Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

alweer een mislukt avontuur!

Gestart door spo0n, zaterdag 7 maart 2015, 15:43:53

Vorige topic - Volgende topic

spo0n

Na mijn vorig mislukte relatie heb ik toch opnieuw geprobeerd en helaas... Altijd wel wat!

Iets minder dan twee jaar geleden beginnen chatten met een Filipina, vriendelijke vrouw en ze leek me iemand die om me gaf!
Na een poosje chatten wil je natuurlijk elkaar wel eens ontmoeten om te zien of het in't echt ook wel klikt.

Daar ze in Hong Kong werkte was het voor haar niet evident om elkaar te ontmoeten.
Zelf besefte ze ook dat we elkaar toch moeten ontmoeten om te weten of we matchen en dus beloofde ze om vakantie te nemen in haar thuisland en ik haar daar zou ontmoeten. Dit was haar eerste belofte die ze niet zou nakomen, ze was financieel niet gereed als puntje bij paaltje kwam en kon er ergens wel inkomen omdat ze het niet heel breed had. Een belofte die verbroken wordt is niet fijn, maar als het een keer voorvalt vergeef je het en toen je begrip.
Dan maar naar een oplossing zoeken om elkaar toch te kunnen ontmoeten, dus ik stelde haar voor dat ik naar Hong Kong eventueel kon komen en dat we daar elkaar konden ontmoeten en tijd met elkaar doorbrengen.
Vond ze goed en ze maakte haar tweede belofte om elkaar te ontmoeten in Hong Kong.
Weer als puntje bij paaltje kwam een nieuw excuus dat ze geen verlof kon krijgen etc, ... De tweede belofte die door haar verbroken werd! Nu werd het natuurlijk al minder fijn en begon het me toch te irriteren. Uiteindelijk zie je het door de vingers na lang overleggen en spreken we af (derde belofte) dat als haar contract afloopt in Hong Kong en ze terug gaat naar haar thuisland dat we elkaar daar zullen ontmoeten, ze zal op me wachten vooraleer ze terug voor een job in het buitenland solliciteert! Nu is het weer zo ver, derde belofte die ze niet houdt!
Sinds eergisteren is ze terug in de Filipijnen maar,... !!!
Vorige week kwam de kat uit de mouw. Omdat ik een ticket wilde boeken moest ik zeker zijn dat de ontmoeting deze keer zou doorgaan!
We hadden de afspraak gemaakt dat ik haar zou ontmoeten in april. Toen ik erover begon kwam ze af, ik heb een nieuw contract getekend hier in Hong Kong en kom einde maart terug... Ik stond meteen perplex en voelde het warm water opborrelen... Ik zei haar dat we een afspraak hadden! Had haar ondertussen laten weten dat ik een voordelig ticket op het oog had dat alleen te boeken was vanaf midden mei.  Ja zegt ze, ik dacht dat je in april zou komen. Ok, zeg ik da's waar. leg het haar weer uit van het ticket... Vraag ik aan haar: "als je wist dat we in april een afspraak hadden, waarom teken je dan een contract voor einde maart terug te gaan??? Je wist dat ik pas vanaf mij kon komen!", "Als je me als je bf aanziet, waarom overleg je niet eerst met me om te vragen wat te doen?". Nee ze heeft alweer een belofte gebroken en heb haar duidelijk gemaakt dat dit meer dan een brug te ver was voor me! Nog steeds is ze financieel niet gereed etc, ... heb haar ook al gezegd dat het niet kan als ze binnen het jaar al van smartphone verandert zomaar... We hebben een heftig gesprek gehad en twee dagen erna wou ze me dringend spreken.
Ze had met haar moeder overlegd en haar moeder gaf haar een preek dat het idd niet eerlijk is om beloftes te verbreken. Zelf zei ze dat ze toen ervoor koos te wachten op me en haar contract in Hong kong te verbreken.
Het beste moet nog komen helaas.
Gisteren op skype met haar en in het bijzijn van de moeder een gesprek gehad.
Wat de moeder me voorstelt tart alle verbeelding!!!
Zo zei ze me dat ik alle documenten moest voorbereiden voor het huwelijk. Haar dochter zou terug gaan naar Hong Kong einde deze maand maar het deed niets, ik zou kunnen trouwen met haar dochter zonder het bijzijn van haar dochter!
Dit is voor mij de druppel die er teveel aan was!
Ik heb haar vriendelijk uitgelegd dat het niet gebruikelijk is iemand te trouwen die je nog nooit ontmoet hebt en dat je niet kan trouwen als je partner niet aan je zijde staat!
Dit tart echt mijn verbeelding, nog nooit zoiets eerder gehoord!
Heb nu mijn ex-vriendinnetje (zo kan ik ze nu wel beschouwen na alles meegemaakt te hebben) verteld dat ze gewoon beter einde mei terug gaat naar Hong Kong en dat ik zulk oneerbiedig voorstel nog nooit gehoord had! Ook heb ik haar laten weten dat het niets zal kunnen worden.
Mijn goesting is echt over, In de Filipijnen kan echt alles! Die zijn voor niks verlegen, ofwel zijn sommige daar achterlijk!

