Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

EU Burger. Duhhuh!!

Gestart door Fail_over, dinsdag 6 maart 2012, 21:31:18

Vorige topic - Volgende topic

Fail_over

Vandaag te horen gekregen dat ik als EU burger maar liever niet teveel de Belgische subsidies, en hulpkassen moet aanspreken.
Ik moet als NL in BE blij zijn dat ik, als ik even geen baan kan vinden, blij moet zijn met een â,¬ 1050,- per maand.
Iets wat ik tegen mijn natuur in, omdat ik in België woon, in België moet betrekken. Ondanks dat ik een 24 jaar in NL WW afgedragen heb.

De medewerker van OCMW vertelde mij subtiel dat ik maar niet teveel aanspraak moest maken op eventuele subsidies, voor bijvoorbeeld onze 3 schoolgaande kinderen.
"Dat zou wel eens nadelig kunnen zijn voor de toekomstige verlenging van mijn Visa".

Hoe langer ik er over nadenk hoe kwader ik wordt.
Het is niet mijn schuld dat ik even zonder baan zit. Het is de schuld van die *&&^^%%$ regering dat zij het bilaterale verdrag opgezegd hebben voor de uitwisseling van de WW uitkering tussen BE en NL.

:ikkeniebegrijp:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

a007esprit

Wel  denk dat je een  gevoelig item hier opbrengt , Hangt er allemaal vanaf hoe je het beziet .
Als Je gewerkt hebt in Belgie voor meerdere jaren , Ok spijtig dat je dan 1050,- Euro hebt . Maar bedenk dan wel dat een  groot deel  van  de oudere op pensioen het met 800 euro moeten  doen .
Als je nooit gewerkt hebt in Belgie en hier woont...... dan zou ik zeggen mag je blij zijn dat je dit krijgt.
Laat me even  een  voorbeeld geven . heb altijd werk gehad maar mijn asawa is ontslagen  2 maand geleden , het was voor ons de eerste keer dat we naar  de vakbond moeten gaan  om alle papieren te regelen het was daar een  overrompeling aan nederlanders , na wat gepraat met een  turkse nederlander blijkt dat deze naar belgie verhuizen , omdat  ze hier veel meer krijgen omdat ze hun uitkering kwijt zijn  . zou zeggen Belgie  :atyourservice:
vraag me af als ik in polen  ga wonen  wat ik  daar zou  krijgen als uitkering , waarschijnlijk een stamp onder mijn ....
:benweg:

Baron

 :hoedjeaf: :hoedjeaf:


Tja, voor een Belg ben jij, je vrouw en je kinderen gewoon een stel buitenlanders die daar in Belgie goed komen profiteren. Ik hoef ook geen Joegoslaven, Roemenen, Polen of Grieken, Somaliers, Duitsers enz. in Nederland als dat NL belastinggeld kost. Nog maar even te zwijgen over steun aan griekenland, en de andere Pigs landen
Die medewerker kan in zijn rapport beslist aflezen hoe lang jij al in Belgie bent, er gewerkt hebt en mee betaald hebt aan de Belgische gemeenschap, hoelang de vrouw en de 3 kinderen nu bij je zijn en hoe lang / kort nadat je je vrouw en kinderen bij je hebt, jij werkloos wordt

Voor zo een medewerker die dagelijks met fraudeurs en profiteurs geconfronteerd wordt heb je gewoon de schijn tegen. Ben je slechts een van de velen.
Als het niet om jezelf ging zou je dat wel begrijpen.
Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).

Amice

Als EU burger betalen we anders ook genoeg hoor en daarvan gaan vele subsidies ook naar belgie, die ook nog eens profiteert en flink verdient aan de in brussel gezetelde EU commissies.

Maar die belgen maken als het om een ander gaat wel vaker overal een gunst van, terwijl het wettelijk allemaal duidelijk is vastgelegd en omschreven.

Dus ff niet staan l*llen maar Fail over's zakken vullen.  :lachen:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

innka3

wat een gelul,dat eu-burger .je hebt gewoon nationalieteiten :belgiesmiley: :vl: :nederlandsevlag: en betaalt belasting in het land waar je woont.
niks eu afschaffen :eu: die handel   :daag: :daag: :daag:

Fail_over

Citaat van: Amice op zaterdag 10 maart 2012, 01:05:24
Dus ff niet staan l*llen maar Fail over's zakken vullen.  :lachen:

Ja, ben ik mee eens!  :thumb:  :lachen:

Zonder gekheid. Ik vindt het belachelijk dat ik 22 jaar voor werkeloosheid heb betaalt als werkende. Naar België verhuis en werkeloos wordt en dan in België ww (dop) aan moet vragen. TUURLIJK dat die Belgen zich op hun pik getrapt voelen! Zou ik ook doen.
Waar is mijn 22 jarige bijdrage??  :weetikniet: (Bilateraal verdrag tussen NL en BE opgezegd in 2010, voorheen kon een NL in BE WEL aanspraak maken op een opgebouwd WW in NL)

Wat ik echter niet door den beugel kan gaan, is dat als ik informeer of er tegemoetkomingen zijn voor een gezin met 5 personen,die van een karig dopgeldje rond moeten komen, ik van de instanties te horen krijg dat ik me als NL in BE maar koest moet houden omdat anders mijn visa in gevaar kan komen. DAT vindt ik dus niet kunnen.  :shoot13lj7:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

huisman45

kijk je hebt voor en nadelen door te  gaan wonen in Belgie ,nu ondervind je de nadelen niet zeuren dan.
en gewoon alles aanvragen wat je kunt daar en je niet laten intimideren door een klootzak, anders een europees recht advokaatje zoeken.
Hier adem ik vrij en ben gelukkig

Herbie

OCMW zal je wel helpen die helpen alle buitenlanders  :jajaja: :crazy: :weetikniet:
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

bananacreek

Citaat van: huisman45 op zondag 11 maart 2012, 03:57:47
kijk je hebt voor en nadelen door te  gaan wonen in Belgie ,nu ondervind je de nadelen niet zeuren dan.
en gewoon alles aanvragen wat je kunt daar en je niet laten intimideren door een klootzak, anders een europees recht advokaatje zoeken.

Ik heb de man nog nooit geintimmideerd, dus waarom wordt hierbij mijn naam betrokken?..... :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:

Fail_over

Citaat van: bananacreek op zondag 11 maart 2012, 13:05:54
Citaat van: huisman45 op zondag 11 maart 2012, 03:57:47
kijk je hebt voor en nadelen door te  gaan wonen in Belgie ,nu ondervind je de nadelen niet zeuren dan.
en gewoon alles aanvragen wat je kunt daar en je niet laten intimideren door een klootzak, anders een europees recht advokaatje zoeken.

Ik heb de man nog nooit geintimmideerd, dus waarom wordt hierbij mijn naam betrokken?..... :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:

:lachen:  :lachen:  :lachen:
Nee Creek, niet jij.
Maar een "lieftallige"dame van OCMW.  :jajaja:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......