februari 2013, 10:02:38
Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op maandag 25 februari 2013, 21:36:47
Citaat van: her op maandag 25 februari 2013, 21:00:19
Wie herkend dit soort situaties?
Geweldig her, ik lig helemaal dubbel. Heel herkenbaar als je niet voorbereid bent of nieuw bent in dit soort situaties. En ook bedankt voor je eerlijkheid, ja ik heb het wel een paar keer gezien.


Ik lig helemaal niet dubbel. Ik heb het ook meegemaakt, vooral de derde keer dat ik ginder was, al was het niet in die mate.

Bij mij was het dan eerder dat Janice 'thuis' verbleef, terwijl ik alleen in ons appartement zat. ze probeerde dat dan te compenseren door de laatste vijf dagen dat ik er was 100 % van de tijd met mij door te brengen, en toen moest ik natuurlijk al de gemiste sex ook inhalen, wat zij gelukkig ook plezant vond.... :jajaja: :thumb: :happy:

Ondertussen, zoveel ruzies later, en met een uitleg mijnentwege die ik met erg veel moeite aan haar verstand kon brengen, is ze helemaal omgedraaid, en vraagt ze zelfs naar een huisje voor onszelf, omdat ik toch meer tijd ga doorbrengen in de  :smiley-philippines:, en dat ze echt wel een gezinnetje samen met mij en haar zoon wil. Ik heb dit echter al geregeld, voordat ze dat vroeg, ik betaal zelfs vandaag mijn eerste huur voor de maand maart, hoewel ik er pas zal zijn op 20 april. Janice weet dit nog niet, ik wil het nog niet zeggen omdat het toch (in haar ogen) enorm ver (10 - 15 km) van haar thuis is. Dat zal nog wel een discussietje opleveren eens ik daar ben.

Nu weet ze wel dat ik eigenlijk graag heb dat de familie langskomt, maar van blijven slapen of verblijven in 'mijn' huis is geen sprake, de 'huisbaas' (ook een forumlid) wil dit niet, dus daarin komen we alvast heel goed overeen, en ik heb een heel goed argument om niemand te laten overnachten.

Hoe Gosternokke (wie betaalt, bepaald) en Ronny (Asawa jiest voor mij, dus luistert ze naar mij en niet naar haar moeder) het opgelost hebben is de enige manier die werkt. Ik heb ook, in een van de periodes dat ik alleen zat in het appartement op een bepaals moment gezegd:  "je komt nu, en nu direct, of je moet nooit meer komen", en ineens waren alle smoezen om niet te komen verdwenen en binnen het uur stond ze daar. Transport was geen probleem, taxi koste tussen 175 en 225 pesos, afhankelijk van traffic.

Nu heeft ze het in ieder geval begrepen, ze gaat er ook voor om samen met mij een toekomst te bouwen, althans in woorden op de chat, wat het in realiteit zal worden is nog 'Let's see', voor mij dan, maar ik zal het wel heel snel weten. Ik hou van haar, ik wil bij haar zijn, maar niet met de hele tijd de familie erbij, of met haar het grootste deel van de tijd bij haar familie, een relatie op die manier is niet vol te houden....

Ach het is wel komisch eigenlijk, tegenwoordig heb ik het gelukkig redelijk onder controle, maar soms gaat het toch wel eens fout, ik voorspel nu weer op een dag bijna 4 weken vanaf nu.

En ik doe blijkbaar toch iets verkeerd, want mijn vrouw luistert niet naar mij, overigens ook niet naar haar moeder. De directe familie luistert wel naar haar en ze doen net of ze naar mij luisteren maar ik denk vaak ene oor in, omgedraaid en andere oor uit. Dit gezien het resultaat op korte termijn.
Ik luister ook niet naar mijn vrouw in de geest van doen wat ik zeg. Er is overleg maar eigenlijk zijn de onderwerpen waar we wat over te zeggen hebben automatisch geregeld. Bij de overlap geldt de wet van Gosternokke. Misschien dat ze daarom wel wil blijven werken, ik weet het niet.

gosternokke

Citaat van: Kano op dinsdag 26 februari 2013, 12:47:38
Een afstand van minimaal drie uur reizen is mooi. Meestal neemt men dan niet het risico onaangekondigd op bezoek te gaan en dan niemand thuis te vinden.



Mwah, tis geen garantie , ook al zit je nog zo ver van familie af.  Afstand houd ze niet tegen.     In 2008 kwam er een oom van men vrouw onaangekondigd vanuit Mindanao helamaal naar palawan toe.   Reden : hij had ons zo lang niet gezien. ja men hoela.

na een paar dagen kwam ik er dus achter dat ie notabene geld had geleend om te kunnen reizen.    En of ik de reis en terugreis maar effen wilde betalen.  Niet dus.

  gelijk aan het werk gezet voor 300 peso per dag, het gangbare salaris in Palawan.   na een paar dagen ging die al piepen dat ie het zo zwaar had.  Zo leren het wel af

  Doe je het niet op zo een manier,  dat kan je er meer verwachten die dat flikken 

her

Ik denk dat de beste afstand zo rond de 13.000 km is. Dit is de afstand Nederland of België naar de Filipijnen hihi. Ze zullen het uit hun hoofd halen om ongevraagd langs te komen. Overigens heb ik een hele Lieve hartelijke schoon Fam. hoor.

Ronny55

Tja geluk moet je een beetje hebben
Heb een  :belgiesmiley: vriend in Bacolod, die zegt me altijd : Met mijn schoonmoeder dat is een engel.......Ik zeg: dan heb je geluk , die van mij die leeft nog.  :jajaja:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Rich

Mijn schoonouders wonen op het eiland Masbate en mijn vrouw woonde in Lapulapu/Cebu.

Ik heb haar ouders 2 x bezocht en het zijn hele lieve mensen en niet opdringerig of wat dan ook.
Het lijkt me verschrikkelijk als je zoals in vele verhalen hoort, dat familieleden de deur ongevraagd platlopen. Mijn vrouw zou dat ook niet willen overigens.
Rich de Nederbelg.

gosternokke

Ja kijk  Rich dan heb je gelijk een heel andere situatie, als je vrouw  of vriendin al zelfstandig woont, en op behoorlijke afstand van haar ouders.   Maar woont je vriendin nog bij haar ouders en is dan ook nog  niet   gewend  tegen te sputteren , ja dan kan het toch gaan botsen.

Denk dat je het vooral in het begin van een relatie maar op de koop toe moet nemen, dat de hele familie op je lip hangt.    je bent als buitenlander toch een soort bezienswaardigheid.  Ik wel tenminste , men schoonouders hadden nog nooit een buitenlander gezien, laat staan mee gepraat.