Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

kindje in de fillipijnen

Gestart door Memootje, zondag 26 april 2015, 16:13:25

Vorige topic - Volgende topic

Amice

Citaat van: Ronny55 op vrijdag  5 juni 2015, 11:32:17
Er is hier een duidelijk verschil tussen de  :belgiesmiley: en  :nederlandsevlag: reactie's, wat maakt dat het respect voor mijn "noorderburen" op een heeeeeel laag peil komt te staan. Neuken als de konijnen maar de verantwoordelijkheid voor de gevolgen..... ha neen he , tot hun eigen kind toe verloochenen. Dat je eerst een DNA test afwacht is niet meer dan normaal, maar als deze positief uitvalt ,neem dan je verantwoordelijkheid, anders ben je in mijn ogen maar een stuk stront. Of dat nu volgens de wet moet of niet moet doet niets ter zake, het is je kind , onder welke omstandigheden dan ook. Edoch , het is ook geen reden om je te laten "uitmelken" maar een redelijke aangepaste regeling voor het onderhoud van je kind moet er wel gemaakt worden. Heb het zelf meegemaakt, het zijn niet altijd de Philpinas die je proberen uit te melken, in mijn geval was het een  :nederlandsevlag: die ze jaar na de geboorte leerde kennen die dacht er munt uit te kunnen slaan. Het enige wat hij bereikt heeft is dat de toekomst van de kinderen, een tweeling, flink naar de kloten geholpen heeft. Voor de rest over de hele lijn bakzeil gehaald. Mijn beste vriend hier is ook een  :nederlandsevlag: , die zegt zelf, een  :nederlandsevlag: die je niet gekloot heeft die is het vergeten.  :jajaja:

Tja wellicht dat daarom de Eu zijn zetel heeft in brussel, daar zijn ze nog onnozel.  :happy2:

Allereerst heeft een DNA test nog niet plaatsgevonden en dus is het haar woord tegenover het zijne.
Als het idd zijn kind is dan verschillen   :nederlandsevlag: niet zoveel met  :belgiesmiley: want de meeste zullen dan hetzelfde beweren als jij, ik althans.

Neemt niet weg dat als die 2 niet samen willen leven, de een of de ander daar niet toe gedwongen kan worden.
Wie zijn wij uberhaupt om erover te oordelen?
We kunnen enkel een mening en een goed bedoeld advies geven en daar houdt het mee op.

Zo nu blijkt wil deze vrouw graag het onderste uit de kan hebben en er een slaatje uit slaan, althans dat is met het vragen van dergelijk bedrag een sterk vermoeden. Waarvan gesteld kan worden dat zowel de vader als de tante er beter niet in kunnen trappen om redenen die o.a. pierrevanwies(een belg!!!) daarover heeft gegeven.

Nu kunnen de belgen hier wel groot doen en beweren dat die â,¬600 maar betaald moet worden want het is toch (zijn nochthans niet bewezen) kind, maar wij nederlanders hebben al een hekel aan de Eu in brussel die hetzelfde doet, namelijk pronken met andermans veren in dit geval andermans geld. Feitelijk verschilt de belg daarin dan niet zoveel met de filipina in kwestie als ik het goed begrijp.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Ronny55

Citaat van: Amice op vrijdag  5 juni 2015, 12:10:25
Allereerst heeft een DNA test nog niet plaatsgevonden en dus is het haar woord tegenover het zijne.

Er moet ook wel een wil zijn om zo'n DNA test te doen  :jajaja: . Je versteken achter "misschien is het niet van mij" en niet gaan voor zekerheid  :weetikniet:  :confused2: Uiteraard zou ik dan ook het resultaat afwachten, tenminste dat heb ik ook gedaan. Nu ja, misschien ben ik een beetje onnozel geweest, maar ik hoef me in ieder geval niet te schamen om iedere morgen in de spiegel te kijken..... Eer en verantwoordelijkheid heeft nog altijd een betekenis voor mij. Zo ook mijn vlees en bloed.....Daar mag voor mijn part iedereen zijn eigen mening over hebben  :floet:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Amice

Citaat van: Ronny55 op vrijdag  5 juni 2015, 12:29:21
Citaat van: Amice op vrijdag  5 juni 2015, 12:10:25
Allereerst heeft een DNA test nog niet plaatsgevonden en dus is het haar woord tegenover het zijne.

Er moet ook wel een wil zijn om zo'n DNA test te doen  :jajaja: . Je versteken achter "misschien is het niet van mij" en niet gaan voor zekerheid  :weetikniet:  :confused2: Uiteraard zou ik dan ook het resultaat afwachten, tenminste dat heb ik ook gedaan. Nu ja, misschien ben ik een beetje onnozel geweest, maar ik hoef me in ieder geval niet te schamen om iedere morgen in de spiegel te kijken..... Eer en verantwoordelijkheid heeft nog altijd een betekenis voor mij. Zo ook mijn vlees en bloed.....Daar mag voor mijn part iedereen zijn eigen mening over hebben  :floet:

Bij normaal denkende mensen met nog enig moraal in hun donder zal je dat enkel sieren.  :thumb:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

bananacreek

Citaat van: pierrevanwies&segers op vrijdag  5 juni 2015, 07:30:14
Citaat van: Cosyns Guy op vrijdag  5 juni 2015, 01:12:44

Dus als je broer 5000 pesos geeft is het een bijdrage voor een bescheiden feestje.



