Omgang met familie van mijn assawa kan uitlopen op ergenissen.Wie herkent dit?

Gestart door her, maandag 25 februari 2013, 21:00:19

Vorige topic - Volgende topic

lorre_love_10

Her,

Ik had ook zo een (lastige) schoonmoeder, die dan ook nog eens vriendinnen mee neemde naar waar we gingen.
Of als het bijna lunch was kwam ze daar aan bij het resort met een hoop vriendinnen en verre familie.
K'heb dan maar mijn sponsering beginnen verlagen en beginnen een resort te boeken een paar eilandjes verder.
Op die manier hadden we tenminste tijd voor ons alleen en kon SchoonMama niet achter komen wegens not enough budget.
Moet wel toegeven dat toen we het huwelijk hebben vastgelegt ze ons veel minder heeft lastig gevallen.
En zelfs in Cebu liet ze ons onze eigen gang gaan.

Veel sterkte  :lachen:

her

volgende keer ga ik gewoon een paar vaste dagen( ongeveer 3 dagen achter elkaar) naar mijn schoon familie.Daarna lekker naar een  ver afgelegen eiland en geen gezeur aan de deur.
Nee sorry dat klinkt onhartelijk.Maar ik bedoel dat ik duidelijkheid wel heel prettig vindt.Ik stel privacy op prijs.

Digos

CitaatMaar ik bedoel dat ik duidelijkheid wel heel prettig vindt.Ik stel privacy op prijs.

Is een moeilijk punt.......privacy zoals bij ons zit niet in hun genen.....jammer!!
LIVE ONCE - LIVE IT

Ronny55

Het is een prachtig Topic, je schoonfamilie eens goed te kunnen afkakken voor de ellende die ze u door de jaren bezorgt hebben.....Heerlijke uitlaatklep.
Nu kan ik er mee  :lachen:  maar in de beginfase wel moeten "vechten" voor mijn privatie.
Uiteraard wist ik wel dat ik daar niet allen zat met dat probleem. Moet wel zeggen dat ik het aangenaam vind dat ik niet de enige ben die op een harde manier voor zijn privatie gegaan is en ook aan het profiteren een einde gemaakt heeft.  
Denk wel dat dit topic velen een hart onder de riem steekt......Mij in ieder geval, het geeft me een gevoel dat ik niet alleen was met dat probleem.  :happy: :happy: :happy:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

yepyep

Over het algemeen heb ik een goed contact met mijn schoonfamilie. Ik zie ze ook regelmatig en kan er heen wanneer ik wil. Mijn schoonvader ligt helaas veel op bed i.v.m. diabetes, maar mijn schoonmoeder die is nog goed ter been.

Het enige nadeel is dat mijn vrouw alles voor haar ouders doet. Zij is ook nog de enige waar de ouders veel op terugvallen (vooral de moeder). De ouders waren vroeger altijd druk in de weer met werk en het lijkt er op dat ze dat nu wil goed maken door zich nog alsnog bezig te houden met de opvoeding van mijn vrouw. Het is allemaal goed bedoeld, maar wel irritant nu dat ze reeds de 35 is gepasseerd. Voorbeeld: de moeder is een gezondheidsfreak en wil dat mijn asawa haar ontbijt neemt in de ochtend. Daarvoor hangt ze af en toe aan de telefoon rond 7 uur om te vragen of ze al wakker is en haar ontbijt heeft gegeten. Verder wordt mijn vrouw ook vaak geclaimd door mijn schoonmoeder...

Enfin, het is te overzien, maar best vervelend soms. Overigens is het een schat van een mens, dat wel. Ze bedoeld het allemaal goed denk ik maar.

Ronny55

Citaat van: yepyep op zaterdag  2 maart 2013, 02:13:29
Over het algemeen heb ik een goed contact met mijn schoonfamilie. Ik zie ze ook regelmatig en kan er heen wanneer ik wil. Mijn schoonvader ligt helaas veel op bed i.v.m. diabetes, maar mijn schoonmoeder die is nog goed ter been.

Het enige nadeel is dat mijn vrouw alles voor haar ouders doet. Zij is ook nog de enige waar de ouders veel op terugvallen (vooral de moeder). De ouders waren vroeger altijd druk in de weer met werk en het lijkt er op dat ze dat nu wil goed maken door zich nog alsnog bezig te houden met de opvoeding van mijn vrouw. Het is allemaal goed bedoeld, maar wel irritant nu dat ze reeds de 35 is gepasseerd. Voorbeeld: de moeder is een gezondheidsfreak en wil dat mijn asawa haar ontbijt neemt in de ochtend. Daarvoor hangt ze af en toe aan de telefoon rond 7 uur om te vragen of ze al wakker is en haar ontbijt heeft gegeten. Verder wordt mijn vrouw ook vaak geclaimd door mijn schoonmoeder...

