Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

machtsmisbruik: vervolg

Gestart door Fonzzz, vrijdag 17 februari 2012, 01:36:08

Vorige topic - Volgende topic

O.B.Bommel

Citaat van: Fonzzz op vrijdag 17 februari 2012, 10:09:30
Weet je, O.B.Bommel en Tom Poes, ik heb niet voor deze film gekozen, maar ben er in beland. Ik heb wel zeer bewust Nederland verlaten met alle comfort, veiligheid en sociale zekerheid.
Dus is het ook mogelijk om er weer uit te stappen. Maar als je daarvoor niet kiest is het natuurlijk aan jezelf.

Met hijgerig bedoelde ik dat je wellicht de realiteit uit het oog verliest, dat je tunnelvisie krijgt. Het zijn inderdaad waarschuwingen, ik lees uit je eigen stukken een ander toekomst-scenario als je zelf schetst, en dan ken ik nog niet eens alle feiten.

Als je zeer bewust uit NL bent vertrokken (wat ik wel kan snappen), dan had ik toch een ander land gekozen om inkomen te vergaren als ondernemer. Of je moet een Savour King beginnen en daar tevredenheid in vinden, dan kan het nog wel. Maar big business? Dat is zelfs niet niet te rechtvaardigen door een relatie uit de PH, tenzij je sterft in de poen, waarna dan vervolgens de vraag ontstaat waarom je dan nog meer inkomen moet hebben.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

Fonzzz

#21
...

Rich

Citaat van: Fonzzz op vrijdag 17 februari 2012, 15:44:46


Ik ben geen onderneming begonnen hier om veel geld te vergaren. Gewoon rond te kunnen komen is het doel. Daarbij sloot ik aan bij het bedrijf dat mijn vrouw al had en de uitbreidingsplannen die ze zorgvuldig had voorbereid. Ik heb verstand van logistiek en mensen, dus dat paste buitengewoon goed bij haar kennis van de cultuur, van de transportwereld en haar netwerk. Van tevoren was de weerstand waar we tegenaan gelopen zijn, echt niet te overzien. Niet door mij, niet door welke Filipino dan ook.


Dat is heel juist weergegeven. Je begint niet altijd een onderneming om er schatrijk mee te worden. Zoals in jouw geval om rond te komen en dat is mooi als je dat kan.

Start je een bedrijf, en doe je het goed, dan kan het soms snel gaan. Zo snel zelfs dat je bepaalde zaken niet meer helemaal in de hand hebt. Groeipijnen noemen ze dat ook wel eens, maar in jouw geval heb je ook nog eens te maken met een heel ander cultuur, en dat is niet te onderschatten.

Jij en je vouw zijn erg compatibel en dus ga je er voor. Ik kan dat heel goed begrijpen. Soms is afremmen niet slecht maar niet makkelijk. Maar wees voorzichtig en hou je zoveel mogelijk op de achtergrond.

Succes  :thumb:
Rich de Nederbelg.

yepyep

#23
Citaat van: Pjottr op vrijdag 17 februari 2012, 11:48:27
Ik zit hier nu best wel lang en heb een ding geleerd: Nergens mee bemoeien;Vooral mensen niet te kakken zetten ook al zijn ze corrupt.Gezichtsverlies machtsverlies zijn killers. Dit is Maffia en niet een stel corrupte burocraten
De Italiaanse Mob is hier nog heilig bij.
De hele transport industrie is gebouwd op corruptie door georganiseerde maffia.Ik heb hierom heel bewust niet voor de transport business gekozen.
Ze weten wie je bent kennen je gaan en staan je vrouw en kinderen en familie. Ik probeer hier een zeer low profile leven te leiden en dat gaat tot nu toe goed
Heb bewondering voor je gevoel van rechtvaardigheid maar als je dat met je leven moet bekopen of je vrouw.
Filipijnen is een mooi land maar geen partij voor ons kano's als het om rechten gaat.
Ik hoop dat je onze waarschuwingen niet ziet als negatieve bemoeizucht.Iedereen hier gunt je een mooi leven hier maar dat heb je hier voor een groot gedeelte in eigen hand
Gr
Pjottr


Pjottr, da's klinklare onzin wat je nu schrijft. Je maakt het veel spannender dat het is.
Dat je je low profile moet opstellen klopt en fonzzz adviseer ik ook om zeker niet de plannen door te voeren die hij van plan is. Je hebt immers met de overheid alhier te maken.

