Omgang met familie van mijn assawa kan uitlopen op ergenissen.Wie herkent dit?

Gestart door her, maandag 25 februari 2013, 21:00:19

Vorige topic - Volgende topic

klootzakken (voorheen Jens)

Rich heeft een lot uit de loterij [houden zo Rich  :thumb:] voor de rest allemaal zeer herkenbaar.

ik kan er wel een boek over schrijven [Ergernissen op de fils] en ja hoor, op het laatst is het verre van leuk. maar goed ander land ander verstand niet waar . alleen de brutaliteit van die klanten daar wen ik nooit aan . voor de rest heb ik een super lieve schoon fam,
kost een paar centen maar dan heb je ook wat  :lachen:.

:welcome: TO THE PHILPPINES

gr jens.......
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Baron

 :hoedjeaf:


Je moet al heel lomp en duidelijk zeggen dat je je rust wilt hebbeb en geen niet aangemeld bezoek wilt.

Heb je een vriendin die daar niet of nog niet mee om kan gaan dan kan misschien helpen:

Kies of je met mij of met je moeder wilt trouwen.

Ook bij vrienden in NL, de vrouw was altijd bij haar familie in dezelfde stad. Tot de laatst mogelijke seconde. En zoals velen was de man veel ouder dan zijn vrouw, dus hij was om 3 uur 's nachts moe en zij kon maar niet genoeg krijgen van de Filipijnse gezelligheid en karaoke met haar nichtjes en tantes.
Tot ie zei ik ga nu naar huis, als je niet mee komt zet ik je koffers gepakt voor de deur.

En denk eraan , zo gaat het in de PH ook, en nog veel harder !! Zwanger, zo gauw als het te zien is aan een dikkere buik is meneer vaak al weg.
Ben je niet zo dan ben je een softie en dan lopen ze over je heen. Want sociaal zijn ze alleen naar zichzelf en hun naaste familie. En of JIJ daar bij hoort

En wie denkt dat ik dit schrijf uit frustratie, dit probleem van niet verttrekkende familie heb ik niet.
Toen bij ons de eerste keren de boel vol zat  stond ik na 2 uurtjes op en trok mijn broek uit en zei zo, het is bedtijd, gaan jullie nog !?
De tweede keer zei ik na paar uurtjes: kom, we gaan gezellig wat wandelen allemaal, de hele dag dat liggen. Men was geschokt! Bewegen, bah. Meteen vertrokken er al 14. Buiten gekomen 30 mtr gelopen en toen gezegd: wij gaan naar huis en jullie kunnen dan heel makkelijk hier de jeepney nemen. Toen omgedraaid en de andere 34 gewoon laten staan. Een wilde wel nog geld voor de terugweg. Heb 20 peso gegeven voor de reis en toen nog eens 20 en gezegd: als je belooft dat je nooit meer komt.

Wie nu denkt of bang is dat zijn "lief" hem gaat lopen, echt niet hoor. Niet in de PH, misschien wel in NL of Belgie, als ze alles geregeld hebben en weten dat ze in het land, met uitkering nog wel, kunnen blijven.
Ik ben tevreden en gelukkig met mijn bijna 60 jarige asawa maar krijg nog IEDERE dag huwelijksaanzoeken van 22 jarigen.

IK hoop dat dit woord niet te erg is voor dit forum, maar is zou bijna zeggen: ANGSTPIEMELS die dit gedrag van vriendin en / of familie pikken of je hebt absoluut niet door hoe het in de PH werkt. IN Tagalisch: tzie  puti gino-o asawa is tzie asawa bossy araw araw from omaga till gabi in tzie bahay.
Vrij vertaald: de blanke meneer echtgenoot is altijd de baas in huis.

:lachen: :lachen: :lachen: :lachen:

Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).

huisman45

Citaat van: Baron op donderdag 28 februari 2013, 01:01:26
:hoedjeaf:


Je moet al heel lomp en duidelijk zeggen dat je je rust wilt hebbeb en geen niet aangemeld bezoek wilt.

Heb je een vriendin die daar niet of nog niet mee om kan gaan dan kan misschien helpen:

Kies of je met mij of met je moeder wilt trouwen.

Ook bij vrienden in NL, de vrouw was altijd bij haar familie in dezelfde stad. Tot de laatst mogelijke seconde. En zoals velen was de man veel ouder dan zijn vrouw, dus hij was om 3 uur 's nachts moe en zij kon maar niet genoeg krijgen van de Filipijnse gezelligheid en karaoke met haar nichtjes en tantes.
Tot ie zei ik ga nu naar huis, als je niet mee komt zet ik je koffers gepakt voor de deur.

En denk eraan , zo gaat het in de PH ook, en nog veel harder !! Zwanger, zo gauw als het te zien is aan een dikkere buik is meneer vaak al weg.
Ben je niet zo dan ben je een softie en dan lopen ze over je heen. Want sociaal zijn ze alleen naar zichzelf en hun naaste familie. En of JIJ daar bij hoort

En wie denkt dat ik dit schrijf uit frustratie, dit probleem van niet verttrekkende familie heb ik niet.
Toen bij ons de eerste keren de boel vol zat  stond ik na 2 uurtjes op en trok mijn broek uit en zei zo, het is bedtijd, gaan jullie nog !?
De tweede keer zei ik na paar uurtjes: kom, we gaan gezellig wat wandelen allemaal, de hele dag dat liggen. Men was geschokt! Bewegen, bah. Meteen vertrokken er al 14. Buiten gekomen 30 mtr gelopen en toen gezegd: wij gaan naar huis en jullie kunnen dan heel makkelijk hier de jeepney nemen. Toen omgedraaid en de andere 34 gewoon laten staan. Een wilde wel nog geld voor de terugweg. Heb 20 peso gegeven voor de reis en toen nog eens 20 en gezegd: als je belooft dat je nooit meer komt.

