Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Huwelijk overschrijven

Gestart door mars, zondag 29 maart 2015, 03:59:54

Vorige topic - Volgende topic

mars

Hallo,

Ik ben pas getrouwd in  :smiley-philippines: en wil mijn huwelijk overschrijven en erkennen in :belgiesmiley: maar familie zeggen dat ik dit pas kan als ze hier in  :belgiesmiley: is ?

Wat moet ik nu doen, na mijn huwelijk ?

panshit

VREEMD
In Nederland stuur je de certificate of marriges op naar Den Haag daar worden alle huwelijken ingeschreven die in het buitenland zijn gesloten.Ik heb zelfs een Nederlands trouwboekje gekregen.Wel moeten het certificate eerst gelegaliseerd worden bij de ambassade.Kan me niet voor stellen dat het in Belgie anders is.Alleen duurt het vrij lang eer dat je bij de NSO je certificate kan op halen.Naar Nederland kun je het per post ook op sturen  duurt ongeveer 6 maanden.
Panshit

Rich

Rich de Nederbelg.

mars

Citaat van: panshit op zondag 29 maart 2015, 05:24:28
VREEMD
In Nederland stuur je de certificate of marriges op naar Den Haag daar worden alle huwelijken ingeschreven die in het buitenland zijn gesloten.Ik heb zelfs een Nederlands trouwboekje gekregen.Wel moeten het certificate eerst gelegaliseerd worden bij de ambassade.Kan me niet voor stellen dat het in Belgie anders is.Alleen duurt het vrij lang eer dat je bij de NSO je certificate kan op halen.Naar Nederland kun je het per post ook op sturen  duurt ongeveer 6 maanden.
Panshit

Je kan na een maand al een true copy krijgen van de NSO, kost je 500 pesos zei mijn vrouw. en moet ik dit eerst laten legaliseren bij de DFA of eerst in het Nederlands laten vertalen ?

serge81

Citaat van: mars op zondag 29 maart 2015, 03:59:54
Hallo,

Ik ben pas getrouwd in  :smiley-philippines: en wil mijn huwelijk overschrijven en erkennen in :belgiesmiley: maar familie zeggen dat ik dit pas kan als ze hier in  :belgiesmiley: is ?

Wat moet ik nu doen, na mijn huwelijk ?

Wil ik ook wel weten eigenlijk , ben al 8 maand getrouwd

Cosyns Guy

Citaat van: serge81 op zondag 29 maart 2015, 18:19:47
Citaat van: mars op zondag 29 maart 2015, 03:59:54
Hallo,

Ik ben pas getrouwd in  :smiley-philippines: en wil mijn huwelijk overschrijven en erkennen in :belgiesmiley: maar familie zeggen dat ik dit pas kan als ze hier in  :belgiesmiley: is ?

Wat moet ik nu doen, na mijn huwelijk ?

Wil ik ook wel weten eigenlijk , ben al 8 maand getrouwd
Gewoon naar je bevolkingsdienst gaan en daar om inlichtingen vragen.
Ik woon in Spanje en heb mijn huwelijk in Belgie laten registreren met behulp van mijn familie.
Hebben daar nooit de vraag gesteld of mijn vrouw al in Belgie was,laat staan in Spanje.

stef boss

Je kan na een maand ongeveer  een true copy krijgen van de NSO en moet dit eerst laten legaliseren bij de DFA en na legalizatie bij DFA en hierna  ook laten legalizeren op de belgische ambassade alle akte moeten door de belgische ambassade gelegalizeerd zijn wil men ze gebruiken in Belgie hierna kun je ermee naar de gemeente voor sommige gemeente moet het niet vertaald naar nederlands ikzelf heb niets moeten laten vertalen naar nederlands
Maar het is niet nodig u huwelijk al laten te registreren dit is ook ok als u vrouw hier toe komt ik heb het ook pas laten overschrijven  toen mijn vrouw hier aan kwam deze is op 18/01/2015 toe gekomen

Ronny55

Woon sinds mijn huwelijk in de  :smiley-philippines: en heb mijn huwelijk in  :belgiesmiley: laten registreren via de ambassade. Wat je nodig heb is een treu copie van het NSO van je huwelijkakte ,deze laten legaliseren (seal en red ribbon} door FA , laten vertalen in een der landstalen , bewijs van woonst bij de barangay. Copie van de paspoorten. De ambassade doet de rest. Zo is het bij mij gegaan . Ik had al een treu copie van NSO na 14 dagen . de hele procedure heeft zo'n 2 maanden in beslag genomen. Het voordeel is , je vrouw krijgt een GRATIS visum voor on beperkt reizen naar  :belgiesmiley: geldig voor drie jaar en gewoon gratis verlengbaar.
Let wel, je moet in dit geval je vaste verblijfplaats in de  :smiley-philippines: hebben en ingeschreven zijn op de Ambassade.(Je gemeentehuis op de  :smiley-philippines: } Hoe je tewerk gaat als je in  :belgiesmiley: woont kan ik niet met zekerheid zeggen . Wat ik wel weet is dat er altijd een fiat moet zijn van de cel schijnhuwelijken, toenertijd was dat voor niet nodig .
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Dimitri

