Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

machtsmisbruik: vervolg

Gestart door Fonzzz, vrijdag 17 februari 2012, 01:36:08

Vorige topic - Volgende topic

Fail_over

Daarom is het volgens mij ook van belang, dat als je niets doet in de  :smiley-philippines:, je low profile houdt. Geniet van je uitkering, pensioen, of de lottouitkering.

Als je wel een bisness op wilt startten, zal je zeker een geruime tijd van tevoren alle in's en out's moeten overwegen. Er gaan wonen, de cultuur, de mensen en de ongeschreven wetten en weetjes leren kennen. Een zaakje kan altijd stuitten op concurrentie. Of dat nu de buurman met ook een sari-sari store is, of grotere bissnesses, je zal altijd iemand tegenkomen die hetzelfde idee heeft, had of krijgt als jij.
Denk niet dat je een uniek idee kan hebben, om waar te maken in de Fhils. Dat lukt alleen als je veel geld hebt. Met weinig geld een bissniss startten, daar zijn 20 miljoen mensen op de  :smiley-philippines: dagelijks mee bezig dus dat lukt je als buitenstaander niet.

Heb je wel geld om iets goed op te startten dan krijg je te maken met andere in de Fhils die ook geld hebben, en geen concurrentie duldden. Chineezen, Koreanen, of Fhils. Heb je dan een goed lopende zaak, dan zijn er die jaloers zijn. De  :smiley-philippines: blijft een 3de wereldland, en een leven is zo genomen.

Ik ben 8 x op tha  :smiley-philippines: geweest, steeds voor een periode van 3 weken, en geheel 2009. Ik heb me in het begin heel erg onveilig gevoelt. Dat is met name gekomen door alle opgefokte verhalen die ik van te voren gekregen heb. Over barvrouwtjes, oplichtingen enz. Naar mate je vaker op de  :smiley-philippines: komt, weet je om te gaan met de taxi drivers op oa het vliegveld. Je kan je na de 3de keer inhouden die pindaboer niet in elkaar te slaan omdat hij steeds :"Hey Joe!"blijft roepen naar je.
Je raakt gewent aan het leven daar, en als je je weet te gedragen dan zullen de meeste mensen je daar ook accepteren.
IK heb in mijn verblijf in Manila, QC geen enkel probleem ondervonden. Me helemaal niet onveilig gevoelt. Ook niet wanneer we op bezoek waren bij mijn schoonouders in Bilran. Ik weet wel dat mijn schoonvader altijd een geladen Smith & Weston op zak had als ik daar was. (Voor bescherming, niet tegen mij ;-)



Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Rich

Citaat van: Fail_over op dinsdag 21 februari 2012, 00:03:22

1/ Met weinig geld een bissniss startten, daar zijn 20 miljoen mensen op de  :smiley-philippines: dagelijks mee bezig dus dat lukt je als buitenstaander niet.


2/  Je kan je na de 3de keer inhouden die pindaboer niet in elkaar te slaan omdat hij steeds :"Hey Joe!"blijft roepen naar je.


1/  Lukt je niet?   Ja hoor  :jajaja:

2/  Onbegrijpelijk.    :ikkeniebegrijp:    Iemand in elkaar willen slaan omdat hij je groet ????????   Dit gaat mijn verstand te boven en dit is nu één van de redenen dat weg wil uit dit land, of kon net zo goed NL zijn.






Rich de Nederbelg.

Pjottr

Citaat van: Rich op maandag 20 februari 2012, 15:14:20
Citaat van: Pjottr op maandag 20 februari 2012, 14:44:03
Citaat van: yepyep op vrijdag 17 februari 2012, 16:45:22
Citaat van: Pjottr op vrijdag 17 februari 2012, 11:48:27
Ik zit hier nu best wel lang en heb een ding geleerd: Nergens mee bemoeien;Vooral mensen niet te kakken zetten ook al zijn ze corrupt.Gezichtsverlies machtsverlies zijn killers. Dit is Maffia en niet een stel corrupte burocraten
De Italiaanse Mob is hier nog heilig bij.
De hele transport industrie is gebouwd op corruptie door georganiseerde maffia.Ik heb hierom heel bewust niet voor de transport business gekozen.
Ze weten wie je bent kennen je gaan en staan je vrouw en kinderen en familie. Ik probeer hier een zeer low profile leven te leiden en dat gaat tot nu toe goed
Heb bewondering voor je gevoel van rechtvaardigheid maar als je dat met je leven moet bekopen of je vrouw.
Filipijnen is een mooi land maar geen partij voor ons kano's als het om rechten gaat.
Ik hoop dat je onze waarschuwingen niet ziet als negatieve bemoeizucht.Iedereen hier gunt je een mooi leven hier maar dat heb je hier voor een groot gedeelte in eigen hand
Gr
Pjottr


Pjottr, da's klinklare onzin wat je nu schrijft. Je maakt het veel spannender dat het is.
Dat je je low profile moet opstellen klopt en fonzzz adviseer ik ook om zeker niet de plannen door te voeren die hij van plan is. Je hebt immers met de overheid alhier te maken.

Edit: inderdaad het is corrupt hier en daar, maar het is echt geen maffia die weet waar jij en je familie leeft. LTO/LTFRB en DOTC ook niet.