Wie nu denkt of bang is dat zijn "lief" hem gaat lopen, echt niet hoor. Niet in de PH, misschien wel in NL of Belgie, als ze alles geregeld hebben en weten dat ze in het land, met uitkering nog wel, kunnen blijven.
Ik ben tevreden en gelukkig met mijn bijna 60 jarige asawa maar krijg nog IEDERE dag huwelijksaanzoeken van 22 jarigen.

IK hoop dat dit woord niet te erg is voor dit forum, maar is zou bijna zeggen: ANGSTPIEMELS die dit gedrag van vriendin en / of familie pikken of je hebt absoluut niet door hoe het in de PH werkt. IN Tagalisch: tzie  puti gino-o asawa is tzie asawa bossy araw araw from omaga till gabi in tzie bahay.
Vrij vertaald: de blanke meneer echtgenoot is altijd de baas in huis.

:lachen: :lachen: :lachen: :lachen:




Ben blij Baron dat ik niet de enige ben die zo denkt ,maar voor de gene die gewoon getrouwd is en in NL of B woont kost het veel geld als ze dat doen maar dat is hun probleem. :lachen: :jajaja: :jajaja:
Hier adem ik vrij en ben gelukkig

Ronny55

Citaat van: Baron op donderdag 28 februari 2013, 01:01:26
Toen bij ons de eerste keren de boel vol zat  stond ik na 2 uurtjes op en trok mijn broek uit en zei zo, het is bedtijd, gaan jullie nog !?
Wat nog goed werkt...Misschien niet de eerste keer want ze snappen het niet zo snel
"Hoe ziet het uit schatje, gaan we slapen? Dan kunnen de mensen naar huis gaan".
Meteen algemeen gelach, na 10 min was er toch een slimmerd die het gesnapt had....Ze voelde zich beledigd komen nu veeeeel minder....Snik snik... :happy:  :happy:  :happy:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

froggy007

Zeg je nu dat een filippijnse haar westerse vriend nooit, maar dan ook nooit zal laten lopen zolang ze in de Phi is?
Is dat geen enorme veralgemening?
Dus ruzies, argumenten, het maakt eigenlijk allemaal niet uit. De partner is de baas, whatever happens?

Ronny55

Citaat van: froggy007 op vrijdag  1 maart 2013, 05:52:29
Zeg je nu dat een filippijnse haar westerse vriend nooit, maar dan ook nooit zal laten lopen zolang ze in de Phi is?
Is dat geen enorme veralgemening?
Dus ruzies, argumenten, het maakt eigenlijk allemaal niet uit. De partner is de baas, whatever happens?
Nooit is lang he ....Dat zou ik niet durven zeggen.

Maar een feit is ,de wetgeving in  :belgiesmiley: is wel zo dat het van de "broodwinner" niet meer zo afhankelijk is.....Voor ik hier eenhoop commentaar op krijg wil ik wel zeggen ,maar goed ook...50 jaar geleden was dat anders....Vrouw aan de haard kinderen aan ieder been hangen. Dat is nu wel heel anders , en ook de wetgeving is veranderd , alhoewel dat niet het voornaamste is.

Als je dat dan met de  :smiley-philippines: vergelijkt, dan weet je zo dat het hier effe anders is, nog erger dan 50 jaar geleden in  :belgiesmiley: . Hier hebben ze helemaal geen keuze of maar enkelingen.
Dan wil ik het er niet over hebben dat je hier niet kan "scheiden" hoewel effe gewoon doen ,"annulatie" is percies hetzelfde.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

stijn54

Deze week was de eerste verjaardag van het overlijden van de vader van mijn vriendin. Varken, veel eten en veel drank voorhanden. Kostprijs rond de 10.ooo pesos. Ik ben daar voor 5.000 peos in tegemoetgekomen. Wat was mijn verbazing groot toen wij naar het kerkhof gingen slecht  1 broer was aanwezig maar voor het eten zeker 50 man. De volgende dag slecht nieuws omdat een zuster van haar moeder is opgenomen in hospitaal. Mijn vraagt mijn hulp maar ik heb geweigerd omdat ik niet de ganse familie kan helpen. Ik vind in de Filippijnen het toch moeilijker om met je partner samen te leven gezien de familie problemen.

gosternokke

Verjaardag   van het overlijden ?   :weetikniet:     Wie haalt het in zijn hoofd zo iets te gaan vieren.      :weetikniet:     Als je zo iemand wil gedenken hou dan een vastendag, dus zonder eten en drinken, de hele dag bij iemand graf doorbrengen.   Maar je gaat toch niet iemand sterfdag vieren,  of heeft de overleden zoveel geld nagelaten, dat ze er nou nog van kunnen feesten ?

Ronny55

Citaat van: gosternokke op vrijdag  1 maart 2013, 09:29:59
Verjaardag   van het overlijden ?   :weetikniet:     Wie haalt het in zijn hoofd zo iets te gaan vieren.      :weetikniet:     Als je zo iemand wil gedenken hou dan een vastendag, dus zonder eten en drinken, de hele dag bij iemand graf doorbrengen.   Maar je gaat toch niet iemand sterfdag vieren,  of heeft de overleden zoveel geld nagelaten, dat ze er nou nog van kunnen feesten ?
Tja , dat is hier zo , haar vader is nu 20 jaar dood , maar ieder jaar herdenkings(feest).....Maar niet op mijn kosten , ieder brengt zelf wat eten mee.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

gosternokke

Ik snap het nog steeds niet, waarom zijn ze dan zo blij met het overlijden van dierbaren  ?