Hallo "Mars", hetgeen je wilt is echt niet moeilijk hoor. True copy van huwelijkscontract bij NSO opvragen en laten vertalen. Daarna vertaling laten legaliseren door Belgische ambassade. Dit gelegaliseerd exemplaar afgeven op het gemeentehuis en dan word het huwelijk ingeschreven op de gemeente. Wil je een trouwboekje moet je gewoon 25 euro betalen en alles is geregeld.
Zo heb ik het vorig jaar toch gedaan.

serge81

Citaat van: Dimitri op donderdag  2 april 2015, 08:58:03
Hallo "Mars", hetgeen je wilt is echt niet moeilijk hoor. True copy van huwelijkscontract bij NSO opvragen en laten vertalen. Daarna vertaling laten legaliseren door Belgische ambassade. Dit gelegaliseerd exemplaar afgeven op het gemeentehuis en dan word het huwelijk ingeschreven op de gemeente. Wil je een trouwboekje moet je gewoon 25 euro betalen en alles is geregeld.
Zo heb ik het vorig jaar toch gedaan.

Moet je vrouw in Belgie aanwezig zijn om je huwelijk in het gemeentehuis in te schrijven ?

Lorre

Citaat van: serge81 op zondag  5 april 2015, 03:24:06
Citaat van: Dimitri op donderdag  2 april 2015, 08:58:03
Hallo "Mars", hetgeen je wilt is echt niet moeilijk hoor. True copy van huwelijkscontract bij NSO opvragen en laten vertalen. Daarna vertaling laten legaliseren door Belgische ambassade. Dit gelegaliseerd exemplaar afgeven op het gemeentehuis en dan word het huwelijk ingeschreven op de gemeente. Wil je een trouwboekje moet je gewoon 25 euro betalen en alles is geregeld.
Zo heb ik het vorig jaar toch gedaan.

Moet je vrouw in Belgie aanwezig zijn om je huwelijk in het gemeentehuis in te schrijven ?

Neen.

mars

Mijn vrouw heeft pas een Certificate of Marriage gekregen op city hal. Is dit het document dat nodig is voor een huwelijk over te schrijven of is het nog een ander ?




Amice

Citaat van: mars op woensdag 29 april 2015, 17:32:29
Mijn vrouw heeft pas een Certificate of Marriage gekregen op city hal. Is dit het document dat nodig is voor een huwelijk over te schrijven of is het nog een ander ?





Indien dat certificate of marriage door DFA wordt gelegaliseerd en ook door de ambassade wordt geverifieerd zou het bruikbaar kunnen zijn maar......

Normaliter komen dat soort certificaten van NSO en dat is niet zonder redenen.
Allereerst betekent dat het huwelijk dan ook is ingeschreven in de Filippijnse analen en statistieken en er een certified true copy daarvan verstrekt kan worden.

Het verschil met het certificate van de city hall is dat het niet gecertificeerd is door de daarvoor aangewezen instantie.

Ik heb zo het vermoeden dat de ambassade deze zal weigeren aangezien de meeste fake documents juist dat soort certificaten zijn.

Indien het certificaat wel van NSO afkomstig is maar enkel door of via de city hall is afgegeven aan haar, dan is er niets aan de hand zolang DFA die maar legaliseerd.



Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

mars

Ok, we moeten nu 1 maand wachten voor een advance copy van de NSO. Dit was gewoon een document van de city hall. Toch bedankt Amice :)

froggy007

Ons huwelijk werd vorige week overgeschreven.
Mijn vrouw is sinds Juli vorig jaar in België.
We werden in Februari uitgenodigd voor een interview door de lokale recherche
en na goedkeuring nu dus overgeschreven in het Belgische register.

mars

Citaat van: froggy007 op zaterdag  2 mei 2015, 11:24:46
Ons huwelijk werd vorige week overgeschreven.
Mijn vrouw is sinds Juli vorig jaar in België.
We werden in Februari uitgenodigd voor een interview door de lokale recherche
en na goedkeuring nu dus overgeschreven in het Belgische register.

Mijn vrouw moet toch niet eerst hier zijn voor een inschrijving van een huwelijk in het register ?
Wij willen eerst het hier laten inschrijven en dan pas volgend jaar een gezinshereniging aanvragen.

Dimitri

Mijn vrouw is nog steeds in de Filippijnen omdat haar visum geweigerd is. Ons huwelijk is hier reeds ingeschreven en ik ben in het bezit van een trouwboekje. Dus je kan dit zeker al doen terwijl jouw vrouw nog in de Filippijnen is.

froggy007

Ik denk dat het van provincie tot provincie afhangt.
Zover ik heb begrepen gaan alle aanvragen tot overschrijving in Oost-Vlaanderen zowiezo naar het parket
en dus interview, waarbij je vrouw wel degelijk hier aanwezig moet zijn.

