Wat stoort je aan de Filipijnen?

Gestart door Lorre, donderdag 22 mei 2014, 08:12:58

Vorige topic - Volgende topic

Soushkin

Dan heb jij geluk gehad denk ik dan maar.  :thumb:


Wat ik allemaal bij CD-R King heb gekocht en wat stuk is gegaan:

2 USB verlengkabels
3 computermuizen.
2 USB sticks.
1 SD card reader.


Wat tot nu nog niet stuk is gegaan (en het na 2.5 jaar nog steeds doen):

4 contactdozen met verlengsnoer.
2 contactpluggen.


Zelfs de meisjes die daar verkopen gaven toe dat hun producten heel vaak stuk gaan toen ik met ze in gesprek was.


Het vreemde van de Filippijnen is dat de werknemers vrijwel overal heel eerlijk over hun werkgever zijn en de foute (of goede) dingen gewoon toegeven of vertellen als je ze er naar vraagt. Dat heb ik in Nederland niet gezien.


Palimos po, gutom ako. Pisulang pang Mac Do, pang Jollibee.

Maraming salamat, po.

:happy2:

Soushkin

Citaat van: janvanderijt op woensdag 23 juli 2014, 05:08:12
ik heb het gevoel dat we positiever worden heerlijk :jajaja:

De titel van het topic is nou eenmaal "Wat stoort je aan de Filipijnen?". Vanzelfsprekend dus dat je een hoop negatieve posts krijgt. Niet alles is kut hier, er zijn ook een hele hoop goede dingen, maar ja, daar het gaat het topic nou eenmaal niet over.

Zo heb ik een jaar terug een hele goede messenset bij datzelfde Unitop (etc.) vandaan gehaald voor een paar honderd pesos. Die messen zijn na een jaar vrijwel dagelijks gebruik nog steeds vlijmscherp. Ik had liever m'n Sabatier messenset gehad maar die mocht ik niet mee het vliegtuig in nemen. De vervanging die ik daarvoor gekocht heb ben ik zeer tevreden over.
Palimos po, gutom ako. Pisulang pang Mac Do, pang Jollibee.

Maraming salamat, po.

:happy2:

janvanderijt

heb mijn hele koffer met sabatier hier en ben er verdomd blij mee

Soushkin

Citaat van: janvanderijt op woensdag 23 juli 2014, 07:34:56
heb mijn hele koffer met sabatier hier en ben er verdomd blij mee

Damn, nu ben ik jaloers haha.  :thumb:


Vreemd dat jij die wel het vliegtuig in kreeg terwijl het voor mij niet toegestaan was. Welke airliner heb jij genomen dan? Ik vloog met Singapore Airlines.
Palimos po, gutom ako. Pisulang pang Mac Do, pang Jollibee.

Maraming salamat, po.

:happy2:

Ronny55

Waar ik me niet aan stoor is hetgeen ik kan vermijden, niemand verplicht me in een slecht restaurant te gaan eten , niemand verplicht me bij cd-r king te gaan kopen ...Daar ben je zelf bij . Goedkope spullen willen en dan er zich aan storen  :ikkeniebegrijp: Daar moet je niet echt mee leven hier...Het verkeer dat een chaos is, de out of stocks , hunne sorry Sir die je gewoonlijk een bom geld kost daar kan je moeilijk omheen. 8 van de 10 restaurants is ofwel de bediening of wel het eten niet te pruimen....dus gaan we uit eten kies ik gewoon een van de twee andere restaurants waar ik wel tevreden ben. Hier is een klein computerwinkeltje daar kan ik alles kopen wat ik maar wil, ok, moet al eens twee dagen wachten daar ze het moeten bestellen  :jajaja: maar het is goed spul , uiteraard iets duurder . BTW, Bij cd-r king hebben ze ook goede kwaliteit USB's en SD kaartjes ...Maar die kosten dan wel iets meer  :jajaja:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieƫn vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Soushkin

Ik zeg nergens dat ik perse goedkoop spul moet hebben. Toen ik bij CD-R King kocht was ik net twee weken in de Filippijnen. Dan weet je nog niet beter en kocht ik daar dus ook. Nu dus niet meer en ga ik naar andere zaken toe waar ze wel betere kwaliteit verkopen.

De restaurants die me na eenmaal niet bevielen ga ik dus ook geen tweede maal heen. Ik ben vrij kieskeurig wat dat betreft met m'n eten, misschien omdat ik zelf ook kok ben. Als ik dan kijk naar wat er op m'n bord ligt kan ik al de kostprijs zo'n beetje inschatten omdat ik zelf altijd de boodschappen doe. Dan zie ik dus al gauw of de prijs/kwaliteit/smaak een beetje in verhouding staat. Vaak doet dat het niet, ga ik er dus ook niet meer heen. Lijkt wel alsof ze nooit van kruiden en specerijen gehoord hebben met die smakeloze hap hier.
Palimos po, gutom ako. Pisulang pang Mac Do, pang Jollibee.

Maraming salamat, po.

:happy2:

janvanderijt

ik heb mijn messen en een hoop huisraad met de boot gestuurd
duurde ff maar ik heb het  zo gedukd is een schone zaak he :lachen:

Adik


Soushkin

Citaat van: janvanderijt op donderdag 24 juli 2014, 02:04:23
ik heb mijn messen en een hoop huisraad met de boot gestuurd
duurde ff maar ik heb het  zo gedukd is een schone zaak he :lachen:

Ik zal eens kijken of het mogelijk is om zo'n boottripje te regelen. Ik heb die set al zo'n 20 jaar, nog van toen ik begon met m'n SVH opleiding. Kreeg ik een aanbod via m'n school of ik interesse had in die set en 'm met 30% korting aan kon schaffen.


Bedankt voor de tip.  :thumb:
Palimos po, gutom ako. Pisulang pang Mac Do, pang Jollibee.

Maraming salamat, po.

:happy2:

Ifugao

Citaat van: Soushkin op woensdag 23 juli 2014, 07:38:31
Vreemd dat jij die wel het vliegtuig in kreeg terwijl het voor mij niet toegestaan was. Welke airliner heb jij genomen dan? Ik vloog met Singapore Airlines.

Dat kan bij elke airline, zolang je de messensets maar incheckt, dus niet in de handbagage meeneemt.