@Yep het lijkt gechargeerd maar ik blijf er bij. Als je in dit land iets doet waar de ander het niet mee eens is dan loop je de kans zoals velen hier ook schrijven dat er een afspraak voor je wordt gemaakt met God.
Ze leggen elkaar al om voor 200 peso. Hier pas nog gebeurd.Het zal dan wel geen maffia zijn maar de praktijken kennen ze maar al te goed.
Ik vertrouw niemand en in het bijzonder officials.
Beter is het om in dit soort situaties een tikkeltje te overdrijven.Het houdt je wel scherp.
Zit hier nu lang genoeg om een oordeel te kunnen vellen. Heb het zeer goed naar mijn zin hier maar het blijft een verdomt moeilijk land
Mee eens of niet dat mag Alle respect daarbij
Gr
P

Yepyep en Pjottr, simpel vraagje.  Jullie wonen al een tijdje in de Filippijnen.  Voelen jullie je daar veilig? Gewoon ja of neen graag.
Ik voel me veilig anders was ik allang weg hier. Maar tussen veilig voelen en op scherp blijven zit een heel groot verschil
Ik heb mijn rechten maar soms verkies ik mijn recht te laten voor wat het is en dat is puur eigenbelang of misschien wel lijfsbehoud
De regels van het spel hier veranderen met de dag en ik anticipeer iedere situatie waar ikmee wordt geconfronteerd. Weeg af en kies.
Tot nu toe gaat dat heel goed.
Natuurlijk je bent een kano dus in hun ogen vertegenwoordig je $ Ze kunnen je daarom ook zo maar iets aan doen.Maar dat kan in Holland net zo goed!
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

Baron

 :hoedjeaf: :hoedjeaf:

Zijnde toerist in de PH voel ik me veilig. Voorst ik de eerste keer naar de Ph ging (lees Azie, lees ook eerste keer vliegen) heb ik veel in de forums gelezen en was dsaardoor best wat opgefokt, maar natuurlijk ook gewaarschuwd.

-Spijt heb ik dat ik in het begin bv een oude man op een been, met krukken, die een aalmoes vroeg op een terrras op de Baywalk, niks gaf. Schaam mij ervoor dat ik niet 10 peso heb gegeven. Maar al die verhalen over bedelen en zo, en ja, je werd ook gek van het gebedel .....
-Blij ben ik omdat .... er zat een serveerster achter mij aan. Ik was er alleen. Zij deed alles om me te krijgen. Had een kind. Ik zag hen iedere dag en voor het kind (meisje jaar of 5) bijna altijd een barbecuestick mee als ik er ging eten. Ik was daar erg populair bij het personeel misschien ook mede daardoor. Fooi gaf ik nooit.
De serveerster had mij ooit verteld dat ze "voor het grote geld ging". Zo zou ze (als poetsvrouw bij een andere Hollander) gemakkelijk rondliggend geld kunnen nemen, kleingeld dan, munten, 20 peso biljetten. Dat deed ze niet, ze wachtte op een grote kans. Na een lange tijd zag ze in dat ze me niet zou "krijgen" en toen texte ze me een keer dat het erg heet was "thuis" en het kind wat ziek, of ze (kind dus!) bij mij in het condo mocht slapen, dus met aircon.
Toen gingen meteen alle alarmbellen af. Kind slapen laten, dan aangifte en ik zou vast zitten vanwege wraak, rancunes en natuurlijk flinke som geld. Dankzij de forums stond ik meteen op scherp en heb teruggetekst (en de teksten bewaard, dat ik als single hier een grens trok en geen kinderen en jonge meisjes bij mij liet overnachten om mijn reputatie niet te schaden. Een ijsje, een kleurboek ooit met een doos potloden, altijd een snoepje en als ik at ook een barbecue stick voor het kind okay, maar niet in mijn huis en dan ook nog zonder moeder (die moest werken en de receptie noteert wie er in en uit gaat).
Toen ik het 's avonds Viola vertelde zei ze toen ik het vertelde: ik krijg er kippevel van. Zo "gevaarlijk" was dat.

Ja, soms moet je gewoon wat minder lief en goed zijn dan je bent om niet in de problemen te geraken. Dat geldt heel versterkt in de Philippines.

Ik voel mij dus wel veilig, maar als ik mij nu realiseer hoe ik de eerste 12 maanden vakanties daar heb gegaan, gedaan en gelopen, op de aller raarste tijden, dan denk ik dat ik ook een flinke portie geluk heb gehad!!
Wat (dat geluk) ik jullie ook wens.

En zakelijk, ja, ik denk dat het dan nog eens een stuk gevaarlijker wordt. En dat zie ik in West Europa nog niet zo snel gebeuren, dat je bv met een taxi bedrijfje angst moet hebben.

:daag: :daag: :daag:
Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).

Pieter-Jan

en hoe zit het nu? Nog nieuwtjes?

Fonzzz

#45
...

ladgar


Fonzzz

#47
...

Pascal&Katiren

@Fonzzz

Kijk dit gaat helemaal niet om of je  :belgiesmiley: of  :nederlandsevlag: of :smiley-philippines: of  :vl: of w/e bent maar los van dit had ik wel graag jou advies hierover

Bij voorbaat dank


Pascal&Katiren

Fonzzz

#49
...