Edit: inderdaad het is corrupt hier en daar, maar het is echt geen maffia die weet waar jij en je familie leeft. LTO/LTFRB en DOTC ook niet.

Fonzzz

#24
...

Digos

Citaat van: Fonzzz op zondag 19 februari 2012, 17:30:19
Laatste nieuws:

Onze advocaat (vorige directeur van de LTFRB dus) trekt zich terug.
Hij blijkt niet onze belangen te willen verdedigen dmv escalatie.

Ik heb de laatste dagen nog eens nagedacht over het commentaar van sommigen hier.
Dat het levensbedreigend zou zijn.

ik schiet niet. Ik verdedig de menselijke waarden waar ik in geloof.


1. Slimme mens om er mee te stoppen......bewijst ook maar eens hoe erg het escaleert.

2. Levensbedreigend, daar ga ik ook voor

3. Jij schiet niet, maar zij wel en dat zonder waarden.

Tijd om  :benweg:

O0
LIVE ONCE - LIVE IT

Pieter-Jan

Ik sluit me volledig aan bij Digos. Ik had al gezegd dat er op de ph geen gerechtigheid bestaat. Je bent er nog volop van overtuigd dat deze hier wel bestaat. Laat ons binnen een jaar deze topic nog eens aanhalen. Ik mag dan wel een stuk jonger zijn dan u maar heb toch al iets geleerd over dit land. Lees aan de lijve ondervonden. Ik vind het wel moedig dat jij je wil opofferen voor gerechtigheid in dit land. Heeft aquino ook eens geprobeerd. Samen met meer dan 1000 politieke moorden in de laatste 10 jaar, 800journalisten en elke maand enkele foreigners die het loodje leggen op onverklaarbare wijze. Killers worden ook nooit gevonden. Ok wij weten uit welke richting de kogel komt, authorities ook, politie ook en daar zal het bij blijven. Ik vraag mij af of ze jou hoofd ook of de briefjes van 500 zullen printen. The philipino is woth dieing for.

Pjottr

Citaat van: yepyep op vrijdag 17 februari 2012, 16:45:22
Citaat van: Pjottr op vrijdag 17 februari 2012, 11:48:27
Ik zit hier nu best wel lang en heb een ding geleerd: Nergens mee bemoeien;Vooral mensen niet te kakken zetten ook al zijn ze corrupt.Gezichtsverlies machtsverlies zijn killers. Dit is Maffia en niet een stel corrupte burocraten
De Italiaanse Mob is hier nog heilig bij.
De hele transport industrie is gebouwd op corruptie door georganiseerde maffia.Ik heb hierom heel bewust niet voor de transport business gekozen.
Ze weten wie je bent kennen je gaan en staan je vrouw en kinderen en familie. Ik probeer hier een zeer low profile leven te leiden en dat gaat tot nu toe goed
Heb bewondering voor je gevoel van rechtvaardigheid maar als je dat met je leven moet bekopen of je vrouw.
Filipijnen is een mooi land maar geen partij voor ons kano's als het om rechten gaat.
Ik hoop dat je onze waarschuwingen niet ziet als negatieve bemoeizucht.Iedereen hier gunt je een mooi leven hier maar dat heb je hier voor een groot gedeelte in eigen hand
Gr
Pjottr


Pjottr, da's klinklare onzin wat je nu schrijft. Je maakt het veel spannender dat het is.
Dat je je low profile moet opstellen klopt en fonzzz adviseer ik ook om zeker niet de plannen door te voeren die hij van plan is. Je hebt immers met de overheid alhier te maken.

Edit: inderdaad het is corrupt hier en daar, maar het is echt geen maffia die weet waar jij en je familie leeft. LTO/LTFRB en DOTC ook niet.