  :denk:  kan ook zo zijn dat er helemaal geen feestje komt en dat het gewoon een 'never ending story' gaat worden om toch maar zoveel als mogelijk euros uit zijn of uw zakken te halen.....en als dat zou lukken kunnen ze al iets verzinnen wat ze zoal de 'next time'  u gaan wijsmaken ...   :weetikniet:
Moest hij haar maar niet bezwangerd hebben,zat hij nu niet met de problemen.
Ze kan geen geld genoeg lospeuteren van hem,en ik zeg dit omdat hij gewoon de verantwoording voor ZIJN kind niet wil dragen.
[/quote]



  ik denk er zo over
tis toch niet dat hij met haar gewipt heeft dat ze perse van hem zwager was,en als het kind zelfs van een caucasian afkomstig zou zijn kan het al evengoed waar zijn dat het van een andere bleke is.........
 
als ik hier in deze stad mijn ogen wat de kost geef ken ik en zie ik meerdere pinay die rondwippen met meerdere buitenlanders .....tegelijkertijd.   :happy2:

net als imelda papin haar song 'isang lingong pagibig,   :lachen:  .
[/quote]

[embed=640,525] <iframe width="420" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/meNXc49svz8" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>[/embed]

bananacreek

Citaat van: bananacreek op vrijdag  5 juni 2015, 13:23:41
Citaat van: pierrevanwies&segers op vrijdag  5 juni 2015, 07:30:14
Citaat van: Cosyns Guy op vrijdag  5 juni 2015, 01:12:44

Dus als je broer 5000 pesos geeft is het een bijdrage voor een bescheiden feestje.



  :denk:  kan ook zo zijn dat er helemaal geen feestje komt en dat het gewoon een 'never ending story' gaat worden om toch maar zoveel als mogelijk euros uit zijn of uw zakken te halen.....en als dat zou lukken kunnen ze al iets verzinnen wat ze zoal de 'next time'  u gaan wijsmaken ...   :weetikniet:
Moest hij haar maar niet bezwangerd hebben,zat hij nu niet met de problemen.
Ze kan geen geld genoeg lospeuteren van hem,en ik zeg dit omdat hij gewoon de verantwoording voor ZIJN kind niet wil dragen.



  ik denk er zo over
tis toch niet dat hij met haar gewipt heeft dat ze perse van hem zwager was,en als het kind zelfs van een caucasian afkomstig zou zijn kan het al evengoed waar zijn dat het van een andere bleke is.........
 
als ik hier in deze stad mijn ogen wat de kost geef ken ik en zie ik meerdere pinay die rondwippen met meerdere buitenlanders .....tegelijkertijd.   :happy2:

net als imelda papin haar song 'isang lingong pagibig,   :lachen:  .
[/quote]

[embed=640,525] <iframe width="420" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/meNXc49svz8" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>[/embed]
[/quote]

Mijn antwoord:(1979) THE GROOTSTE JUKEBOX HIT................. :thumb: :thumb: :happy: :happy:

[embed=640,525] <iframe width="420" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/V5cM4eRp5os" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>[/embed]

bananacreek

Citaatals ik hier in deze stad mijn ogen wat de kost geef ken ik en zie ik meerdere pinay die rondwippen met meerdere buitenlanders .....tegelijkertijd.   happy2

Zekers weten............... :lachen: :jajaja: :run: :run: :run:

Gompie007

Hebben 2 jaar geleden onze zoon laten dopen en daarna een bescheiden feestje gegeven met ongeveer 50 mensen.

Zaal huur, 3 gangen diner met voldoende drinken kostte ons toendertijd 12000 peso.

Baron

 :confused2:

Een 3 gangen diner met voldoende drinken voor 50 mensen is in de Filipijnen geen bescheiden feestje.
Je moet doopfeesten en wat dan ook van de Filipijnen vergelijken met andere Filipijnse doopfeesten, en niet jouw doopfeest, dus van een gemengd koppel ouders.

:atyourservice: :neeneenee:
Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).

opinie

Citaat van: Baron op vrijdag  5 juni 2015, 10:05:02
Vraag (uit eigen naam) als tante een foto met haarlok van het kind,  laat dat in Nederland het DNA controleren. Want vertrouwen doe ik het niet.

:denk: Dan moet er wel een haarcel bijzitten.

Vergelijking tussen DNA kind en tante kan ook.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Baron

Citaat van: opinie op vrijdag  5 juni 2015, 20:39:08
Citaat van: Baron op vrijdag  5 juni 2015, 10:05:02
Vraag (uit eigen naam) als tante een foto met haarlok van het kind,  laat dat in Nederland het DNA controleren. Want vertrouwen doe ik het niet.

:denk: Dan moet er wel een haarcel bijzitten.

Vergelijking tussen DNA kind en tante kan ook.

:thumb:

Ik vermoedde al dat het niet zo simpel zou zijn, met dat DNA. Maar ik was er ook tamelijk zeker van dat daarover een reaktie zou komen (forum=heel veel mensen=heel veel kennis). En naast een terechte terechtwijzig is daar dan ook nog die tip over mogelijk vergelijk met het DNA van de tante.
Misschien moet de tante wel iets anders vragen van het kind, iets waarin meer / wel de kans is op DNA. Misschien een leuk truitje dat tante graag wil hebben als herinnering aan de baby.
Ik ga er ook vanuit dat tante eerst kontakt opneemt met een laboratorium oid dat deze DNA onderzoeken uitvoert en daar overlegt wat geschikt is voor een DNA test.
Wat kost zo een test? Maar dan weet je wel voor altijd of het echt je broers kindje is of niet.

:atyourservice: :atyourservice:
Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).