joost

 SpoOn : In de Filipijnen kan echt alles! Die zijn voor niks verlegen, ofwel zijn sommige daar achterlijk!

Hallo SpoOn.
Ik weet niet , na het lezen van je verhaal , wie hier achterlijk is. Jij of de andere?

Groeten.
Joost.

spo0n

Citaat van: joost op zaterdag  7 maart 2015, 17:06:02
SpoOn : In de Filipijnen kan echt alles! Die zijn voor niks verlegen, ofwel zijn sommige daar achterlijk!

Hallo SpoOn.
Ik weet niet , na het lezen van je verhaal , wie hier achterlijk is. Jij of de andere?

Groeten.
Joost.


Ja, kijk dan maar eens goed rond in de Filipijnen hoe alles er aan toe gaat ;) Dan weet je meteen het antwoord! :)

En eerlijk gezegd had ik er beter eerder komaf met gemaakt!

Maar als je een voorstel doet om papieren gereed te maken en iemand te trouwen die op dat moment er niet is... Vind ik vrij achterlijk toch, zelfs maar te zwijgen over het feit dat we elkaar nog geeneens ontmoet hebben!

Als ik hier de achterlijke ben, weet dat er hier dan meer achterlijke rondlopen, er zijn er meerdere hier zo behandeld of zelfs nog erger! Helemaal gepluimd, zover heb ik het nooit en zal ik het nooit laten komen! Daarvoor ben ik te achterlijk Joost ;)

gertve

Het lijkt me verschrikkelijk om zoiets mee te moeten maken.

Adik

Met je openingspost staat deze meid nu in een slecht daglicht. Eerlijk gezegd denk ik dat ze slim genoeg is om je aan een persoonlijk faillissement te helpen en het feit dat ze dat niet doet maar blijkbaar kiest voor haar werk zegt mij dat het met deze meid wel goed zit. 

De Pinay die ik ken en buiten Phils werken zijn caregiver, en hebben flink moeten lenen om de bemiddelingskosten van de agency te betalen. En vrij krijgen ze inderdaad weinig. Zeker als het gaat om meerdere dagen achter elkaar. Dan laat is de omstandigheden waarin ze soms vertoeven, en hun rol als kostwinner nog maar even achterwege.

Ik kan niet beoordelen of dit hier ook het geval is, maar als het toch als 2 jaar duurt voordat je elkaar ontmoet, waar was jou flexibiliteit? Is dit goedkope ticket wat je op het oog had het echt waard geweest om die paar honderd euro of minder uit te sparen? Je zult er vast je redenen voor hebben. Maar het lijkt mij dat je op zijn minst net zo schuldig bent aan het breken van de belofte om te ontmoeten.