Rich

Citaat van: froggy007 op dinsdag  5 mei 2015, 15:56:20
Ik denk dat het van provincie tot provincie afhangt.
Zover ik heb begrepen gaan alle aanvragen tot overschrijving in Oost-Vlaanderen zowiezo naar het parket
en dus interview, waarbij je vrouw wel degelijk hier aanwezig moet zijn.


Ik heb ons huwelijk pas aangegeven toen zij hier in België was. Paar weken later kwam de wijkagent even langs om te kijken of ze hier was en of alles OK was.

Die verhalen van interviews en recherche zijn dus zeker niet bij iedereen van toepassing  :neeneenee:
Rich de Nederbelg.

boeman

Wij zijn gehuwd hier in België 19 december 2014, procedure is in gang gezet denk ik ? weet niet veel meer, wacht nu af wat er verder staat te gebeuren

froggy007

Citaat van: Rich op dinsdag  5 mei 2015, 16:12:30
Citaat van: froggy007 op dinsdag  5 mei 2015, 15:56:20
Ik denk dat het van provincie tot provincie afhangt.
Zover ik heb begrepen gaan alle aanvragen tot overschrijving in Oost-Vlaanderen zowiezo naar het parket
en dus interview, waarbij je vrouw wel degelijk hier aanwezig moet zijn.


Ik heb ons huwelijk pas aangegeven toen zij hier in België was. Paar weken later kwam de wijkagent even langs om te kijken of ze hier was en of alles OK was.

Die verhalen van interviews en recherche zijn dus zeker niet bij iedereen van toepassing  :neeneenee:

De wijkagent is bij ons langsgeweest ter bevestiging van woonplaats. Voor de procedure voor de overschrijving van huwelijk is men niet meer langsgeweest.
Die procedure hebben we meteen gestart toen ze in Belgie aankwam (in Juli 2014). Bij indienen op de gemeente werd meteen gezegd dat sinds kort alle aanvragen
worden voorgelegd aan parket/procureur. In februari uitgenodigd voor interview (beiden apart, met tolk voor mijn asawa). En dan enkele weken geleden bericht gekregen
dat procedure werd afgerond en het huwelijk werd overgeschreven.

stijn54

Citaat van: Dimitri op zaterdag  2 mei 2015, 12:39:06
Mijn vrouw is nog steeds in de Filippijnen omdat haar visum geweigerd is. Ons huwelijk is hier reeds ingeschreven en ik ben in het bezit van een trouwboekje. Dus je kan dit zeker al doen terwijl jouw vrouw nog in de Filippijnen is.
Wat waren de redenen voor weigering van haar visum?

Dimitri

@ Stijn 54: reden weigering is natuurlijk schijnhuwelijk gestaafd aan de hand van een hele lijst argumenten die mijn inziens bestaan uit verdraaien van woorden, leugens en gissingen. Zal dit hier later wel eens op het forum zetten, maar ga eerst mijn advocaat zijn werk laten doen. DVZ leest hier blijkbaar mee...
Wel wil ik nog vermelden dat de gemeente idd fout gemaakt heeft met mijn huwelijk reeds in te schrijven en mij reeds een trouwboekje te bezorgen, maar ze hebben het toch maar gedaan.

Ronny55

Citaat van: Dimitri op zaterdag  9 mei 2015, 08:41:58
@ Stijn 54: reden weigering is natuurlijk schijnhuwelijk gestaafd aan de hand van een hele lijst argumenten die mijn inziens bestaan uit verdraaien van woorden, leugens en gissingen. Zal dit hier later wel eens op het forum zetten, maar ga eerst mijn advocaat zijn werk laten doen. DVZ leest hier blijkbaar mee...
Wel wil ik nog vermelden dat de gemeente idd fout gemaakt heeft met mijn huwelijk reeds in te schrijven en mij reeds een trouwboekje te bezorgen, maar ze hebben het toch maar gedaan.
Wat ik hier niet goed begrijp, je huwelijk is in  :belgiesmiley: geregistreerd, dat de gemeente daar een fout begaan heeft , daar moeten of mogen ze jouw niet voor laten opdraaien, nu heb je een onderzoek voor "schijnhuwelijk"  :weetikniet: Mij werd verteld, eens je huwelijk in  :belgiesmiley: is geregistreerd kan de gezinshereniging niet geweigerd worden. Weliswaar wordt bij het aanmelden van een buitenlands(niet  :eu: ) huwelijk een onderzoek naar schijnhuwelijk opgestart. Er kan alleen sprake zijn van gezinshereniging als je "gezin" in  :belgiesmiley: erkent is .
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.