Enfin, het is te overzien, maar best vervelend soms. Overigens is het een schat van een mens, dat wel. Ze bedoeld het allemaal goed denk ik maar.
Dat is wel een heel ander verhaal, groot verschil met profiteren, dit is noozaak. Mijn asawa zorgt ook voor haar moeder, maar daar chippen haar broes en zussen(ze hebben allemaal werk) ook in. Weliswaar minder maar toch samen voor 50% en de ander 50% doet mijn asawa dan maar . Wat betreft het profiteren is mijn asawa veel meer "koriput" dan ik. Heb ooit haar broer geld gegeven voor een brommer te kopen zonder haar te vertellen . Toen ze eens zag dat hij mij een deel terugbetaalde is er wel een "Hartig" woordje gepraat. De afspraak was nl, er wordt enkel gegeven voor echt dringende gevallen, dat was niet dringend . Hij moest iedere dag om 5 uur opstaan voor om 8 uur op zijn werk te zijn ...met de motto 30min en veel beter koop....Volledig terugbetaald intussen en heb er een vriend voor het leven door.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

josv

Citaat van: Ronny55 op zaterdag  2 maart 2013, 01:59:03
Het is een prachtig Topic, je schoonfamilie eens goed te kunnen afkakken voor de ellende die ze u door de jaren bezorgt hebben.....Heerlijke uitlaatklep.


Zeker weten, alhoewel ik daar door de houding van m'n vrouw weinig last van heb/had. Die had namelijk al als "oudste" 3 gezinnen ong. 15jr onderdak verleend. Ze heeft dus voor ons trouwen tegen iedereen gezegd : ga nu maar voor jezelf zorgen en is verhuisd. Behalve degene die nu voor ons werk zie ik ze niet meer.

Nog eentje ter bemoediging van de topic-starter : Paar jaar geleden was er hier een Nederlander die z'n "vriendin" op kwam zoeken. Na 3 dagen kwam ie weer een biertje drinken en vroeg me hoogst verontwaardigd : is het normaal dat als ik 'n paar boodschappen doe in de supermarkt, de hele "familie" achter me aanloopt met een eigen volle kar en IK mag betalen ? ? ( had ie nl. wel gedaan ). Sorry maar dan lig ik in een deuk van het lachen   :lachen: :lachen:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

huisman45

Citaat van: gosternokke op vrijdag  1 maart 2013, 16:59:24
Wees gerust, niemand gaat er met 10 % van men inkomen aan de haal    :lachen:  ( en ook dat van men vrouw niet )  uitgezonderd de belastingdienst dan   :negatief:

Maar tis wel een heel hardnekkig gerucht , dat van die 10 %.    maar dat zijn  de Mormonen waar je 10% moet afdragen

Kijk je moet niet zeuren over je belastingen als je door die belastingen ook je inkomen hebt. :floet: :floet: :neeneenee:
Hier adem ik vrij en ben gelukkig

stijn54

Om de problemen met de familie te vermijden verkies ik mijn partner in Belgie te hebben tenzij ik veel geld zou hebben.

O.B.Bommel

Citaat van: gosternokke op vrijdag  1 maart 2013, 13:42:55
Citaat van: josv op vrijdag  1 maart 2013, 10:11:17
Citaat van: gosternokke op vrijdag  1 maart 2013, 09:29:59
Verjaardag   van het overlijden ?   :weetikniet:     Wie haalt het in zijn hoofd zo iets te gaan vieren.      :weetikniet:     Als je zo iemand wil gedenken hou dan een vastendag, dus zonder eten en drinken, de hele dag bij iemand graf doorbrengen.   Maar je gaat toch niet iemand sterfdag vieren,  of heeft de overleden zoveel geld nagelaten, dat ze er nou nog van kunnen feesten ?

Ik dacht toch echt dat jij al een tijdje met een pinay getrouwd was. Komt dit je echt niet bekent voor ?


 Nee,  het zegt me niks dit soort rare dingen. Maar denk dat het alleen iets van katholieken is   :weetikniet:   En men vrouw is niet Katholiek, en ook nooit geweest trouwens.   Wel heel anti-katholiek maar dat terzijde.


 Ik kom zelf oorspronkelijk uit een streng protestants gezin, en daar deed men ook niet aan deze onzin.    Ik weet nog dat men opa en oma werden begraven, dat was de enige keer dat men ouders naar het graf gingen en daarna  NOOIT meer.  

En ik weet nog dat ze ongeveer 20 jaar later een brief van de gemeente kregen, dat het graf verzakt was, en ook toen gingen ze er niet kijken.     Ze lieten een aanemer de boel recht zetten en verder niks.  Was zeker bij protestanten  ,, not done ,, om  overledenen te bezoeken.  
Ik was ook niet zo bekend met religies, ik werd zo niet opgevoed. Heb de kennis daarover mezelf eigen moeten maken (al geloof je zelf niet je moet er nu eenmaal wat van weten) hoewel mijn moeder in naam een soort van hervormd was.

Ik bracht in mijn jongere jaren eens een aangetrouwde oud-oom op verzoek naar de begrafenis van zijn zuster. Het scenario speelde zich af in Rijnsburg (ik was niet op de hoogte van zijn achtergrond, bleek zwaar gereformeerd te zijn). Nou wat ik daar meemaakte vanaf de kansel......hel en verdoemenis werd gepredikt en het genot van het lijden werd breed uitgemeten. Ik ben er een hele tijd confuus van geweest. Vanaf die tijd keek ik een stuk anders naar die vrolijke katholieken.  
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam