Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

En zo hoort het

Gestart door LMBen, zaterdag 13 juni 2015, 09:51:08

Vorige topic - Volgende topic

LMBen

MANILA - A Korean man has been ordered by a court in Seoul to support the child he fathered in the Philippines.

The Korea Herald reported that the Seoul Family Court ruled in favor of the Pinay.

A child born to a Filipino mother and a Korean father is referred to as "Kopino." There are about 10,000 Kopinos in the Philippines.

The Filipina met the Korean man while the latter was on a business trip in the Philippines. The report said the Pinay filed a case and demanded 40 million won ($35,746) for child support and 5 million won in alimony after the Korean stopped supporting them when his wife found out about their relationship.

The Korean also filed a lawsuit for child custody but the court decided to grant the custody to the Pinay.

But the Filipina's request for the child support to be given in lump sum was denied by the court. It instead ordered the Korean to pay the Pinay 300,000 won or around P12,000 a month until the child reaches adulthood.

The court likewise did not grant her request for alimony since the Korean man already had a wife.

This is not the first time that a court ordered a Korean man to support his Kopino child.

The Hankyoreh website reported that last month, a judge of the second family division at the Seongnam branch of Suwon District Court ordered a 45-year-old man to pay child support of 500,000 won a month for each of his two Kopino children. The support will last until the children reach adulthood.

Bron abs-cbn
Nu nog hetzelfde toepassen in de Fillipijnen bij filipino's dan is het gauw gedaan met de single mothers.
Al zou het bedrag natuurlijk aangepast moeten worden aan het inkomen daar.
Zoiets bestaat al voor zover ik weet bij de politie en leger die geld inhouden voor zijn "vorige" familie.
Na 8jaar philipijnen weer terug europa

Amice

Is dat zo?

Voor P12000 per maand met een garantie van 18 jaar, doen vele filipina's anders graag de benen wijd.

Even als individual inschrijven bij pagibig en je kunt een lening krijgen voor een leuk huis, te betalen in 10 jaar tegen een bedrag van P6000 per maand, dus het blijft daarmee niet enkel bij onderhoud kind, hun kostje is gekocht en zeker voor madam want zodra de betaling van de korean stopt is het kind zover om te werken en  kan moeder onderhouden.

Vele pinays zouden het zelfde willen.

Het is o zo makkelijk om alles op de mannen af te schuiven, but it takes 2 to tango.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

jamietagabundok

Zoals  LMBen zegd wanneer komen de pinoys aan bod ?   Want die maken links en rechts meiden zwanger en komen er mee weg.  Die pinoys komen zelfs vaak weg als het onvrijwillige sex is, dus in feite verkrachting.    Ik hoor dat wanneer de familie van het slachtoffer  geen geld heeft voor een lawyer er geen zaak komt   :negatief:     Dus de pinoy in kwestie kan op zoek naar zijn volgende slachtoffer    :negatief:

Wat ik ook nogal eens hoor da er geen aangifte word gedaan om een zogenaamd  ,, scandal,,  omtrent de dochter  te voorkomen, Immers kranten kennen geen privacy, en publicren alles liefst met volle naam en adres   :negatief:


  En dan maar klagen over de vele verkrachtingen in   :smiley-philippines:  en ongewenste zwangerschappen  .  Ja vinden ze gek als niemand aktie onderneemd.


Maar pas op als een buitenlander zich aan een pinay vergrijpt, dat is er altijd een , , case,,      Hoe kan het toch dat ouders van het slachtoffer wel geld voor een advocaat hebben ?  en als de dader pinoy is niet  ?

Is natuurlijk absurd dat rapist niet vervolgd worden in  :smiley-philippines:    Zou niet uit moeten maken of de ouders wel of niet een lawyer kunnen betalen.  Openbaar ministerie moet daar toch een zaak van maken  ?   

bananacreek

Een ex huishoudster liep deze week weg met een  :smiley-philippines: naar Manila....en zal wel zwanger terug komen als ze "gedumped"is...

Een andere huishoudster werd zwanger van haar "first cousin" (de zoon van de broer van haar vader) en vervolgens popte die ook de jongere zuster vol en weigerde om beide kinderen te herkennen en onderhouden..............daar lees je hier niets van in de kranten....maar owee als een blanke zijn "stekker in het stopcontact steekt".......... :run: :run: :run: :run:

jamietagabundok

Nou ja zeg ? je zou toch denken een gewaarschuwd mens teld voor 2.   Maar dat geld blijkbaar niet in  :smiley-philippines:   Een normaal denkend mens zou toch denken als zo een knul je oudere zus bezwangerd, blijf ver weg van zo iemand  niksnut, maar nee hoor gewoon het slechte voorbeeld van je oudere zus volgen   :negatief:  En je door notabene de zelfde niksnut met jong laten maken   :negatief:


Kunnen die pinoys dan zo een mooi verhaal lullen dat de gemidelde pinay daar toch steeds weer intrapt  ?


  Of zijn die pinays nou zo oerdom  ,  dat ze daar    steeds weer intuinen ?   :confused2:   Voorbeelden hebben ze genoeg in hun omgeving , maar kennelijk niet genoeg om daar lering uit te trekken     :denk:      Ze zien toch ook de het merendeel van de meiden die zwanger raakt gedumpt word, of willen ze dat niet zien ?


  Of doet men het gewoon expres met opzet , zoals Amice vaak beweerd   :weetikniet:


  Kan het me moeilijk voorstellen, in een land waar ongehuwd zwanger zijn toch niet de norm is ,  en er dan vreselijk over je geroddeld word , zeker in de provincie .   Tel daar bij op nog alle kosten van bevalling en  en voeding en kleding die allemaal alleen  ten laste  van de moeder komen.  En dat wanneer men het al niet breed heeft.

Dan zeg ik die  mening van Amice, dat er vaak opzet is , deel ik niet,


   Maar wat is de oorzaak dan wel ?       Misschien kan iemand als banancreek met  vele  jaren leefervaring in  :smiley-philippines:  daar iets over zeggen , waar volgens hem dan wel de oorzaak is ?

 


Budgie

Citaat van: jamietagabundok op zaterdag 13 juni 2015, 21:51:15
Nou ja zeg ? je zou toch denken een gewaarschuwd mens teld voor 2.   Maar dat geld blijkbaar niet in  :smiley-philippines:   Een normaal denkend mens zou toch denken als zo een knul je oudere zus bezwangerd, blijf ver weg van zo iemand  niksnut, maar nee hoor gewoon het slechte voorbeeld van je oudere zus volgen   :negatief:  En je door notabene de zelfde niksnut met jong laten maken   :negatief:


Kunnen die pinoys dan zo een mooi verhaal lullen dat de gemidelde pinay daar toch steeds weer intrapt  ?


  Of zijn die pinays nou zo oerdom  ,  dat ze daar    steeds weer intuinen ?   :confused2:   Voorbeelden hebben ze genoeg in hun omgeving , maar kennelijk niet genoeg om daar lering uit te trekken     :denk:      Ze zien toch ook de het merendeel van de meiden die zwanger raakt gedumpt word, of willen ze dat niet zien ?


  Of doet men het gewoon expres met opzet , zoals Amice vaak beweerd   :weetikniet:


  Kan het me moeilijk voorstellen, in een land waar ongehuwd zwanger zijn toch niet de norm is ,  en er dan vreselijk over je geroddeld word , zeker in de provincie .   Tel daar bij op nog alle kosten van bevalling en  en voeding en kleding die allemaal alleen  ten laste  van de moeder komen.  En dat wanneer men het al niet breed heeft.

Dan zeg ik die  mening van Amice, dat er vaak opzet is , deel ik niet,


   Maar wat is de oorzaak dan wel ?       Misschien kan iemand als banancreek met  vele  jaren leefervaring in  :smiley-philippines:  daar iets over zeggen , waar volgens hem dan wel de oorzaak is ?

 



Gewoon jeuk Was vroeger hier ook zo Hoeveel waren er niet die na een kermis moesten trouwen of soms gewoon een kind kregen Later was het minder want toen kreeg je wat gemakkelijker condooms en na dat de pil er was was het nog maar weinig En ja op de fillipijnen zijn condooms of de pil zeker op het platteland niet zomaar te krijgen.
Getting older beats the alternative -dying young

jamietagabundok

   Jeuk  ?      :lachen:   Die zullen er best tussen zitten ja.  Maar ik vind dit een toch te simpele verklaring voor die vele gevallen.    Is die jeuk dan zo hevig dat men niet meer over de gevolgen denkt ?  Want laten we wel wezen in in land als   :smiley-philippines:  zonder noemenswaardige sociale voorzieningen draai je als moeder overal financieel zelf voor op.

disnoke

Zijn veroordelingen in korea en niet in de Filippijnen dus vermoed dat er wel een organisatie achter zit die de zaken aanspant voor de filippinas al dan niet voor een deel van de koek.

Als je die bedragen ziet is het toch wel veel en kan de familie er op teren, in tweede geval 1 miljoen won per maand voor die twee kinderen, moeten ze niet meer gaan werken, wat voor rechten heeft de vader??


Amice

Citaat van: jamietagabundok op zaterdag 13 juni 2015, 21:51:15
Nou ja zeg ? je zou toch denken een gewaarschuwd mens teld voor 2.   Maar dat geld blijkbaar niet in  :smiley-philippines:   Een normaal denkend mens zou toch denken als zo een knul je oudere zus bezwangerd, blijf ver weg van zo iemand  niksnut, maar nee hoor gewoon het slechte voorbeeld van je oudere zus volgen   :negatief:  En je door notabene de zelfde niksnut met jong laten maken   :negatief:


Kunnen die pinoys dan zo een mooi verhaal lullen dat de gemidelde pinay daar toch steeds weer intrapt  ?


