Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Een paar voorbereidende vraagjes

Gestart door mars, vrijdag 2 mei 2014, 13:30:53

Vorige topic - Volgende topic

joge

Hoi,

Idd een maand daar is "juist genoeg" in geval er iets wat uitloopt , trouwens ook even checken welke vlucht het goedkoopst is ..welke dagen
enneuh als je naar een " city hall" gaat , laat je vooral niet onderscheppen door zogenoemde "helpers" die aan de ingan staan te wachten , en vragen wat komt u doen  , als je dan zegt wij komen om de papieren om te trouwen .. dan nemen ze je mee naar buiten naar iemand anders die jullie gauw zal verder helpen.....
Vooral van je geld afhelpen dat zijn ze van plan ,
Bij ons gebeurde hetzelfde ( niet toegehapt uiteindelijk ) naar een kantoortje naast de city hall van Pasay , daar bij een official , een echte maar eentje met een bijverdienste.. zij vroeg 15000 PHP en alles was in orde....
Ja klote wijf , wij terug buiten en de volgende dag opnieuw naar de city hall en gewoon binnen gestapt, weer vroeg er eentje of hij kon helpen , ik zei kort no thanks en wandelde met mijn toekomstige ( toen nog ) recht naar het kantoortje van de civil registar , klopje op de deur en binnen gestapt.

grote ogen daar binnen, wist ik veel dat er aan de andere kant van de muur een loket was waar je moest wachten... dus gewoon vriendelijk gevraagd hoeveel kost trouwen hier ?
een heel vriendelijk jonge man vertelde het ons allemaal en het was alles samen daar minder dan 1200 PHP , heel verschil .
We moesten wel een iemand vinden die ons mocht trouwen , zoals een "father" daar een priester eigenlijk he , de jonge man gaf ons een tel nummer , mijn vrouwtje belde hem en vroeg het nodige 5000 PHP zei hij , ok done
Afgesproken en op de daag naar daar, toen hij zag dat het om een foreign ging  was het opeens 5500 PHP , maar goed betaald en getrouwd , dan naar het feest en alles was goed .
Vergeet NIET nadat je getrouwd bent ( na de 10 dagen uithangen daar )  dat je vrouw naar het NSO moet gaan om de akte op te halen en dan naar DFA  legaliseren , vandaar naar de BEL ambasade met dat ding om die handtekening te wettigen op dat blad ,

veel succes , en veel geduld gewenst makker

grts
End is not the end, in fact E.N.D is " Effort Never Dies " and if you get NO in an answer , then remember NO is " Next Opportunity ". Always be positive..

Cees

Citaat van: Budgie op dinsdag  6 mei 2014, 21:12:25
Citaat van: Rich op dinsdag  6 mei 2014, 09:43:36
Citaat van: regenwolkje op dinsdag  6 mei 2014, 07:54:52
(je moet toch wat bekomen van jetlag enzo voor je terug kan werken),


:lachen:  :ikkeniebegrijp:



@ Rich als zuinige Nederlander los ik het anders op.Als ik last heb van een jetlag ben ik ziek dus meld ik dat  :lachen: :lachen: En blijf thuis tot de controleur geweest is.

Zelfde als je langer wil blijven je zelf vanf daar ziek melden want met oorontsteking mag je niet vliegen  :ikkeniebegrijp:

gr.Cees
Je hoeft niet altijd geluk te hebben, als je maar geen pech heb

Luke

Citaat van: Cees op dinsdag  6 mei 2014, 22:42:09
Citaat van: Budgie op dinsdag  6 mei 2014, 21:12:25
Citaat van: Rich op dinsdag  6 mei 2014, 09:43:36
Citaat van: regenwolkje op dinsdag  6 mei 2014, 07:54:52
(je moet toch wat bekomen van jetlag enzo voor je terug kan werken),


:lachen:  :ikkeniebegrijp:



@ Rich als zuinige Nederlander los ik het anders op.Als ik last heb van een jetlag ben ik ziek dus meld ik dat  :lachen: :lachen: En blijf thuis tot de controleur geweest is.

Zelfde als je langer wil blijven je zelf vanf daar ziek melden want met oorontsteking mag je niet vliegen  :ikkeniebegrijp:

gr.Cees

Vraag me af wie de "marokkanen" zijn hiere...  :floet:

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: Cees op dinsdag  6 mei 2014, 22:42:09
Citaat van: Budgie op dinsdag  6 mei 2014, 21:12:25
Citaat van: Rich op dinsdag  6 mei 2014, 09:43:36
Citaat van: regenwolkje op dinsdag  6 mei 2014, 07:54:52
(je moet toch wat bekomen van jetlag enzo voor je terug kan werken),


:lachen:  :ikkeniebegrijp:



@ Rich als zuinige Nederlander los ik het anders op.Als ik last heb van een jetlag ben ik ziek dus meld ik dat  :lachen: :lachen: En blijf thuis tot de controleur geweest is.

Zelfde als je langer wil blijven je zelf vanf daar ziek melden want met oorontsteking mag je niet vliegen  :ikkeniebegrijp:

gr.Cees
en zo gaan de ondernemers naar de kl*ten . :lachen: majaa het is wel een optie .
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Amice

Citaat van: jens op woensdag  7 mei 2014, 09:57:04
Citaat van: Cees op dinsdag  6 mei 2014, 22:42:09
Citaat van: Budgie op dinsdag  6 mei 2014, 21:12:25
Citaat van: Rich op dinsdag  6 mei 2014, 09:43:36
Citaat van: regenwolkje op dinsdag  6 mei 2014, 07:54:52
(je moet toch wat bekomen van jetlag enzo voor je terug kan werken),


:lachen:  :ikkeniebegrijp:



@ Rich als zuinige Nederlander los ik het anders op.Als ik last heb van een jetlag ben ik ziek dus meld ik dat  :lachen: :lachen: En blijf thuis tot de controleur geweest is.

Zelfde als je langer wil blijven je zelf vanf daar ziek melden want met oorontsteking mag je niet vliegen  :ikkeniebegrijp:

gr.Cees
en zo gaan de ondernemers naar de kl*ten . :lachen: majaa het is wel een optie .


Zelfs een optie voor ondernemers blijkbaar :lachen:

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

josv

Citaat van: joge op dinsdag  6 mei 2014, 21:53:12
Hoi,

Idd een maand daar is "juist genoeg" in geval er iets wat uitloopt , trouwens ook even checken welke vlucht het goedkoopst is ..welke dagen
enneuh als je naar een " city hall" gaat , laat je vooral niet onderscheppen door zogenoemde "helpers" die aan de ingan staan te wachten

een heel vriendelijk jonge man vertelde het ons allemaal en het was alles samen daar minder dan 1200 PHP , heel verschil .
We moesten wel een iemand vinden die ons mocht trouwen , zoals een "father" daar een priester eigenlijk he , de jonge man gaf ons een tel nummer , mijn vrouwtje belde hem en vroeg het nodige 5000 PHP zei hij , ok done
Afgesproken en op de daag naar daar, toen hij zag dat het om een foreign ging  was het opeens 5500 PHP , maar goed betaald en getrouwd , dan naar het feest en alles was goed .


Dus ben je ( alsnog ) op een leuke manier gewoon belazerd. Jij blij, hij blij  :congratualtionsis0:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

nils

Helpers zijn op zich ook wel handig als je te weinig tijd hebt.
Zo hadden we voor 7000 pesos in 1 dag ipv 7 dagen een cenomar gefixed.

De aanleiding was alleen wel een beetje zuur,
bij de uitgifte van de eerdere Cenomar hadden ze een typefout in haar voornaam gemaakt.
En omwisselen is kort gezegd opnieuw aanvragen.

Pinocchio

Citaat van: nils op dinsdag 20 mei 2014, 15:43:03

Zo hadden we voor 7000 pesos in 1 dag ipv 7 dagen een cenomar gefixed.
bij de uitgifte van de eerdere Cenomar hadden ze een typefout in haar voornaam gemaakt.


Zo'n "typefout" is meer de norm dan de uitzondering, want dat doet de kassa rinkelen.

7000 pesos in uw geval