Lex

nils

Zowel buitenlanders als Filipinas kunnen via internet de grootste onzin verkopen.
Het feit dat er plotseling telkens iets tussen komt en het nooit tot een ontmoeting is gekomen,
is mij een duidelijk teken dat ze iets te verbergen heeft.
Hopelijk heb je er wat van opgestoken.

Baron

 :hoedjeaf:

dat hele gedoe van kontakten leggen via internet en zo is gewoon niks waard. heb je niks beters te doen, zie je hetals een lolletje of tijdverdeijf, prima. maar anders, laat het.

Ik ben in de Filipijnen alles bijmekaar zo een 45 maanden geweest de laatste 10 jaar. Mijn broer was hier een maand geleden voor de eerste keer, treft de eerste avond een rijke 1!!! vrouw die meer dan 25 jaar jonger is, mooi is en uitstekend haar weg weet op het horizontale vlak, kon zo met haar trouwen en bij haar intrekken op haar landgoed (36 hectares) en mocht in al haar 6 auto´s rijden.

Dus mijn advies (alweer)   KOM HIERHEEN   !!!!!!

Echt overal en altijd zijn de vrouwen ge-interesseerd in je, hier in de PH.

En als je nu niet wegkan, dan leg kontakten via het internet en boek dan, maak een plan (bv Manila, Cebu, Dumaguette, Davao. Maakt niet uit. En laat die planning en plan aan die internet kontakten weten en dan zullen zij wel smeken om je te treffen. Smeken ze niet, dan weet je dat er niet echt interesse is.


Over dit onderwerp, kontakten via het internet, kun je hier praten als brugman, men luistert gewoon niet. Willen het beter weten.

Laat ik het nog een keer proberen: 

In de EU heb je een probleem: hoe vind IK !! een leuke, mooie, lefst stuk jongere,  aantrekkelijke vrouw die ook nog haar verdere leven bij mij wil blijven en mij trouw is?

In de Filipijnen heb je ook een probleem, en wel: welke van die bovengenoemde vrouwen moet ik in godsnaam kiezen, mee verder gaan?
Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).

Baron

 :hoedjeaf: :hoedjeaf:


dat hele gedoe van kontakten leggen via internet en zo is gewoon niks waard. heb je niks beters te doen, zie je hetals een lolletje of tijdverdeijf, prima. maar anders, laat het.

Ik ben in de Filipijnen alles bijmekaar zo een 45 maanden geweest de laatste 10 jaar. Mijn broer was hier een maand geleden voor de eerste keer, treft de eerste avond een rijke 1!!! vrouw die meer dan 25 jaar jonger is, mooi is en uitstekend haar weg weet op het horizontale vlak, kon zo met haar trouwen en bij haar intrekken op haar landgoed (36 hectares) en mocht in al haar 6 auto´s rijden.

Dus mijn advies (alweer)   KOM HIERHEEN   !!!!!!

Echt overal en altijd zijn de vrouwen ge-interesseerd in je, hier in de PH.

En als je nu niet wegkan, dan leg kontakten via het internet en boek dan, maak een plan (bv Manila, Cebu, Dumaguette, Davao. Maakt niet uit. En laat die planning en plan aan die internet kontakten weten en dan zullen zij wel smeken om je te treffen. Smeken ze niet, dan weet je dat er niet echt interesse is.


Over dit onderwerp, kontakten via het internet, kun je hier praten als brugman, men luistert gewoon niet. Willen het beter weten.

Laat ik het nog een keer proberen: 

In de EU heb je een probleem: hoe vind IK !! een leuke, mooie, lefst stuk jongere,  aantrekkelijke vrouw die ook nog haar verdere leven bij mij wil blijven en mij trouw is?

In de Filipijnen heb je ook een probleem, en wel: welke van al die aan de bovengenoemde eisen voldoenende vrouwen moet ik in godsnaam kiezen, mee verder gaan?