  Of zijn die pinays nou zo oerdom  ,  dat ze daar    steeds weer intuinen ?   :confused2:   Voorbeelden hebben ze genoeg in hun omgeving , maar kennelijk niet genoeg om daar lering uit te trekken     :denk:      Ze zien toch ook de het merendeel van de meiden die zwanger raakt gedumpt word, of willen ze dat niet zien ?


  Of doet men het gewoon expres met opzet , zoals Amice vaak beweerd   :weetikniet:


  Kan het me moeilijk voorstellen, in een land waar ongehuwd zwanger zijn toch niet de norm is ,  en er dan vreselijk over je geroddeld word , zeker in de provincie .   Tel daar bij op nog alle kosten van bevalling en  en voeding en kleding die allemaal alleen  ten laste  van de moeder komen.  En dat wanneer men het al niet breed heeft.

Dan zeg ik die  mening van Amice, dat er vaak opzet is , deel ik niet,


   Maar wat is de oorzaak dan wel ?       Misschien kan iemand als banancreek met  vele  jaren leefervaring in  :smiley-philippines:  daar iets over zeggen , waar volgens hem dan wel de oorzaak is ?

 



Als je het bericht van bananacreek leest dan zit daar al gedeeltelijk het antwoord in.
Nl. poppen met je cousin is ook niet echt iets om trots op te zijn en de gevolgen daarvan zijn zelfs nog erger want er bestaat grote kans dat de hele familie die 2 uitstoot vanwege het grote schandaal.
Toch staat dat verhaal niet op zichzelf, want ook ik heb de zelfde ervaringen meegemaakt.
Ze leven bij de dag, dus nadenken is er vaak niet bij, berouw komt meestal na de zonde.

Opvallend is dat vanaf 18 jaar de pinays beginnen om een kandidaat te zoeken die het oh zo gewenste kind maakt, ik heb vaak het vermoeden dat het feitelijk niet uitmaakt wie dat doet als het maar gebeurd.

Indien dan de verwekker te paaien is om voor haar en het kind te zorgen (zo niet single mother is oke also), volgt fase 2  een huis en daar zeuren ze net zolang over tot ze het hebben of de man de benen neemt.(single mother is oke also) en gaan ze wel naar manila om te "werken"en laten het kind bij de ouders en hebben ze alle vrijheid om een Eigen leven te lijden.

Ik hoef enkel maar naar de familie van mijn vriendin te kijken, broer 18 jaar, verknald het op college gaat 2 maanden werken, bezwangerd een meid van 18 en ondanks alle waarschuwing vooraf, om dat niet te doen deed hij het toch(en de meid dus ook). Nu is het kind geboren, ik heb een moeder die vooraf zo kwaad was dat hij zijn college verknalde nog nooit zo blij en intens bezig gezien met de new born baby. Zelfs het jongste kind(van de oudste dochter die precies past in het beeld wat ik hier boven geschets heb)was niet meer belangrijk voor oma, zo gefocused was die op de new born baby. Waarom hij was de oudste zoon en het kind(een jongen) was dus een naamopvolger.
Zoonlief is dan nog van de goede kant want hij heeft zijn biezen niet gepakt en zorgt voor het kind, dat is al heel wat voor een pinoy.

Het blijft een rare cultuur, die voor ons onbegrijpelijk is maar het is zo intrigerend hoe ze met het leven omgaan, op de een of andere manier houdt het je jong.  :lachen:



Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

bananacreek

De twee families van de cousins kwamen bij elkaar om de zaak te regelen in samenwerking van Tanduay "5 -years"   en daar kwam totaal niets uit en tot nu toe (gebeurde in 1898) wordt de rijst nog steeds samen geoogst...maar de dochter van de voruw die zwanger werd zei dat ze haar natuurlijke vader haat omdat hij en zijn familie vele beloftes haden gemaakt betreffende de kosten van het onderwijs...maar waar niets van kwam....

Zo gaat dat nu eenmaal hier en daar kunnen wij als blanken niet mee inkomen wat de redenen daarvor zijn, althans iK niet....de jongere zuster van dezelfde man werdt ook volgepopt door een andere cousin in haar eigen huis en verdwenen naar Manila waar ze ook in de steek werd gelaten door die man..........

Zijn vader en moeder begonnen samen te leven  in sta Catalina op 14 jarige leeftijd en in dat huis neuken ( vies woord...poppen klinkt schoner) ze van de ene kamer uit de andere kamer in...bij wijze van spreken.....letterlijk en daadwerkelijk............ :liefde: :liefde: :liefde: :liefde:

Dezelfde vader is net uit Muntinlupa terug waar hij 12 jaar en één dag had vastgezeten omdat hij zijn buurman onthoofdde........... :moord: :moord:

:xmas: :xmas: :sinterklaas: :sinterklaas: :nocomment:


Zo zijn er ettelijke voorbeelden op te noemen......... :jajaja: :jajaja:

Maar in principe wel vriendelijke mensen........... :lachen: :jajaja: