Bouwkost op de Filippijnen

Gestart door Raftie, donderdag 9 juni 2011, 07:00:58

Vorige topic - Volgende topic

panshit

Ik heb aan beide einde een injectiespuit gemaakt met een schaalverdeling water kan er niet uit en je kunt het precies af lezen.
Daarbij heb ik wat rode printer inkt gedaan zodat het water rood gekleurd is.
Is toch geen probleem om even met ze tweeen te zijn?
Hier kan geen waterpas tegen op gezien vaak de grote afstanden die waterpas moeten zijn

jiggy

Citaat van: panshit op zondag 22 februari 2015, 03:07:01
Ik heb aan beide einde een injectiespuit gemaakt met een schaalverdeling water kan er niet uit en je kunt het precies af lezen.
Daarbij heb ik wat rode printer inkt gedaan zodat het water rood gekleurd is.
Is toch geen probleem om even met ze tweeen te zijn?
Hier kan geen waterpas tegen op gezien vaak de grote afstanden die waterpas moeten zijn

:thumb:

jamietagabundok

Citaat van: panshit op zondag 22 februari 2015, 03:07:01
Ik heb aan beide einde een injectiespuit gemaakt met een schaalverdeling water kan er niet uit en je kunt het precies af lezen.
Daarbij heb ik wat rode printer inkt gedaan zodat het water rood gekleurd is.
Is toch geen probleem om even met ze tweeen te zijn?
Hier kan geen waterpas tegen op gezien vaak de grote afstanden die waterpas moeten zijn


:thumb:   :thumb: Kijk , dat zijn nou  handige tips waar ik wat aan heb.     Heel simpel met die injectiespuiten met schaalverdeling en gekleurd water, je moet maar net op het idee komen   :thumb:

panshit


Ifugao

Citaat van: panshit op zondag 22 februari 2015, 03:07:01
Ik heb aan beide einde een injectiespuit gemaakt met een schaalverdeling water kan er niet uit en je kunt het precies af lezen.
Daarbij heb ik wat rode printer inkt gedaan zodat het water rood gekleurd is.
Is toch geen probleem om even met ze tweeen te zijn?
Hier kan geen waterpas tegen op gezien vaak de grote afstanden die waterpas moeten zijn

Hoe voorkom je dan het drukverschil dat ontstaat als je de zuigers er weer in doet.? Het geringste drukverschil veroorzaakt een ongelijke waterpas.
Zelfs als 1 spuit in de zon staat en de andere in de schaduw zul je je waterpas al kwijt zijn. De "Wet op communicerende vaten" gaat alleen op als beide kanten open zijn.

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: panshit op zondag 22 februari 2015, 08:24:27
waterslang met injectie spuiten


ja mooi bedacht  :lachen: MAAR het zal helaas niet werken , het water moet een vrije loop hebben anders is zo'n ding niets waard.

gewoon de duim op de slang houden bij het lopen van de ene naar de andere hoogte , bij het vast leggen van de hoogte moet het water een vrije loop hebben .

er is niets zo zuiver als een schietlood en een waterpas slang . daar kan geen laser tegen op .
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: Ifugao op zondag 22 februari 2015, 09:13:09
Citaat van: panshit op zondag 22 februari 2015, 03:07:01
Ik heb aan beide einde een injectiespuit gemaakt met een schaalverdeling water kan er niet uit en je kunt het precies af lezen.
Daarbij heb ik wat rode printer inkt gedaan zodat het water rood gekleurd is.
Is toch geen probleem om even met ze tweeen te zijn?
Hier kan geen waterpas tegen op gezien vaak de grote afstanden die waterpas moeten zijn

Hoe voorkom je dan het drukverschil dat ontstaat als je de zuigers er weer in doet.? Het geringste drukverschil veroorzaakt een ongelijke waterpas.
Zelfs als 1 spuit in de zon staat en de andere in de schaduw zul je je waterpas al kwijt zijn. De "Wet op communicerende vaten" gaat alleen op als beide kanten open zijn.
:thumb: sorry  had je post even over het hoofd gezien . maar jij hebt helemaal gelijk .

het lijken wel Filipijnse bouwvakkers  :lachen:
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

panshit

Even logisch nadenken.
Als je gaat meten de zuigers er aan beide zijde uittrekken..
Na het meten de zuigers er weer in geen water verlies geen druk verschil.
De injectie spuiten zijn van een pakket waar je inkt mee vult voor je printer.
Gekocht bij LIDL in Nederland.

jiggy

Citaat van: panshit op zondag 22 februari 2015, 10:03:09
Even logisch nadenken.
Als je gaat meten de zuigers er aan beide zijde uittrekken..
Na het meten de zuigers er weer in geen water verlies geen druk verschil.
De injectie spuiten zijn van een pakket waar je inkt mee vult voor je printer.
Gekocht bij LIDL in Nederland.


Je bent me voor, panshit.
Ik inmiddels had al gedacht dat je dit zo gebruikte : de zuigers eruit zodat inderdaad vrije atmosferische druk is aan beide kanten.
Perfect systeem, en goede tip ivm die kleuring met inkt !!  :thumb:

Pinocchio

Als we dan toch aan het bouwen zijn kan je de Filippinos ook eens leren om een perfecte rechte hoek uit te zetten want dat is ook niet direct hun sterkste punt.

De 3-4-5 regel
http://www.mathunited.nl/view?comp=hv-me8&subcomp=hv-me81&variant=m4a_view&repo=m4a&item=application