Die leuke serveerster waarvan de helft hoop op een fatsoenlijke vent? Of in de mall, zowel de werkneemsters daar als de bezoeksters? DE dames aan de receptie of de vrouwelijke arts als je een probleempje hebt.
Mannen, je benmt hier als een jong hertje, een bambi, tussen een roedel wolven van 40 stuks duie een week nils te vgreten hebben gehad. Zo word je hier begeerd, aangestaard, besprongen. Ooit al eens meegemaakt dat een jonge, mooie vrouw persee met je meewilt, je d hele avond achtervolgt, met je naar het hotel, het bed in, wilt? Gebeurt hier allemaal dagelijks !!! Ik weet jullie kunnen het niet geloven, kon ik ook niet 10 jaar geleden.
Heb momenteel maar van een ding spijt in mijn leven, en dat is dat ik niet 20 jaar eerder in kontakt ben gekomen met Filipina´s en zodoende ook mijn neerst vliegreis in mijn leven heb geboekt,  naar de Filipijnen.

Makoliek ka, haliki !!  Je zeurt, kom naar me, bij me !!  Dat zeggen alleen al in Metro Manila echt letterlijk miljoenen vrouwen. En dan nog eens beslist meer dan 10 miljoen in de rest van de Filipijnen!  Mabuhay hehe!

:happy: :jajaja:
Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).

Ronny55

Tja, dat is het zo'n beetje  :jajaja: klinkt overdreven maar is het absoluut niet. Als je nog nooit in de  :smiley-philippines: zijt geweest is het niet te geloven. Als ik de eerste maal terug naar  :belgiesmiley: en ik probeerde zo'n paar verhalen aan de man te brengen werd ik gewoon uitgelachen en als opschepper versleten. Intussen 8 jaar later en na divers bezoek van mijn   :belgiesmiley: vrienden weten ze nu ook beter.

Je vind wel iets op internet als je veel geluk hebt, er zijn er die daar echt de vrouw van hun leven gevonden hebben, maar dat is echt een heel kleine minderheid. Maak gewoon contact met een of ander forumlid die je wat wegwijs kan maken in de  :smiley-philippines: , maakt niet echt veel uit waar, boek je een reisje naar de  :smiley-philippines: en hier is er keuze te over.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Amice

Citaat van: Ronny55 op zondag  8 maart 2015, 13:06:08
Tja, dat is het zo'n beetje  :jajaja: klinkt overdreven maar is het absoluut niet. Als je nog nooit in de  :smiley-philippines: zijt geweest is het niet te geloven. Als ik de eerste maal terug naar  :belgiesmiley: en ik probeerde zo'n paar verhalen aan de man te brengen werd ik gewoon uitgelachen en als opschepper versleten. Intussen 8 jaar later en na divers bezoek van mijn   :belgiesmiley: vrienden weten ze nu ook beter.

Je vind wel iets op internet als je veel geluk hebt, er zijn er die daar echt de vrouw van hun leven gevonden hebben, maar dat is echt een heel kleine minderheid. Maak gewoon contact met een of ander forumlid die je wat wegwijs kan maken in de  :smiley-philippines: , maakt niet echt veel uit waar, boek je een reisje naar de  :smiley-philippines: en hier is er keuze te over.

Mja, ik snap eigenlijk ook niet waarom men perse eerst contact met een filipina wil hebben alvorens af te reizen.  :weetikniet:

Terwijl het zo simpel is boek een vakantie of ga gewoon 1 week om de sfeer te proeven( die wil je geheid verlengen).
Boek een Hotel of appartement al dan niet in manila en ga sfeer & cultuur snuiven in de malls of zo men wenst in  barren of aan het strand.
Dan heb je een leuke tijd en aanpappen met een filipina(naar keuze) volgt vanzelf wel.
Het vrijgezellen leven is hier geen straf...integendeel.  :biggrinn:

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent