Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Een paar voorbereidende vraagjes

Gestart door mars, vrijdag 2 mei 2014, 13:30:53

Vorige topic - Volgende topic

mars

Citaat van: Lorre op zondag  4 mei 2014, 23:50:50
Citaat van: mars op zondag  4 mei 2014, 21:47:38
Ik ga zeker proberen om nog dit jaar haar en familie te bezoeken. Maar is 3 weken genoeg tijd voor een huwelijk?

Dat is wel héél erg krap.  Op dinsdag naar de ambassade en op vrijdag je Legal Capacity afhalen of op vrijdag naar de ambassade en op dinsdag je Legal capacity afhalen.  Dan moet je nog 10 kalenderdagen "uithangen" op het gemeente- of stadhuis...

Hoeveel dagen zijn voldoende dan? een 4 weken?

Budgie

Citaat van: segers op zondag  4 mei 2014, 02:00:33
en daarbij keken ze in de ambassade natuurlijk in het rijksregister en daar viel het op   :confused2:  dat de vorige   :smiley-philippines:  asawa nog stond ingeschreven op het addres van stijn en dat was dan weer een reden te meer om......   :ikkeniebegrijp:  .    :hoedjeaf:
:offtopic:
En dan krijgt Mevr Weisz de schuld?  :neeneenee: Denk dat Stijn eerder zijn excuses bij Mevr Weisz moet maken :jajaja: :jajaja:
Getting older beats the alternative -dying young

Lorre

Citaat van: mars op maandag  5 mei 2014, 21:46:44
Citaat van: Lorre op zondag  4 mei 2014, 23:50:50
Citaat van: mars op zondag  4 mei 2014, 21:47:38
Ik ga zeker proberen om nog dit jaar haar en familie te bezoeken. Maar is 3 weken genoeg tijd voor een huwelijk?

Dat is wel héél erg krap.  Op dinsdag naar de ambassade en op vrijdag je Legal Capacity afhalen of op vrijdag naar de ambassade en op dinsdag je Legal capacity afhalen.  Dan moet je nog 10 kalenderdagen "uithangen" op het gemeente- of stadhuis...

Hoeveel dagen zijn voldoende dan? een 4 weken?

Indien je het een beetje relax wil doen, vind ik 4 weken ok, heb je de mogelijk om een langere periode te spenderen, zoveel te beter.  Je wil toch na je huwelijk ook nog "even" bij je kersverse vrouw zijn, niet? :happy:

Lorre

Citaat van: Budgie op maandag  5 mei 2014, 22:17:31
Citaat van: segers op zondag  4 mei 2014, 02:00:33
en daarbij keken ze in de ambassade natuurlijk in het rijksregister en daar viel het op   :confused2:  dat de vorige   :smiley-philippines:  asawa nog stond ingeschreven op het addres van stijn en dat was dan weer een reden te meer om......   :ikkeniebegrijp:  .    :hoedjeaf:
:offtopic:
En dan krijgt Mevr Weisz de schuld?  :neeneenee: Denk dat Stijn eerder zijn excuses bij Mevr Weisz moet maken :jajaja: :jajaja:

@Budgie: 'k denk dat mevrouw Weisz niet houdt van grossiers. :neeneenee: :weetikniet: :biggrinn:

stijn54

Citaat van: Budgie op maandag  5 mei 2014, 22:17:31
Citaat van: segers op zondag  4 mei 2014, 02:00:33
en daarbij keken ze in de ambassade natuurlijk in het rijksregister en daar viel het op   :confused2:  dat de vorige   :smiley-philippines:  asawa nog stond ingeschreven op het addres van stijn en dat was dan weer een reden te meer om......   :ikkeniebegrijp:  .    :hoedjeaf:
:offtopic:
En dan krijgt Mevr Weisz de schuld?  :neeneenee: Denk dat Stijn eerder zijn excuses bij Mevr Weisz moet maken :jajaja: :jajaja:
OK dat was een administratieve vergetelheid maar in feite niks te maken met mijn tweede huweljk. Trouwens mijn eerste vrouw was al getrouwd met Amerikaan en verbleef al in USA. Zij had zich niet uitgeschreven in Belgie.
Dit alles werd samen met bewijzen bij het politieverhoor medegedeeld doch DVZ heeft hier niets over gezegd in hun beslissing.
Misschien had mevr  Weisz een slechte dag want ze was totaal onvriendelijk tegenover ons. In elk geval ik zou de mensen zo niet behandelen.

regenwolkje

Citaat van: Lorre op maandag  5 mei 2014, 22:27:16
Citaat van: mars op maandag  5 mei 2014, 21:46:44
Citaat van: Lorre op zondag  4 mei 2014, 23:50:50
Citaat van: mars op zondag  4 mei 2014, 21:47:38
Ik ga zeker proberen om nog dit jaar haar en familie te bezoeken. Maar is 3 weken genoeg tijd voor een huwelijk?

Dat is wel héél erg krap.  Op dinsdag naar de ambassade en op vrijdag je Legal Capacity afhalen of op vrijdag naar de ambassade en op dinsdag je Legal capacity afhalen.  Dan moet je nog 10 kalenderdagen "uithangen" op het gemeente- of stadhuis...

Hoeveel dagen zijn voldoende dan? een 4 weken?

Indien je het een beetje relax wil doen, vind ik 4 weken ok, heb je de mogelijk om een langere periode te spenderen, zoveel te beter.  Je wil toch na je huwelijk ook nog "even" bij je kersverse vrouw zijn, niet? :happy:

Zeker, zeker. Maar ik denk dat veel mensen niet voor zo'n lange periode verlof kunnen/mogen nemen.

Op mijn werk hebben ze onlangs de maximum toegelaten verlofperiode verlengd van 3 naar 4 weken. Maar als je dan rekent: 2 keer bijna 2 dagen daarvan gaan naar heenreis/terugreis, en je kan ook niet de allerlaatste dag van je verlof pas thuiskomen (je moet toch wat bekomen van jetlag enzo voor je terug kan werken), dan blijven er nog maar ongeveer 3 weken over die je effectief in de  :smiley-philippines: nuttig kan spenderen  :negatief:

Rich

Citaat van: regenwolkje op dinsdag  6 mei 2014, 07:54:52
(je moet toch wat bekomen van jetlag enzo voor je terug kan werken),


:lachen:  :ikkeniebegrijp:

Rich de Nederbelg.

nils

3 weken is afdoende zolang er niets mis gaat. (4 dagen ambassade + 10 dagen wachtentermijn voor huwelijk + 6 dagen reizen en trouwdag)
Een weekje extra voor de zekerheid kan zeker geen kwaad voor als er wat fout gaat.

Luke

Citaat van: nils op dinsdag  6 mei 2014, 10:41:00
3 weken is afdoende zolang er niets mis gaat. (4 dagen ambassade + 10 dagen wachtentermijn voor huwelijk + 6 dagen reizen en trouwdag)
Een weekje extra voor de zekerheid kan zeker geen kwaad voor als er wat fout gaat.

Wat kan er nu in godsnaam fout lopen in de Pilipijnen???  :crazy:

Budgie

Citaat van: Rich op dinsdag  6 mei 2014, 09:43:36
Citaat van: regenwolkje op dinsdag  6 mei 2014, 07:54:52
(je moet toch wat bekomen van jetlag enzo voor je terug kan werken),


:lachen:  :ikkeniebegrijp:



@ Rich als zuinige Nederlander los ik het anders op.Als ik last heb van een jetlag ben ik ziek dus meld ik dat  :lachen: :lachen: En blijf thuis tot de controleur geweest is.
Getting older beats the alternative -dying young