Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Trouw op 12/2/11

Gestart door Phille, woensdag 24 maart 2010, 11:13:23

Vorige topic - Volgende topic

Budgie

@ Boldy het probleem kan nog wel eens meevallen bij de Nederlandse ambassade Men is daar gemiddeld zeer redelijk Alleen in het verleden was Gloria wel eens wat lastig maar dan hielp mevr van Zijtveld het vaak oplossen

Ook het leeftijdsverschil is hier niet zo snel een probleem in Nederland Ik verschil ook meer dan 20 jaar met mijn vrouw maar was geen probleem Trouwens bij de Nederlandse ambassade geeft men geen advies aan de IND Wat men doet is het verhaal van je meisje opsturen naar de IND en die legt het dan naast jouw verhaal Dus goed afstemmen wat zij vertelt heeft en dit opschrijven. Dan wek je geen argwaan bij de beoordeler van de IND

Alleen weet ik dat als er weer zo`n opgemaakt trutje komt die dan ook nog wat praatjes heeft dan haalt men bij het meisje het bloed onder de nagels vandaan door haar telkens terug te laten komen voor de kleinste foutjes. Want dan denkt men zo weer een hoer voor Nederland Dus als je meisje er heen moet degelijke kleding,weinig makeup en beleefd blijven en ze heeft geen probleem Ook als ze dan om advies vraagt wat ze allemaal moet meenemen helpt men haar

Wat betreft de tijd dat ik mijn vrouw kon Nog geen jaar en maar 2 keer voor haar daar geweest en hier pas later getrouwd

   
Getting older beats the alternative -dying young

ladgar

Citaat van: stijn54 op zaterdag  3 april 2010, 15:17:28
hello,
gebakken peren. Ik heb wel in mijn kenniskring gehoord dat rechtbank van Dendermonde negatief staat over deze huwelijken en oon NJET zegt bij beroep op rechtbank.
Stijn

De rechtbank van Dendermonde is inderdaad streng , en gezien het parket van Dendermonde al tegen de gezinshereging geadviseered heeft, te mijden.
Het is het visum van uw vrouw dat geweigerd werd  , het is zij die hiertegen in beroep moet gaan bij de rechtbank van eerste aanleg , gezien zij niet in Belgie woont , moet zij een advokaat kiezen(wel op uw kosten waarschijnlijk) , en woonst kiezen op het kantoor van die advokaat , het proces komt dan voor op de rechtbank van het kantoor van die advokaat.
Indien ze een advokaat kiest uit het Brusselse komt het voor in Brussel (lange wachttijden ), die zijn veel soepeler dan Dendermonde , ook  Gent is beter. En dan is het een andere (substituut)procureur die de zaak behandelt , niet diegene van Dendermonde die het negatief advies gegeven heeft.
Er zijn ook mogelijkheden oa via het Brax-arrest om uw vrouw hier te krijgen.

ericw

Citaat van: dolfijn76 op woensdag 24 maart 2010, 14:01:16
Phille,

Alvast proficiat!

De kostprijs is ook afhankelijk van het gebied.  Manila is toch duurder als Cebu enz.  Wij zijn in 2007 voor de kerk getrouwd in Danao Cebu.  Wij hebben met een weddingplanner gewerkt en ons kostenplaatje kwam neer op een 150 000 php.  Dit was inclusief weddingplanner en alles wat hiermee gepaard ging + hotel (waar feest plaats vond).  De weddingplanner die wij gebruikte ben ik uiterst tevreden over en zij heeft een website met pakketten op. Zij is wel van Cebu maar als je wil geef ik je wel eens de website en heb je zo een idee van eventuele kostprijzen en wat het allemaal inhoud.


aan mij mag je de website wel geven
het altijd wel interesant

grtj eric
ben eric van brugge
bedankt voor jullie reactie

Phille

Om aan mijn morele verplichting tegemoet te komen blaas ik dit topic, eerder door mezelf aangemaakt, een nieuw leven in.

