Bouwkost op de Filippijnen

Gestart door Raftie, donderdag 9 juni 2011, 07:00:58

Vorige topic - Volgende topic

Lorre

Citaat van: jamietagabundok op zaterdag 21 februari 2015, 15:59:53
Er zijn ook van die tril slangen op elektrisch  en zelfs ook dacht ik met een bezinemotortje.






klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: jamietagabundok op zaterdag 21 februari 2015, 12:15:55
Ik snap uw worries Cobra, maar ik ben niet geheel onbekend met de bouwwwereld in  :nederlandsevlag:.    Nou zal u zeggen in  :smiley-philippines:  word heel anders gebouwd. Dat mag dan zo zijn.     Maar sommige zaken zijn universeel Cobra.   Een muur staat in het lood of uit het lood,  dat geld wereld wijd.

En een deur kan goed vlak, of flink krom zijn, geld ook wereld wijd.   Met andere woorden ik zie heus wel wanneer er iets niet goed is of niet goed gaat.


  En als er in en kolom de helft te weinig wapening zit , zie ik dat ook heus wel. 



  Ifugao,    I begrijp uit uw worden dat het de gewoonste zaak van de wereld  is om zo te beginnen, sleuf graven  paar blokken diep en beginnen.  Maar ook hier kan volgens mij een kind snappen dat zoiets niet goed komt .  Bedankt ieder geval , ik weet waar ik op moet letten, en mij flikken ze dat niet, zo op de grond beginnen met de blokken te metselen.
kijk!!!!! dat jij het wel ziet dat er iets mis gaat tijdens de bouw daar twijfelen wij niet aan . maar dat is nu juist het grote probleem .
het zien op zich is geen probleem maar de reactie die van uw kant komt op de filippinostyl bouw vinden zij vaak niet zo leuk. zij hebben namelijk hele lange tenen .
ik heb er muren gezien die werkelijk 10 a 15 cm uit het lood stonden , en niemand die er wat van durfde te zeggen. ik heb gezien dat ze er bamboe in plaats van staal in de beton doen  :biggrinn:  :negatief: , afvoerputjes staan steevast te hoog zodat het water er niet in kan lopen  :jajaja: . of een potaansluiting die 4 cm te ver naar de muur geplaatst is zodat de pot er niet op kon  :ikkeniebegrijp: .
funderingen die niet op vaste grond staan enz enz .

maar ik heb er ook wel degelijke huizen gezien , dus er zijn er die het wel degelijk kunnen .

veel succes met je bouw , je zal het nodig hebben .






 
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: jamietagabundok op zaterdag 21 februari 2015, 15:59:53
Er zijn ook van die tril slangen op elektrisch  en zelfs ook dacht ik met een bezinemotortje , voor plekken waar (nog) geen electrisch is.    Ik zou die hamer maar als laatste redmiddel houden   :biggrinn:


Wel belangrijk het verdichten van de beton,  in een pilaar van 3 meter kan de beton zomaar 20 centimeter zakken  als  hetgetrilt word
pas op met het trillen van beton , je kunt het ook te lang trillen , dan zakt je het kies naar beneden .
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

jamietagabundok

Jens , heb ik mazzel dat mijn vriendin zo gehecht is aan haar hurktoilet dat ze ook in het nieuwe huis nog steeds geen wc pot wil     :lachen:


  Dus het probleem dat de pot er niet op kan zal me niet overkomen    :happy:    Ik zal best heel wat op mijn pad tegenkomen, maar ik was  op voorhand al niet van plan me daar kapot aan te ergeren.   Zo het gaat, gaat het ,   dat is mijn uitgangspunt.   Ik ben makkelijk wat dat betreft, ik denk maar zo ik hoef er tenslotte niet in te wonen.


En ja overal waar TE voor staat is niet goed,  dus ook TE lang trillen is niet goed,  je beton gaat ontmengen en zoals je zegd de zware delen, het  grind zakt naar beneden.

nils

Citaat van: jamietagabundok op zaterdag 21 februari 2015, 12:15:55
Ik snap uw worries Cobra, maar ik ben niet geheel onbekend met de bouwwwereld in  :nederlandsevlag:.    Nou zal u zeggen in  :smiley-philippines:  word heel anders gebouwd. Dat mag dan zo zijn.     Maar sommige zaken zijn universeel Cobra.   Een muur staat in het lood of uit het lood,  dat geld wereld wijd.
Ik zie het ook wat neutraler. Dat iets 'risicovol' is hoeft niet direct te betekenen dat je gillend weg moet rennen.
Hou er rekening mee dat er fouten gemaakt worden en zet je geld niet op een paard.
Bij ons is bijvoorbeeld het levering van het dak vertraagd door een niet betrouwbare tussenpersoon.
Dit heeft ons meer dan 20.000 pesos gekost aan aanbetalingen gekost.
Wij hadden het geld liever aan iets anders uitgegeven, maar zoals al aangegeven is bouwen niet zonder risico.

Zo moet het bijvoorbeeld niet. Een Duitser die denkt dat je in de Filippijnen met een contract zekerheid kan kopen.
http://www.philippinenforum.net/board75-auswandern/board76-leben-auf-den-philippinen/54679-hausbau-durch-einen-contractor-was-ist-zu-beachten-welche-probleme-können-auftauchen/index4.html#post603832

Cobra

Citaat van: jamietagabundok op zaterdag 21 februari 2015, 12:15:55
Ik snap uw worries Cobra, maar ik ben niet geheel onbekend met de bouwwwereld in  :nederlandsevlag:.    Nou zal u zeggen in  :smiley-philippines:  word heel anders gebouwd. Dat mag dan zo zijn.     Maar sommige zaken zijn universeel Cobra.   Een muur staat in het lood of uit het lood,  dat geld wereld wijd.

En een deur kan goed vlak, of flink krom zijn, geld ook wereld wijd.   Met andere woorden ik zie heus wel wanneer er iets niet goed is of niet goed gaat.


 En als er in en kolom de helft te weinig wapening zit , zie ik dat ook heus wel.  

Toch is er nog 1 groot verschil jamietagabundok, als een bouwvakker in NL een profiel voor een muur 20 cm uit het lood zet en de eigenaar van het huis wijst hem er (fatsoenlijk) op, dan zet hij dat profiel wel waterpas en is het opgelost.

Als je in de PH zoiets zegt, heb je kans dat ze een bolo pakken en jij zonder hoofd loopt, of je bij de IS geweest bent zeg maar.

Lees wat Jens zegt :
Citaat van: jens op zaterdag 21 februari 2015, 16:19:12

het zien op zich is geen probleem maar de reactie die van uw kant komt op de filippinostyl bouw vinden zij vaak niet zo leuk. zij hebben namelijk hele lange tenen .
ik heb er muren gezien die werkelijk 10 a 15 cm uit het lood stonden , en niemand die er wat van durfde te zeggen. ik heb gezien dat ze er bamboe in plaats van staal in de beton doen  :biggrinn:  :negatief: , afvoerputjes staan steevast te hoog zodat het water er niet in kan lopen  :jajaja: . of een potaansluiting die 4 cm te ver naar de muur geplaatst is zodat de pot er niet op kon  :ikkeniebegrijp: .
funderingen die niet op vaste grond staan enz enz .

maar ik heb er ook wel degelijke huizen gezien , dus er zijn er die het wel degelijk kunnen .

veel succes met je bouw , je zal het nodig hebben .



In de PH is het geen uitzondering dat uitvoerders en voormannen een vuurwapen bij zich dragen voor het geval een bouwvakker die ze terecht wijzen uit zijn slof schiet.

En in NL weet ook de grootste hufter nog hoe een waterpas werkt, in de PH kunnen ze er wel naar kijken, maar of die luchtbel nu in het midden of links of rechts moet weten ze meestal niet.

Zelfs dat schietlood (ton-ton) waar ze wel mee werken weten ze nog niet hoe je zoiets moet gebruiken.

Ik heb voor timmerman geleerd, materialen en gereedschappenleer gehad op de LTS, ik weet het wel.

Blokje hout waar touwtje in zit moet 1 cm dikker zijn dan schietlood, dan moet schietlood 5mm van object afhangen beneden, dan is het waterpas.

Zij kijken schuin van boven langs touw naar afstand van touw tot object.

Dat werkt echt niet !


Citaat van: jamietagabundok op zaterdag 21 februari 2015, 12:15:55
 Ifugao,    I begrijp uit uw worden dat het de gewoonste zaak van de wereld  is om zo te beginnen, sleuf graven  paar blokken diep en beginnen.  Maar ook hier kan volgens mij een kind snappen dat zoiets niet goed komt .  Bedankt ieder geval , ik weet waar ik op moet letten, en mij flikken ze dat niet, zo op de grond beginnen met de blokken te metselen.

Ook hier nog een belangrijke toevoeging, in de PH graven ze een sleuf, storten er beton in en klaar.

Weten niet dat er eerst plastic in moet zodat het water in de beton blijft.

In de PH krijgen ze op staande voet ontslag bij een groot bouwbedrijf als ze er plastic in doen.

Wel gooien ze er continu water op als het op droogt, spoelen gewoon de cement er uit.


Zoals al gezegd, alles werkt daar het tegenovergestelde, Logica is iets wat daar niet aanwezig is.


Citaat van: jens op zaterdag 21 februari 2015, 16:21:24
pas op met het trillen van beton , je kunt het ook te lang trillen , dan zakt je het kies naar beneden .

Klopt helemaal jens, dan heb je beneden alle grind zitten.


Afijn jamietagabundok, met onze hulp en adviezen gaat je huis er wel komen.

Maar kans op een hartkwaal aan het einde van de bouw door alle lompe en tegenwerkende en niet luisterende bouwvakkers is en blijft mogelijk.
Website over de PH of je het nu gelooft of niet.  :atyourservice:

jamietagabundok

Bedankt voor de adviezen Cobra.   Nou moet ik zeggen dat ik een schietlood ook een onding uit de middeleeuwen vind  :negatief:   Ik ben kennelijk jonger dan U en er nooit mee om leren gaan tijdens opleiding.   Maar in  :smiley-philippines:  zijn  timmerlui dan blijkbaar nog steeds aan het tobben met die ondingen .



  En een hartkwaal was ik echt niet van plan op te lopen, ik wil graag nog wat jaartjes langer mee  :biggrinn:

jiggy

Citaat van: jamietagabundok op zaterdag 21 februari 2015, 23:23:10
Bedankt voor de adviezen Cobra.   Nou moet ik zeggen dat ik een schietlood ook een onding uit de middeleeuwen vind  :negatief:   Ik ben kennelijk jonger dan U en er nooit mee om leren gaan tijdens opleiding.   Maar in  :smiley-philippines:  zijn  timmerlui dan blijkbaar nog steeds aan het tobben met die ondingen .



  En een hartkwaal was ik echt niet van plan op te lopen, ik wil graag nog wat jaartjes langer mee  :biggrinn:

Een schietlood liegt nooit, een slechte of "ontregelde" waterpas daarentegen is heel onbetrouwbaar....

panshit

Sommige dingen die ze gebruiken zijn zo slecht nog niet.
Zo heb ik geleerd om met een waterslangetje iets horizontaal te zetten.
Bijvoorbeeld een tegelvloer beam,s enz.
panshit

jiggy

Citaat van: panshit op zondag 22 februari 2015, 01:24:26
Sommige dingen die ze gebruiken zijn zo slecht nog niet.
Zo heb ik geleerd om met een waterslangetje iets horizontaal te zetten.
Bijvoorbeeld een tegelvloer beam,s enz.
panshit

Goed maar wel omslachtig en je moet best met 2 zijn. Je kan het slangetje ook gevuld laten, maar bij hervullen.... steeds controleren to alle luchtbellen verdwenen zijn....