@Yep het lijkt gechargeerd maar ik blijf er bij. Als je in dit land iets doet waar de ander het niet mee eens is dan loop je de kans zoals velen hier ook schrijven dat er een afspraak voor je wordt gemaakt met God.
Ze leggen elkaar al om voor 200 peso. Hier pas nog gebeurd.Het zal dan wel geen maffia zijn maar de praktijken kennen ze maar al te goed.
Ik vertrouw niemand en in het bijzonder officials.
Beter is het om in dit soort situaties een tikkeltje te overdrijven.Het houdt je wel scherp.
Zit hier nu lang genoeg om een oordeel te kunnen vellen. Heb het zeer goed naar mijn zin hier maar het blijft een verdomt moeilijk land
Mee eens of niet dat mag Alle respect daarbij
Gr
P
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

Digos

Citaat van: Pjottr op maandag 20 februari 2012, 14:44:03

@Yep het lijkt gechargeerd maar ik blijf er bij. Als je in dit land iets doet waar de ander het niet mee eens is dan loop je de kans zoals velen hier ook schrijven dat er een afspraak voor je wordt gemaakt met God.
Ze leggen elkaar al om voor 200 peso. Hier pas nog gebeurd.Het zal dan wel geen maffia zijn maar de praktijken kennen ze maar al te goed.
Ik vertrouw niemand en in het bijzonder officials.
Beter is het om in dit soort situaties een tikkeltje te overdrijven.Het houdt je wel scherp.
Zit hier nu lang genoeg om een oordeel te kunnen vellen. Heb het zeer goed naar mijn zin hier maar het blijft een verdomt moeilijk land
Mee eens of niet dat mag Alle respect daarbij
Gr
P

correct.....nie meer en minder  :thumb: Pjottr tenminste dat je wilt dat je het een tijdje kan uitzingen in de phils.

O0

LIVE ONCE - LIVE IT

Rich

Citaat van: Pjottr op maandag 20 februari 2012, 14:44:03
Citaat van: yepyep op vrijdag 17 februari 2012, 16:45:22
Citaat van: Pjottr op vrijdag 17 februari 2012, 11:48:27
Ik zit hier nu best wel lang en heb een ding geleerd: Nergens mee bemoeien;Vooral mensen niet te kakken zetten ook al zijn ze corrupt.Gezichtsverlies machtsverlies zijn killers. Dit is Maffia en niet een stel corrupte burocraten
De Italiaanse Mob is hier nog heilig bij.
De hele transport industrie is gebouwd op corruptie door georganiseerde maffia.Ik heb hierom heel bewust niet voor de transport business gekozen.
Ze weten wie je bent kennen je gaan en staan je vrouw en kinderen en familie. Ik probeer hier een zeer low profile leven te leiden en dat gaat tot nu toe goed
Heb bewondering voor je gevoel van rechtvaardigheid maar als je dat met je leven moet bekopen of je vrouw.
Filipijnen is een mooi land maar geen partij voor ons kano's als het om rechten gaat.
Ik hoop dat je onze waarschuwingen niet ziet als negatieve bemoeizucht.Iedereen hier gunt je een mooi leven hier maar dat heb je hier voor een groot gedeelte in eigen hand
Gr
Pjottr


Pjottr, da's klinklare onzin wat je nu schrijft. Je maakt het veel spannender dat het is.
Dat je je low profile moet opstellen klopt en fonzzz adviseer ik ook om zeker niet de plannen door te voeren die hij van plan is. Je hebt immers met de overheid alhier te maken.

Edit: inderdaad het is corrupt hier en daar, maar het is echt geen maffia die weet waar jij en je familie leeft. LTO/LTFRB en DOTC ook niet.

@Yep het lijkt gechargeerd maar ik blijf er bij. Als je in dit land iets doet waar de ander het niet mee eens is dan loop je de kans zoals velen hier ook schrijven dat er een afspraak voor je wordt gemaakt met God.
Ze leggen elkaar al om voor 200 peso. Hier pas nog gebeurd.Het zal dan wel geen maffia zijn maar de praktijken kennen ze maar al te goed.
Ik vertrouw niemand en in het bijzonder officials.
Beter is het om in dit soort situaties een tikkeltje te overdrijven.Het houdt je wel scherp.
Zit hier nu lang genoeg om een oordeel te kunnen vellen. Heb het zeer goed naar mijn zin hier maar het blijft een verdomt moeilijk land
Mee eens of niet dat mag Alle respect daarbij
Gr
P

Yepyep en Pjottr, simpel vraagje.  Jullie wonen al een tijdje in de Filippijnen.  Voelen jullie je daar veilig? Gewoon ja of neen graag.
Rich de Nederbelg.