Het begint dichterbij te komen, normaal gezien zou ik op 21 januari vertrekken, maar gezien mijn ontdekking dat er een klein stapje vergeten werd, met name de pre-marriage counseling, zal ik genoodzaakt zijn om mijn vertrek een weekje te moeten vervroegen, op zich geen ramp hoor, dan zie ik haar sneller terug dan ik gepland had.

In tussentijd is er wel het een en het ander gebeurd. Met namen wat de relatie tov de twee oudere zussen betreft. Tot voor een maand waren die nog vierkant tegen het huwelijk, gelukkig zijn ze alle twee bijgedraaid.  :happy:

De zaal voor het feest is eveneens in orde als ook de wedding planner is aangesteld. De ringen zijn gekocht, ja ja, ik hoor jullie al denken, foto's foto's, even geduld zou ik zeggen, na 12 februari zullen jullie die hier te zien krijgen.  :thumb:

Ik heb net een berichtje van Bogaert gekregen dat mijn papieren en visum klaar zijn en kunnen opgehaald worden komende zaterdag.  :happy:

Echter, van haar kant, hmmmmmm, stel ik mij de vraag of daar alles wel geregeld is; maar tja, in de Filipijnen hebben ze tijd in overschot hé, het is nog 6 weken dus zal dat ook wel in orde komen. Er is nog niet bekend welke rechter er zal aanwezig zijn, ik zou dat graag willen weten; maar zoals ik al eerder zei; komt wel goed  :jajaja:

Het kleed is in de maak, wordt gemaakt op basis van een foto, en is een onderdeel van het door de wedding planner aangeboden package, ben heel benieuwd naar het resultaat. Binnenkort wat malls afschuimen op zoek naar gepaste schoenen ... oooohhjjeeeeeeee ... hopelijk wordt dit geen marteling  :weetikniet: ook zou ze graag nog een of andere verpakking voor onder het kleed willen gaan kopen, dit zal waarschijnlijk een leukere bezigheid worden  :happy:

Nu nog eens beginnen nadenken waar we nog zoal naartoe kunnen gaan voor den trouw en na den trouw, ik plan om terug te komen op 18 februari, is helaas maar een week na den trouw, jammer maar aan alle mooie liedjes komt ook een eind.

Wordt vervolgd  :jajaja:


spo0n

#54
Ik wens je het allerbeste toe Phille ;)

rambonsusay

Citaat van: Phille op maandag  3 januari 2011, 21:52:49

Binnenkort wat malls afschuimen op zoek naar gepaste schoenen ... oooohhjjeeeeeeee ... hopelijk wordt dit geen marteling 
:lachen: Goodluck zou ik zo zeggen ik heb deze marteling al doorstaan en uiteindelijk met succes  :haha:

Kano

@Phille, heb je er wel rekening mee gehouden dat als eenmaal de marriage license is afgegeven je nog 10 dagen (nodig voor de publicatie) moet wachten voordat je kunt huwen?
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Phille

Citaat van: Kano op dinsdag  4 januari 2011, 01:30:45
@Phille, heb je er wel rekening mee gehouden dat als eenmaal de marriage license is afgegeven je nog 10 dagen (nodig voor de publicatie) moet wachten voordat je kunt huwen?


@Kano, ja hoor, ik was van plan om op 31 januari voor de marriage license te gaan, om dan op 12 Februari te trouwen, zijn meer dan 10 dagen.

Vanavond weet ik of ik vroeger zal moeten vertrekken, haar mama zou zich gaan informeren bij de gemeente ... ik verwacht dat ik vroeger moet vertrekken (of hoop ik dat  :denk:)


robert van dijck

Phille, van harte gefeliciteerd met je huwelijk. :applaus: :applaus: :applaus: :applaus:

robert & margie

boldy

phille  is het niet verstandiger om hier schoenen te kopen ?  want ik neem aan dat het daar lang zoeken zal zijn om een grote maat te vinden .
verder wens ik jullie alvast een mooi huwelijk  en dat alles gaat zoals jullie wensen dat het gaat
het leven is net een lul keihard en veel te kort